Iemand ervaring met CRF450X of WR450F

Muijsers

MF'er
12 jan 2009
31
17
zonnige zuiden
hoi,

(Ben nieuw op dit forum en weet niet of dit soort vragen hier wel welkom zijn, zo niet gooi dit topic dan maar weg.)

Ik open dit Topic omdat ik binnekort een nieuwe motor wil gaan kopen. Ben nu nog aan het twijfelen tussen een Honda CRF450X en een Yamaha WR450F, beiden zeer goeie motoren. De motor zal ik voornamelijk voor het off-road rijden gebruiken.

Alleen zou ik graag van andere willen horen wat de - punten of + punten van bijde zijn zodat ik die even op een rijtje kan zetten.
 
Hallo, ik wil je wel een beetje op weg helpen.
Mn Pa heeft een HM 450X uit '07 en wat maten hebben een WR426 (voorloper 450)

De voordelen van de Honda:
-automatische kleppenlichter, dus niet net als bij yamaha het gekloot met de decompressieklep tijdens het starten. De Honda trap je zo aan.
-elektrische start (dat heeft de WR450 ook)
-de X versie heeft stalen kleppen ipv de titanium van de CRF R (crossers). Deze slaan minder snel in en dus hoef je minder te stellen.
-Honda gebruikt 1 nokkenas en 4 kleppen, Yamaha 2 en heeft 5 kleppen. Meer bewegende delen = er !kan! meer stuk gaan.

Volgens de kenners is de WR iets teveel geknepen vanwege emissie/geluids eisen. De carburateur en de uitlaat mogen wel wat aangepast worden.

Maar de Yamaha en de Honda zijn beide wat geknepen. De nokkenas(sen) zijn wat tammer (vergeleken met de crossers) en ze zijn wat meer richting trekkracht onderin en duurzaamheid getuned.

Allebei zijn het prima motors, en de betere enduro's op de markt. En voor japans en KTM zijn natuurlijk overal onderdelen te verkrijgen. (dat is bij Husaberg/Husqvarna/GasGas/Beta/VOR wat minder.
 
Ik heb een testrit gemaakt met de WR450 van 2008, en ik vond het ding niet prettig sturen. Had de neiging rechtuit te willen.
(Ter vergelijking :de Wr250 stuurde perfect en ook mijn KTM stuurt ook beter).

Honda heb ik geen ervaring mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan