iemand ervaring met 'de motorkelder' ?

Wat een geluk en opluchting dat ik deze post zie!!

Die Rien he, dies niet helemaal goed!

Wat een arrogante zak is dat zeg! Dacht al dat het aan mij lag joh.
Dat die sowieso nog geld verdient is een wonder!

Hangt idd een enge sfeer daaro met allemaal van die "ik heb rien nodig" figuren die om alles wat hij zegt lachen.

Zal er niet verder op ingaan maar mij zien ze er nooit meer.

Cy
 
voila Cyborg dat bedoel ik nou, die Cecile of Rien of hoe heet die druif, die heeft vrienden en minder goede vrienden, maw, je mot 'm of je spuugt 'm uit, die gast is duidelijk geen wit product en 't is jou goed recht om dat niet te pikken.
 
Jan, daar zit ik nu, ben er tevreden over :Y

Ben inderdaad dus maar is bij Giga Twin (Jan) langs gereden.

Kan je verzekeren dat hij een stuk normaler reageert :Y en gewoon interesse toont in wat je te vertellen hebt.
Volgende week mijn motor brengen en dan zien we wel wat er gebeurt.
 
Rien is gewoon een goeie kerel met humor en zonder pretenties. Ik heb bijna twintig jaar geleden stage gelopen in het toenmalige motorkeldertje dat toen nog in rotterdam aan de libanonweg zat. Heel veel geleerd maar vooral verschrikkelijk veel gelachen. Rien sleutelde daar en Jaap verkocht. In die tijd zat Rien nog op zijn knietjes voor de deur te sleutelen... zelfs bij min 10!
De oude triumph types werden daar met heel veel enthousiasme verkocht en rijdend gehouden.

Voor alle klanten waren bijnamen verzonnen , iedereen werd gematst en er werd gewoon goed gesleuteld. De klantenservice en klachtenafdeling bestond uit de twee lieve herdershonden van de eigenaren, waarvan er eentje Norton heette. Hoezo liefhebbers.
Gevleugelde uitdrukkingen in die tijd: Wie hier komt zeuren moet maar extra beuren! Maar ook : Rammelt uw motor en zit alles scheef? Dan heb je een okesie van motorhuis S...!
Maar als er wat was, ook op zondag, ook snachts.. ze stonden gewoon voor je klaar en regelde het,

en kennelijk denkt ie er nog steeds zo over. Laten we blij zijn met dit soort kleurrijke figuren en wat mj betreft kun je daar meer vertrouwen in hebben dan in de gladbespraakte vertegenwoordigers die alleen maar aan marge en omzet denken.
 
Ben inderdaad dus maar is bij Giga Twin (Jan) langs gereden.

Kan je verzekeren dat hij een stuk normaler reageert :Y en gewoon interesse toont in wat je te vertellen hebt.
Volgende week mijn motor brengen en dan zien we wel wat er gebeurt.

Komt vast goed hoewel ook Jan zo zijn kuren kan hebben,
misschien is dat normaal bij mensen die alleen aan motors werken _O- _O-
Maar hij is idd vele malen normaler!!! :Y
 
Dit topic staat al geruime tijd open.
Maar dat geeft niets, toch hierbij mijn reactie.

Ik ben zelf ook een paar keer geweest naar de motorkelder. Het gevoel kan best vertellen dat er een negatieve wolk is.

Maar waar kom je nou voor? Het is een doe hetzelf zaak, voor zeer weinig geld!
En hulp krijg je altijd. Of het nou de eigenaar is of iemand anders toevallig op die werkplaats dat doet er niet toe.

Die reus weet een hoop!
 
Laatst gratis daar mn ketting kunnen spannen. Geholpen door de zoon van de eigenaar, hele aardige vent.

Ga er binnenkort weer ff heen.

Jerd.
 
Laatst bewerkt:
25 jaar geleden als heropstapper daar altijd het onderhoud en reparaties gedaan. Bij vragen kreeg en krijg ik altijd een nuttig antwoord. Ik be dan ook zeer tevreden over de be- en afhandeling daar.

Dat hij bij iemand die voor 200 euro een brik heeft gekocht en dan horen wil wat er allemaal aan gebeuren moet om veilig te kunnen berijden krijgen bijna altijd nul op request omdat als hij advies zou geven en er gaat wat kapot hij de schuld zou kunnen krijgen. Kom je met dezelfde motor bij hem langs om het opknappen daar te doen zal hij hem in begin wel afkraken maar dan krijg je wel advies waar naar gekeken moet worden en wat eventueel vervangen moet worden. Je kan naar grootte van je budget bepalen wat wel en wat niet vervangen moet worden.

Wel zullen alle onderdelen via hem aangeschaft moeten worden.

Als ik een beetje in de buurt ben wip ik altijd wel even langs voor een praatje en koffie.
 
Ik kon het hele topic niet, maar wel leuk. Herkenbare dingen, volgens mij waren in het pre Safe tijdperk alle motorzaken zo.
 
Vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer eens een dagje bij Rien gesleuteld. Brandstofpomp van de BMW was kapot gegaan. Eerst zelf de beplating erafgehaald, en daarna samen de pomp, benzinefilter en nog wat klein spul vervangen. Weer veel gelachen, vooral weer veel over m'n motor geleerd; het was weer als vanouds (en dan heb ik het over bijna 40 jaar geleden, toen ik al bij 'm op de Libanonweg kwam). Aan het eind van de dag wel weer 300 euro armer, maar zeg nou zelf: als ik 'm naar een of andere megamotorzaak had gebracht was ik het dubbele kwijtgeweest, had ik geen idee gehad wat de monteur wel of niet had gedaan (want bij de meeste van die zaken mag je niet eens in de werkplaats komen), én had ik niks geleerd!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan