Iemand ervaring met deze koplamp?

$tranger

MF veteraan
14 mrt 2002
1.079
0
Amsterdam
Op Bimbo SF's staat deze lamp en moet zeggen dat ik 'm onwijs geschikt vind voor een bepaald projectje. Het probleem is dat voor dat projectje de lamp wel een wettige hoeveelheid licht moet opbrengen en een lichtbeeld moet hebben.

Op de site word echt niet gemeld of de lamp een goedkeur heeft (TUV oid), dus ben benieuwd of iemand ervaring heeft met deze lampen. Wat de lichtopbrengst is en wat voor soort lamp hier in zit.

Ze zijn een beetje duur om zomaar ff aan te schaffen en dan niet te gebruiken, dus vandaar. Thx in advance *D

paaschi13rv.jpg
 
Hmmmm ben ik ook benieuwd naar................
Op Bimbo SF's staat deze lamp en moet zeggen dat ik 'm onwijs geschikt vind voor een bepaald projectje. Het probleem is dat voor dat projectje de lamp wel een wettige hoeveelheid licht moet opbrengen en een lichtbeeld moet hebben.

Op de site word echt niet gemeld of de lamp een goedkeur heeft (TUV oid), dus ben benieuwd of iemand ervaring heeft met deze lampen. Wat de lichtopbrengst is en wat voor soort lamp hier in zit.

Ze zijn een beetje duur om zomaar ff aan te schaffen en dan niet te gebruiken, dus vandaar. Thx in advance *D

(Afbeelding)
8-) 8-) 8-)
 
Highway Hawk leverd ook soortgelijke koplampen... Zou je eens in hun catalogus moeten kijken :?

Gaat het btw om je laatste aankoop Jordi? Die ene die ik al kende?
 
Op Bimbo SF's staat deze lamp en moet zeggen dat ik 'm onwijs geschikt vind voor een bepaald projectje. Het probleem is dat voor dat projectje de lamp wel een wettige hoeveelheid licht moet opbrengen en een lichtbeeld moet hebben.

Op de site word echt niet gemeld of de lamp een goedkeur heeft (TUV oid), dus ben benieuwd of iemand ervaring heeft met deze lampen. Wat de lichtopbrengst is en wat voor soort lamp hier in zit.

Ze zijn een beetje duur om zomaar ff aan te schaffen en dan niet te gebruiken, dus vandaar. Thx in advance *D

(Afbeelding)
mooi koplampje,maar wat een lelijk beugeltje zit er om :X
 
Quote BIMBO's:
Rechteckiger Doppelscheinwerfer
Fern und Nebelscheinwerfer,schwarzes Metallgehäuse,blaues Glas,Halter mit Langlöchern zur oberen und unteren Befestigung,2xH3/12V/55W Einsatz,150x51x71mm (Auch mit klarem Glas erhältlich)

Ich bin kein Deutscher, aber......
Is "Fern und nebelscheinwerfer" niet gewoon GROOT licht en MISTlicht :?
want dan "mag" je het niet als normale koplamp gebruiken O-)
 
check ff op Louis.de volgens mij heb ik daar dezelfde zien staan (en zij zijn meestal wel een stuk goedkoper..
 
Quote BIMBO's:
Rechteckiger Doppelscheinwerfer
Fern und Nebelscheinwerfer,schwarzes Metallgehäuse,blaues Glas,Halter mit Langlöchern zur oberen und unteren Befestigung,2xH3/12V/55W Einsatz,150x51x71mm (Auch mit klarem Glas erhältlich)

Ich bin kein Deutscher, aber......
Is "Fern und nebelscheinwerfer" niet gewoon GROOT licht en MISTlicht :?
want dan "mag" je het niet als normale koplamp gebruiken O-)
Nop, kortom geen E-keurmerk als ik het zo mag inschatten. Overigens moet je een beetje uitkijken met deze lampen. Als ze worden aangeboden van rond de 40 a 50 treuro (bijv. E-bay), dan is de achterkant meestal niet afgewerkt. Oftewel je kijkt tegen de achterkant van de reflector aan. Als ik dit zo bekijk bij deze lamp, dan is dat ook hier zo. Je zult dan een kap alsnog moeten maken van bijvoorbeeld alu of de lamp in een kuip moeten inbouwen......
 
Laatst had ik een topic wat wel en niet mocht.
Toen kreeg ik het idee dat de meesten zoiets hadden van: wat zit je toch te zeuren.
Dus ik zeg, als je hem mooi vindt dan zet je hem er gewoon op.

Grtjssssss Bob.
Nop, kortom geen E-keurmerk als ik het zo mag inschatten. Overigens moet je een beetje uitkijken met deze lampen. Als ze worden aangeboden van rond de 40 a 50 treuro (bijv. E-bay), dan is de achterkant meestal niet afgewerkt. Oftewel je kijkt tegen de achterkant van de reflector aan. Als ik dit zo bekijk bij deze lamp, dan is dat ook hier zo. Je zult dan een kap alsnog moeten maken van bijvoorbeeld alu of de lamp in een kuip moeten inbouwen......
 
Laatst had ik een topic wat wel en niet mocht.
Toen kreeg ik het idee dat de meesten zoiets hadden van: wat zit je toch te zeuren.
Dus ik zeg, als je hem mooi vindt dan zet je hem er gewoon op.

Grtjssssss Bob.
Op zich is het een mooi credo. Als het licht echter niet fatsoenlijk gebundeld wordt en je tegenliggers gaat verblinden, dan is de vraag of je er heel lang plezier van hebt. En als het als mistlicht of grootlicht kan worden gebruikt, is van bundeling naar alle waarschijnlijkheid geen sprake.....
 
De lichtopbrengst is erg matig. Ik heb er zelf niet in het donker mee gereden, maar overdag is slecht te zien (door medeweggebruikers) of je licht aan staat.
Het licht verspreid zich in plaats dat het een gebundelde lichtstraal geeft. Ik twijfel ook of het bereik van de koplamp wel voldoende is om er ’s avonds mee te rijden.

Ik ga de mijne er tzt afhalen en er gaat een compleet andere lamp op. Ben nog wel een beetje aan het zoeken naar een mooie koplamp.

full
 
ACH IK HEB een tijd lang elke keer een doorgebrande koplamp gehad ong een half uur nadat ik ging rijden.
dus snachts met stadslicht rijden gaat ook best hoor.



ik ben wel idioot :N maar ja je moet toch naar huis toe.

enne als t r goed uitziet moet je t r gewoon opbakken.

succes dr mee
 
ACH IK HEB een tijd lang elke keer een doorgebrande koplamp gehad ong een half uur nadat ik ging rijden.
dus snachts met stadslicht rijden gaat ook best hoor.



ik ben wel idioot :N maar ja je moet toch naar huis toe.

enne als t r goed uitziet moet je t r gewoon opbakken.

succes dr mee
Ik heb even het filmpje van een topic op www.XtremeBikz.nl gehaald. Het gaat eigenlijk over de allertheid van een automobilist, maar ik denk dat een motorrijder zich ook zijn zichtbaarheid mag aantrekken..... http://ruiner.pwp.blueyonder.co.uk/howclose.mpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan