Iemand ervaring met Brembo M50 op het circuit?

tripler79

Let’s get Naked!!
10 aug 2009
673
282
Zoals de titel al zegt; Iemand ervaring met Brembo M50 op het circuit?
 
Oke, rij jij zonder of met het plaatje achter de remblokken?
 
Zonder ! En met dual sinter blokken. Heb dual Carbon geprobeerd. Die zijn weg voor je er erg in hebt.
 
Oke fijn om te weten, normaal ik ook zonder bij andere remklauwen, maar bij deze hebben de blokken wel heel veel speling in de klauw tov wat ik gewend ben vandaar even de vraag.

Heb verder nog niet gereden met der klauwen. Eens kijken hoe hard de blokken gaan.
 
Standaard op een RSV4 8-)

Ik heb in Almeria met de plaatjes gereden, enkel loopt het wiel niet los genoeg (zelfs na reinigen). Ik heb de plaatjes er nu vanaf gehaald, ik heb zo altijd met mijn M4 klauwen gereden.
 
hebben we het hier over het veerplaatje wat de blokken op spanning houdt?
 
Geeft wat weerstand, maar het gaat er meer om dat je blokken meer/scheef afslijten en je houdt door het aanlopen steeds warmte in remblokken/klauwen waardoor ze minder afkoelen als je ze niet gebruikt.
 
Dit plaatje hebben we het over.
5DFB9DFF-C227-4397-A01D-BB036A6C70E8.jpeg
1B5091F4-C907-41F7-BCB7-376790890C32.jpeg
 
Ja, deze zit erin om het ratelen en klapperen tegen te houden bij lage snelheden. Voor op het circuit niet nodig.
 
Ja, deze zit erin om het ratelen en klapperen tegen te houden bij lage snelheden. Voor op het circuit niet nodig.

Zou de remklauw zonder die plaat/veer, uiteindelijk ook sneller slijten? Op de plekken waar de remblokken steunen.
 
Ja iets, maar niet veel sneller. Met circuit gebruik slijten je klauwen toch harder dan normaal. Je merkt er verder niks van tijdens het remmen. Alleen als je na de sessie terug rijdt het paddock op, hoor je het af en toe rammelen. Zal het voor straatgebruik niet aanraden.
 
Ja iets, maar niet veel sneller. Met circuit gebruik slijten je klauwen toch harder dan normaal. Je merkt er verder niks van tijdens het remmen. Alleen als je na de sessie terug rijdt het paddock op, hoor je het af en toe rammelen. Zal het voor straatgebruik niet aanraden.
Vanwege de herrie of de slijtage?
 
Beide eigenlijk wel. Bij het circuit gebruik pak je de remmen erbij en zet je door, waardoor de blokken zich in 1 x zetten in de klauw. Bij straat gebruik je remmen vaak lichter, zoals remmen bij aankomst stoplicht. Dat zijn juist de snelheden wanneer ze gaan klapperen. Het is tenslotte metaal op metaal. Zit wel verschil in per type remklauw.
 
Laatste vraagje .Slijten die plaatjes ook of hebben die het eeuwige leven ???

Niet heel snel, wat wel kan is dat het plaatje verbogen is (door bv verkeerde montage) en niet goed de blokken terug drukt. Maar dat is makkelijk te controleren, het plaatje moet de blokken statisch klemmen. Zit er beweging in de blokken zonder dat het plaatje de blokken weer terug drukt, dan is het plaatje niet goed meer. Gewoon nieuwe bestellen, dingen kosten niet zoveel.
 
Standaard op een RSV4 8-)

Ik heb in Almeria met de plaatjes gereden, enkel loopt het wiel niet los genoeg (zelfs na reinigen). Ik heb de plaatjes er nu vanaf gehaald, ik heb zo altijd met mijn M4 klauwen gereden.

Ik vond hem altijd al wat zwaar draaien met de klauwen erop. Heb alles een keer extreem goed schoongemaakt en speciaal vet op de zuigers gedaan, maar nu weet ik waarom...Weer wat geleerd.
Heb ze gelijk verwijderd bij de Vaginale.
 
Terug
Bovenaan Onderaan