Iemand ervaring met CPH motoren/autoservice te Udenhout

motor-mirjam

Rookie
25 mrt 2017
7
0
Heeft iemand ervaring met CPH motoren/autoservice te Udenhout?
Na het tekenen van het koopcontract waarin staat dat ik voor 2 april 2017 het geld over gemaakt moet hebben kreeg ik mondeling te horen dat hij het dit weekend over gemaakt wilt hebben omdat hij maandag naar het RDW gaat. Niet overmaken betekend dus niet naar het RDW (wat wel moet, staat nu nog op Belgisch kenteken)
Dilemma dus.
 
Ik zou me gewoon aan het koopcontract houden, verder betaal ik altijd pas bij levering
Dus geen idee verder hoe je dit nog moet aanpakken
 
Als hij hem hier wil verkopen moet hij sowieso naar de RDW, dus ik snap de relevantie niet mbt jouw koopcontract.
 
Zulke streken hoort hij te vertellen voordat jij tekent.

Betaling bij aflevering, en voor 2 april. Dat zijn de voorwaarden waar jij je aan hoeft te houden.






Maar ff wat anders, deze zaak is niet terug te vinden op www.baatsen.com . En als ik verder zoek kom ik uit bij een autogarage. :?
 
Laatst bewerkt:
Gewoon lekker ergens anders een motor uitzoeken...
Dit hoeft niet jouw probleem te zijn.
 
Ik kom er al zeker 10 jaar voor het onderhoud van m'n auto.
Aardige gast en altijd goede service.
Voor de motor alleen een keer banden laten wisselen daar.
Verder geen ervaring met motoren kopen daar.
 
Zulke streken hoort hij te vertellen voordat jij tekent.

Betaling bij aflevering, en voor 2 april. Dat zijn de voorwaarden waar jij je aan hoeft te houden.






Maar ff wat anders, deze zaak is niet terug te vinden op www.baatsen.com . En als ik verder zoek kom ik uit bij een autogarage. :?


Klopt. Hij verkoopt en onderhoud zowel motoren als auto's. Als alles meezit bij het RDW wordt de motor volgende week geleverd.
 
Mja goed, het kan. Maar de algemene tendens hier op M-F is toch wel dat je je motor niet bij een autohandel koopt. Vaak zie je dat ze de motor er een beetje "bij doen" om wat extra inkomsten te hebben.

Maar als ze al meerdere jaren ervaring hebben met motoren en motorrijders, kan het goed uitpakken. tot dusver vind ik alleen zijn handelswijze een beetje vreemd. Tot nu toe geen rottigheid over 'm gevonden op koekel.
 
Laatst bewerkt:
Nog nooit van deze handelaar gehoord en woon toch aardig in de buurt. De manier van handelen is wel erg vreemd. Hij heeft dus jouw geld nodig om de bpm te betalen. Dan ben je als bedrijfje nou niet heel erg kredietwaardig.
 
Nog nooit van deze handelaar gehoord en woon toch aardig in de buurt. De manier van handelen is wel erg vreemd. Hij heeft dus jouw geld nodig om de bpm te betalen. Dan ben je als bedrijfje nou niet heel erg kredietwaardig.


Dat was ook mijn idee.
Ik heb dus een aanbetaling gedaan in de hoop dat dat voldoende is om de hele handel in orde te maken zodat ik de motor op kan halen.
 
Heb vorige maand een Ducati daar gekocht. Betrouwbare kleine zaak en sympathieke eigenaar (Coen Peijnenburg).
Ook vooruitbetaald ivm rdw/bpm.
PS - ik heb veel ervaring met koop/inruil van mijn Italiaanse motoren en ik hou van kleine en eerlijke motorzaken.
 
Heb vorige maand een Ducati daar gekocht. Betrouwbare kleine zaak en sympathieke eigenaar (Coen Peijnenburg).
Ook vooruitbetaald ivm rdw/bpm.
PS - ik heb veel ervaring met koop/inruil van mijn Italiaanse motoren en ik hou van kleine en eerlijke motorzaken.

Aandelen?
 
2b4756310f76bc879b4db8328d5a77f9.jpg
 
Heb vorige maand een Ducati daar gekocht. Betrouwbare kleine zaak en sympathieke eigenaar (Coen Peijnenburg).
Ook vooruitbetaald ivm rdw/bpm.
PS - ik heb veel ervaring met koop/inruil van mijn Italiaanse motoren en ik hou van kleine en eerlijke motorzaken.

Als je veel ervaring met koop/inruil hebt dan zou je weten dat het niet gebruikelijk is. Die sympathieke eigenaar heeft dus gewoon geen cent om op zn kont te krabben ?
 
Sympathiek ben je naar mijn idee als je het voor het tekenen van het koopcontract de hoogte van de aanbetaling bespreekt.
Inmiddels heb ik de motor opgehaald en een wijze les rijker.

Wat mij betreft hoeft er niet meer op deze topic gereageerd te worden.
 
Sympathiek ben je naar mijn idee als je het voor het tekenen van het koopcontract de hoogte van de aanbetaling bespreekt.
Inmiddels heb ik de motor opgehaald en een wijze les rijker.

Wat mij betreft hoeft er niet meer op deze topic gereageerd te worden.
Nou word ik toch wel nieuwsgierig. Is het nou goed gegaan of niet? En was de eigenaar erg sympathiek?
 
Wat mij betreft hoeft er niet meer op dit topic gereageerd te worden.

Je bedoelt: "Ik wil er niets meer over horen"?

Houd er alstublieft rekening mee dat er altijd forumleden zijn die graag een bijdrage willen leveren en/of vragen hebben. Daar is dit mooie forum toch voor? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan