Iemand ervaring met "Course" motorkleding?

Bramoto

Die hard MF'er
17 mei 2019
277
80
Hey,

Ik ben op zoek naar een motor jeansbroek met ingeweven Kevlar. Dit lijkt me een gulden middenweg tussen comfort en veiligheid. Nu kwam ik zonet op XLMoto een actie tegen op veel Course motorjeans (zo heb ik deze op oog: Jeans Course Oslo Aramid Reinforced Donkerblauw (Nu -60%) - XLmoto.be).

Alleen is mijn vraag nu; is iemand bekend met dit merk en de kwaliteit ervan. Is dit even veilig als bijvoorbeeld een motorjeansbroek van Richa of ander gekend merk?
De prijs vind ik helemaal mooi, maar het mag geen veiligheidsverlies hebben.

Alvast bedankt voor de meningen/ervaring!
 
Je moet wel de beschermingen nog los bij kopen
op zich een leuke prijs :Y
 
Ik heb de laarzen, doen het prima voor de 35€ die ik betaald heb. Na een jaar zien ze er nog steeds prima uit.

Nog niet mee uitgegleden dus over veiligheid kan ik nog niks zeggen :), maar voelen veilig aan.
 
Je moet wel de beschermingen nog los bij kopen
op zich een leuke prijs :Y

Klopt. Was meer bezig met de slijtvastheid en hitteopname van de broek zelf. Indien een ongeval zou gebeuren heb ik liever geen ingebrand jeansstof in mijn vel :o.
De extra valbescherming moet ik dan wel nog bijkopen inderdaad. Even kijk wat dat zou kosten.

Ik heb de laarzen, doen het prima voor de 35€ die ik betaald heb. Na een jaar zien ze er nog steeds prima uit.

Nog niet mee uitgegleden dus over veiligheid kan ik nog niks zeggen :), maar voelen veilig aan.

Bedankt voor je reactie. Het veilig aanvoelen is al een eerste goede stap aangezien ik voor deze prijs misschien wel ergens verwachtte dat de feeling ook wat minder zou zijn.
 
Verkijk je niet op de prijs. Ik heb een broek van Revit gekocht voor €100 incl protectie.
Ik heb zelf de ervaring dat ALTIJD alles in de aanbieding is van Course, het huismerk van XLMoto. Zo ook de rugtas van Course kwalitatief is ie prima. De ritsen gaan kapot, maar bij een val beschermt de kunststof buitenkant de binnenkant (op de fiets gelukkig).

Ergens heb ik wel het vermoeden dat ze besparen waar ze kunnen besparen, dus ik ben ook zeker benieuwd naar ervaringen.
 
Verkijk je niet op de prijs. Ik heb een broek van Revit gekocht voor €100 incl protectie.
Ik heb zelf de ervaring dat ALTIJD alles in de aanbieding is van Course, het huismerk van XLMoto. Zo ook de rugtas van Course kwalitatief is ie prima. De ritsen gaan kapot, maar bij een val beschermt de kunststof buitenkant de binnenkant (op de fiets gelukkig).

Ergens heb ik wel het vermoeden dat ze besparen waar ze kunnen besparen, dus ik ben ook zeker benieuwd naar ervaringen.

De prijs geeft inderdaad wat vermoeden dat er ergens bespaard moet worden, en veiligheid staat voor mij nog steeds boven kostprijs maar soms betaal je natuurlijk ook een stuk meer voor de merknaam. Het spijtige met dit soort producten is dat je ze niet kan kopen om te testen, want testen betekent dus een valpartij en misschien is het dan al te laat..
 
Terug
Bovenaan Onderaan