Iemand ervaring met deze 2 rijscholen?

hetkotje

Die hard MF'er
8 mrt 2007
726
0
He

Als eerste zal ik me even voorstelle. Ik Ben Joshua en 18 jaar oud. Motor rijden is er met de paplepel er in gegoten, omdat me vader al vanaf zijn jeugd bij de motorclub in Zierikzee zit. En dat heb ik allemaal mee gekregen.

Ik ben helemaal gek van motors, en zou er nu zelf ook 1 willen bereiden. :] Daarom wil ik nu aan me rijbewijs gaan beginnen.

Nu heb je een motorrijschool In Zierikzee, wat lekker dicht bij is. Maar dan rij je elke les na goes. Zo leer je dus geen hond, elke keer over de Zeelandbrug.

Nu heb je 2 rijscholen in goes.

- Dek rijschool
- Grip Motorrijschool.

Nou weet ik niet welke ik moet kieze, ze hebbe alle 2 goeie slagins percentage's.
Grip is wat goedkoper, maar heeft geen eigen oefenterein enz enz.

Heeft hier iemand ervaring met deze 2 rijscholen? Dan hoor ik het graag :9~

Alvast bedankt he *O*
 
Ik heb zelf bij Dek gelest op m'n 18e. Een maat van me bij Grip op z'n 19e.

Het personeel van Dek is ten eerste erg leuk (Arjen en Jean-paul vooral). Na een jaar groeten ze nog steeds. Ze hebben er goede motoren. Zelf mocht ik direct op een HONDA CB500 25kw rijden terwijl die maat op een trage CB250 ofzo moest rijden.

Dek heeft eigen verkeersterrein wat ook wel lekker is, je doet daar namelijk ook examen.

Voorderest verschilt het niet zo heel veel lijkt me. Grip is inderdaad wat goedkoper.
 
Laatst bewerkt:
Ok das goed om te horen.

Had je losse lesse genomen of een compacte opleiding.?
Zit zelf te denken aan die compacte opleiding van 4 tot 12 weken
 
Laatst bewerkt:
Ik had een compacte opleiding van ehh, weet niet precies hoeveel weken. AVB waren 4 lessen voor gepland aan de hand van intest. Vervolgens nog 24 lessen op de weg gehad ofzo, was iets te veel van het goede...
 
Ik heb afgelopen zomer gelest bij Dek.
Goede rijschool met goede instructeurs en het gróte voordeel het eigen oefenterrein. En doordat er meerdere instructeurs zijn kun je op meer verschillende tijden lessen en eigenlijk altijd wanneer het jou uitkomt (zelfs in de drukke zomerperiode)

Bij welke rijschool je ook examen doet, je AVB moet je op het terrein van Dek doen, dus het is fijn om daar gewoon altijd gereden te hebben.

Grip is (naar ik heb vernomen) ook een goede rijschool (oud-Dek instructeur die voor zichzelf is begonnen) maar heeft dus niet het voordeel van het oefenterrein.
 
Laatst bewerkt:
Ok dan denk ik dat het Dek woord. Zal nog wel ff in de motorclub vrage of iemand wat weet. Maar dat zal we niet. Allemaal ouwe lui.

Bedankt voor jullie hulp
 
Hoi Joshua,

Ik heb zelf vorige maand mijn rijbewijs bij GRIP gehaald en ik moet zeggen dat dat prima beviel. De instructeur ( Gert-Jan ) is een rustige vent die alles netjes uitlegt en, voor mij erg belangrijk, niet gaat lopen showen met z'n rijkunsten. Dat heb ik die jongens van Dek wel een aantal malen zien doen.

Toen ik examen Voertuigbeheersing moest doen, zijn we van te voren even wezen kijken op dat oefenterrein. Er waren 6 leerlingen en maar 1 instructeur ! We hebben zo'n 15 minuten staan kijken en er waren twee aanrijdingen en 1 valpartij geweest. Bij Gert-Jan rij je hooguit met z'n 2-en, maar het merendeel van de lessen heb ik alleen gereden. Ik heb uiteindelijk 13 lessen rijvaardigheid gedaan en 8 lessen op de weg. En alles in 1 keer gehaald. *O*

Plus, hij heeft me later ook geholpen met een proefrit op een nieuwe motor. Daar nam hij ruim de tijd voor en dat was erg prettig.

Zo zie je dat iedereen er weer anders tegenaan kijkt. Smaken verschillen uiteraard.

Succes met je keuze en vooral succes met het rijbewijs ! EN ONDERSCHAT DE THEORIE NIET OK ?

Doei,
Mr. Kik
 
He bedankt voor je reactie. Je brengt me weer aan het twijfele _O-

Vind namelijk erg belangrijk dat ze de tijd voor me nemen, en dat ik niet met 6 anderen tegelijk rijd bijvoorbeeld.

Tevens zit ik met school, als ik met de trein uit MIddelbrug komt endat soort factoren.
Ik ga bij alle 2 informeren wat de opties zijn.

Zal wel ff hard leren zijn voor me theorie, maar dat komt wel goed. Van de week boekjes bestelle. *O*

Waarschijnlijk volgende week kijke na een cb-1 *O* *O*
 
Bij Dek komt het inderdaad voor dat je soms met veel mensen op het terrein bezig bent. Dit is echter maar bij 1 instructeur het geval (toevallig heet ie ook Gert-Jan).
Ik heb 2 keer les van hem gehad maar heb daarna gevraagd of ik aub geen les meer van hem kon krijgen, dat was geen probleem.
Vervolgens heb ik bijna al m'n lessen bij JP gehad, die neemt ook goed de tijd voor je en is ook motorrijder in hart en nieren die op een prettige manier lesgeeft. Ik als niet-zeeuw had wat meer problemen met Arjan (maar dat kwam dus met name omdat ik hem niet verstond :+ )

Eigenlijk denk ik niet dat het wat uitmaakt welke van deze twee rijscholen je kiest. Ik leste midden in de zomer en bij Dek kon ik gewoon sneller beginnen, plus dat mijn hele schoonfamilie daar ook al gelest had en daar goede ervaringen had.

Suc6 met je keuze!!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb me A,B en E bij Dek gehaald en altijd veel lol gehad. En zonder enige moeite geslaagd.

Vooral motor was lol met J-P (Neemt rustig de tijd voor je) en Arjan (echt circuitracertje met zeeuws-accent _O- )

Maar het zijn allebei echte motorrijders. Ik zou zeggen ga bij Dek lessen. Na 2 jaar kennen ze me nog als ik binnen kom wandelen waaruit blijkt dat het toch een rijsschoool is die ook een persoonlijke kant heeft.

mvg,
Ralph
 
Terug
Bovenaan Onderaan