Iemand ervaring met de Richa Touring jas?

Janenjoep

MF veteraan
21 jun 2010
2.988
1.049
Sittard
Ik ben op zoek naar een gelamineerde jas voor een ietwat normalere prijs dan die van de topmerken Rukka en Stadler, die zijn voor mij niet haalbaar. Nu heeft Richa de Touring in het assortiment; heeft iemand daar wellicht ervaring mee?
 
Ik heb zelf meer dan een jaar geleden de Spirit gekocht. Als de Touring niet slechter is, heb je er een prima koop aan! Ik kreeg nog wat korting, het hele pak voor 800 ipv 900 euro, geloof ik. Dat C-change membraan doet precies wat het beloofd: warm bij koud weer en luchtig bij warm weer. Ik heb bijvoorbeeld de binnenvoering in de broek nog niet nodig gehad. Maar in de zomer heb ik tot ruim twintig graden geen doorwaai jasje hoeven pakken.

Waterdicht, het water loopt er gewoon af. 1 keer goed afschudden ipv uren nadruipen (ik lijk wel een uroloog ;) ).

In motorshopper reviews is er ook een stuk over geschreven. De service van Richa is wat mij betreft prima - ik had wat los stiksel aan de mouw, dat is zo opgelost. Wel even opsturen, dan ben je je jas wel een week kwijt.

Ik vond het weefsel in het begin wat stug, maar bij het dragen merk je daar niets van. Als ik de reviews van het touring pak lees zit dit misschien beter.

Maar goed, eerst passen! Misschien mag je er een stukje mee rijden want met name rond de knieën zit het nogal strak. Als je een erg kleine kniehoek hebt bij het rijden kan dat vervelend worden (dwz bij de Spirit-broek, als je alleen een jas neemt, speelt dat helemaal niet). Kan gewoon in de machine gewassen worden, ook plezierig. Je krijgt er op verzoek vast een fles speciaal wasmiddel bij.

Kortom, ik ben er nog steeds enthousiast over!
 
Terug
Bovenaan Onderaan