iemand ervaring met 'de motorkelder' ?

pjp

MF veteraan
21 jun 2005
1.042
0
Ben nu een paar keer langs geweest bij Rien (http://www.motorkelder.com/)maar ik heb er een raar gevoel over. Heeft deze man een hekel aan motorrijders ofzo??? Het is echt ongelooflijk, maar hij staat elke motor die hij in onderhoud heeft of waaraan in zijn werkplaats gewerkt wordt af te zeiken. Ook doet hij alsof alle motorrijder lastig zijn en je eigenlijk wel een enorme eikel moet zijn als je je eigen oude fietsje lopende wil houden, ook vind hij eigenlijk alle werk dat moet gebeuren te veel moeite. Toch raar voor iemand die er zijn brood mee moet verdienen.
Ik vind het een nare, negatieve vent en ik heb hem nog nooit opbouwend advies horen geven.Ik ga er ook niet meer heen. :r Ik wil wel weten of anderen ook deze ervaring met hem hebben.:
 
Tja... nooit gehoord van die motorkelder.... Heeft íe verder wel goed werk geleverd aan je motor??? Zo ja, dan snap ik het nut van dit topic niet zo ben ik bang.. :N -O-
 
Tijd geleden dat ik ben geweest, maar mij heeft hij prima geholpen :}

Volgens mij is dit nu juist nog een van die ouderwets goede kleine motorbedrijfjes. Dat 'afzeiken' moet je niet zo zwaar opnemen, denk ik. Motorrijders onder elkaar. Is waarschijnlijk niet kwaad bedoeld. Je bent toch geen watje?
 
mij viel direct op dat er op de site staat: "DE MOTORKELDER" DOE HET ZELF WERKPLAATS

misschien heeft dat er iets mee te maken... :+

verder heb ik er geen ervaring mee...
 
vaak zijn die ouwe knorrepotten de beste monteurs .

het lijkt me wel leuker daar dan bij die grote motorketen waar je

altijd als eerste een verkoper met tandpasta-smile op je af ziet komen. *D
 
Je hebt mensen (waaronder ik) die geen geld genoeg hebben
en geen zin in een lening om een redelijk nieuwe fiets aan te schaffen.
Heb altijd oudere fietsen gehad , zo`n stuk of 20 en heb ook regelmatig opmerkingen gehad van`` ouwe zooi, sloper, zonde van je geld om hier nog wat aan te doen. Dan heb je het echt gehad met zo`n gast.Rare manier om je potentiële klanten tegemoed te komen, want dan ga je daar als je wel geld hebt echt geen motor aanschaffen.
 
die ouwe daar ... die ken ik. Die moet je met een hele grote korel zout nemen.
Hij is een beedje van de oude stempel zeg maar. Maar geloof me ,ik heb wel het een en ander van hem geleerd ,nu heb ik hem niet meer nodig en doe alles zelf.
Kan me jouw reactie voorstellen.Maar til er niet te zwaar aan.
 
Hahaha die kale ja goeie vent als je um een beetje kent.
Maar ik kan me voorstellen dat als je um niet kent hij wel een beetje "raar" kan overkomen.

Zelf een paar keer lekker gewerkt aan mijn fietsen, en altijd goed geholpen.
Al moet je wel ff wachten op advies want hij is vaak erg druk met alles bezig.

al met al geen verkeerde zaak.
 
Rien is een beste vent, beetje ouwe zeur. Maar is wel oke, hij kijkt de kat altijd even uit de boom heeft een hoop rare kwasten in zijn zaak gehad
 
Ben nu een paar keer langs geweest bij Rien (http://www.motorkelder.com/)maar ik heb er een raar gevoel over. Heeft deze man een hekel aan motorrijders ofzo??? Het is echt ongelooflijk, maar hij staat elke motor die hij in onderhoud heeft of waaraan in zijn werkplaats gewerkt wordt af te zeiken. Ook doet hij alsof alle motorrijder lastig zijn en je eigenlijk wel een enorme eikel moet zijn als je je eigen oude fietsje lopende wil houden, ook vind hij eigenlijk alle werk dat moet gebeuren te veel moeite. Toch raar voor iemand die er zijn brood mee moet verdienen.
Ik vind het een nare, negatieve vent en ik heb hem nog nooit opbouwend advies horen geven.Ik ga er ook niet meer heen. :r Ik wil wel weten of anderen ook deze ervaring met hem hebben.:

:^

Ben er 3 x geweest geloof ik en elke keer heb ik zo'n gevoel dat ik er niet meer moet komen. Er hangt daar echt een enorme wolk negativiteit.

Maar hoor er ook positieve verhalen over, dus het zal wel aan mij liggen :W
 
Ik kom daar al 3 jaar en word altijd netjes geholpen.
Rien is een toffe man, die altijd bereid is te helpen en weet waar die het over heeft. :]
Ik heb in ieder geval andere ervaringen dan de jouwe en ik weet dat mijn motor bij hem in goede handen zijn. :}
 
PJP, heb exact hetzelfde gevoel als jij.

Heb een nieuwe achterband bij hem gekocht en die heeft die er uitstekend ondergezet etc.etc.etc.

Maar toen ik wat technisch aan hem vroeg krijg je gewoon geen normaal antwoord en hij geeft je het gevoel dat die er gewoon geen zin in hebt en dat je het zelf maar lekker uit moet zoeken.

Een collega van mij (via hem daar terecht gekomen) vind het helemaal een geweldige vent en zweert bij hem.

Begrijp het ook niet, maar ook ik zie maar van verdere bezoeken af.
Kreeg pas een tip over een zaakje in Ouderkerk a/d IJssel, schijnt een hele goede vent te zijn, ga daar maar is kijken denk ik.

zal wel ons uiterlijk zijn?
 
misschien is het wel een SM-kelder en begint hij alvast lekker met wat verbale vernedering, dan je oortjes wassen en droogwrijven om zich vervolgens aan zijn tepelpiercings door jou motor te laten voort trekken!
Norse mannetjes moet je gewoon wat meer weerwoord geven of gewoon een brutale bek geven.
 
misschien is het wel een SM-kelder en begint hij alvast lekker met wat verbale vernedering, dan je oortjes wassen en droogwrijven om zich vervolgens aan zijn tepelpiercings door jou motor te laten voort trekken!
Norse mannetjes moet je gewoon wat meer weerwoord geven of gewoon een brutale bek geven.
 
Rien heeft een gebruiksaanwijzing, als je er niet tegen kan dan heb ik slecht nieuws: hij is al 15 jaar zo! Prik erdoor heen, en profiteer van zijn kennis, als jij je normaal en niet opdringerig opstelt gaat het goedkomen, ik weet het zeker denk ik! Enne, mijn vriendin mag daar altijd gratis sleutelen, zolang ze het maar topless doet! Daar waar andere zaken een levertijd hadden van 3 tot 4 weken vroeg Rien op dinsdag aan mij "wanneer moet je het hebben, donderdag of vrijdag?"

Leuk voorbeeld: Ik zit daar op een vrijdagavond aan de pizza (vaste prik voor een aantal gasten, ik was mn twin aan het repareren), en er komt een gast binnen die voor 200 euro een motor gekocht heeft die al 6 jaar stilstaat. En die vraagt aan Rien wat er moet gebeuren om hem weer aan de praat te krijgen. Rien antwoord (op zn Riens): Dus jij koopt een berg oud ijzer voor 200 euro, en ik moet dat zeker voor een tientje aan de praat helpen? Gast vloekend weg, en Rien zegt "daar laat ik mn pizza niet voor koud worden" en gaat verder eten.
 
Rien heeft een gebruiksaanwijzing, als je er niet tegen kan dan heb ik slecht nieuws: hij is al 15 jaar zo! Prik erdoor heen, en profiteer van zijn kennis, als jij je normaal en niet opdringerig opstelt gaat het goedkomen, ik weet het zeker denk ik! Enne, mijn vriendin mag daar altijd gratis sleutelen, zolang ze het maar topless doet! Daar waar andere zaken een levertijd hadden van 3 tot 4 weken vroeg Rien op dinsdag aan mij "wanneer moet je het hebben, donderdag of vrijdag?"

Leuk voorbeeld: Ik zit daar op een vrijdagavond aan de pizza (vaste prik voor een aantal gasten, ik was mn twin aan het repareren), en er komt een gast binnen die voor 200 euro een motor gekocht heeft die al 6 jaar stilstaat. En die vraagt aan Rien wat er moet gebeuren om hem weer aan de praat te krijgen. Rien antwoord (op zn Riens): Dus jij koopt een berg oud ijzer voor 200 euro, en ik moet dat zeker voor een tientje aan de praat helpen? Gast vloekend weg, en Rien zegt "daar laat ik mn pizza niet voor koud worden" en gaat verder eten.
Op welke dag sleutelt je vriendin :?


;)



Wel een leuke opmerking, dat met die pizza _O-
 

En als die man nu normaal een vraag stelt, kan er toch wel gereageerd worden dat die hem helpt als zijn pizza op is?
Zal wel aan mij liggen maar dat soort humor kan ik echt niet waarderen :r
 
Laatst bewerkt:
mijn dealer is ook een beetje wereldvreemd, supermecanieker maar z'n PR-gehalte is van een bedroevend laag niveau, en omdat hij 't zo druk heeft gaat ie ook echt geen moeite doen om vriendelijker over te komen maar de klanten die die heeft en kent daar doet ie alles voor, twee voorbeeldjes en de mensen die in Brussel wonen gaan m'n verhaal wel bevestigen: hij zit bezig op mijn motor en er komt een klant binnen met een FJ1200,
klant : 't is voor een groot onderhoud
hij : kom over 6 maanden nog maar eens terug, keb 't nu te druk
klant : ??? en weg is tie
ik : hé joh, waarom doe je dat nou ?
hij : ik heb 't echt te druk, m'n agenda zit vol
ik : zeg dat dan op niet op zo'n manier aan die klant
hij : ???
volgende:
klant komt binnen met XT500 : hallo, 't is voor een klein onderhoud
hij : OK, maar je voorband ziet er niet meer zo heel fris uit
klant : weet ik, maar 't geld is op, dus khou 't op olieverversen en oliefilter
hij: kom vanmiddag maar terug, dan is tie klaar, ben nu met iets anders bezig
's middags (en daar was ik dus wel bij, en ik wist al wat er ging gebeuren)
klant : héé,ik zie dat U toch een nieuwe voorband heeft gestoken, ik had toch gezegd dat ik alleen een klein onderhoud wilde ?
hij : en jou dan over 100 meter op je smoel te zien gaan, als je geld hebt kom je maar terug om te betalen.
klant betaald z'n kleine beurt en met een BIG smile naar buiten.
tja, je hebt van zulk soort gasten, ze mogen je of ze mogen je niet.
p.s. heb al 2 keer Elefanten Treffen gedaan met die gek trouwens, dus van mijn kant geen slecht woord over hem.
 
Rien heeft een gebruiksaanwijzing, als je er niet tegen kan dan heb ik slecht nieuws: hij is al 15 jaar zo!
Nou, volgens mij is hij wel een stukje ouder, hoor! ;)

Vroeger kwam ik wel eens bij Cees van Dongen in de Zaagmolenstraat. Dat was ook een echte brombeer. Maar wel verstand van zaken. Harde kern, zachte pit.
 
Leuk voorbeeld: Ik zit daar op een vrijdagavond aan de pizza (vaste prik voor een aantal gasten, ik was mn twin aan het repareren), en er komt een gast binnen die voor 200 euro een motor gekocht heeft die al 6 jaar stilstaat. En die vraagt aan Rien wat er moet gebeuren om hem weer aan de praat te krijgen. Rien antwoord (op zn Riens): Dus jij koopt een berg oud ijzer voor 200 euro, en ik moet dat zeker voor een tientje aan de praat helpen? Gast vloekend weg, en Rien zegt "daar laat ik mn pizza niet voor koud worden" en gaat verder eten.
En als die man nu normaal een vraag stelt, kan er toch wel gereageerd worden dat die hem helpt als zijn pizza op is?
Zal wel aan mij liggen maar dat soort humor kan ik echt niet waarderen :r


Tja, het kan aan mij liggen, maar als je zelf niet handig genoeg bent - en zelfs niet in staat om te bepalen wat er aan moet worden gedaan - om een dergelijke motor weer op gang te brengen moet je er niet aan beginnen. Brikkies opkopen voor een prikkie is leuk als je handig bent en er lol in hebt om problemen op te lossen. Voor iemend met een werkplaats is het alleen een naderende bron van ellende: op ieder extra dingetje zal hij worden aangesproken en als hij niet oppast raakt íe nog in allerlei garantie-perikelen rond zijn reparaties verwikkeld ook....

[me]Billy the kid kan er zich wel iets voorstellen bij een afwijzende houding in dit geval :Y [/me]
 
Tja, het kan aan mij liggen, maar als je zelf niet handig genoeg bent - en zelfs niet in staat om te bepalen wat er aan moet worden gedaan - om een dergelijke motor weer op gang te brengen moet je er niet aan beginnen. Brikkies opkopen voor een prikkie is leuk als je handig bent en er lol in hebt om problemen op te lossen. Voor iemend met een werkplaats is het alleen een naderende bron van ellende: op ieder extra dingetje zal hij worden aangesproken en als hij niet oppast raakt íe nog in allerlei garantie-perikelen rond zijn reparaties verwikkeld ook....

[me]Billy the kid kan er zich wel iets voorstellen bij een afwijzende houding in dit geval :Y [/me]

Kan me inderdaad wel voorstellen dat die daar geen zin in hebt en dat Rien daar niet op zit te wachten.
Maar vertel het dan aan die persoon precies zoals jij boven beschrijft.

Anyway, dit kan een hele lange discussie worden en bottom line is dat hij lekker zijn gang kan gaan maar dat die in ieder geval aan mij geen cent meer zal verdienen. :N (en nee... ik was niet die 200 euro oud ijzer persoon!!!)
 
PJP, heb exact hetzelfde gevoel als jij.

Heb een nieuwe achterband bij hem gekocht en die heeft die er uitstekend ondergezet etc.etc.etc.

Maar toen ik wat technisch aan hem vroeg krijg je gewoon geen normaal antwoord en hij geeft je het gevoel dat die er gewoon geen zin in hebt en dat je het zelf maar lekker uit moet zoeken.

Een collega van mij (via hem daar terecht gekomen) vind het helemaal een geweldige vent en zweert bij hem.

Begrijp het ook niet, maar ook ik zie maar van verdere bezoeken af.
Kreeg pas een tip over een zaakje in Ouderkerk a/d IJssel, schijnt een hele goede vent te zijn, ga daar maar is kijken denk ik.

zal wel ons uiterlijk zijn?

Jan, daar zit ik nu, ben er tevreden over :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan