Iemand ervaring met deze schijven?

IceCube

MF'er
8 dec 2004
169
1
Maldegem
Hey,

ben op het wereld wijde web eens aan het zoeken geweest voor nieuwe remschijven voor mijn Trophy 1200 en ik kwam deze tegen van EBC.


Zie er wel leuk en degelijk uit.
Heeft er iemand ervaring met deze schijven of dergelijke schijven van dat merk?
Prijs was iets van 206$ per rotor. Met de goedkope dollar misschien wel de moment om ze aan te schaffen.

graag reacties.
full
 
Verder niemand ervaring hiermee?
Strange?



Ik heb een goede site gevonden om ze te bestellen.
www.ridegear.com

Echter, hun functie om internationale orders te plaatsen ligt voor enkele weken plat! En ik heb ze wel nodig. Zit al wat over mijn limiet van mijn huidige schijven.
Zijn er nog andere amerikaanse webshops waar je die kan kopen? Ik heb me reeds platgegoogled maar vond vooral materiaal voor koekblikken.
 
Laatst bewerkt:
Heb ik ook bekeken, maar naar goeie webshops voor motoren wordt er zelden een goeie link geplaatst.
Ik kan ze ook binnen Europa kopen, maar dit scheel een flinke duit in het zakje. Door de goedkope dollar is het een pak goedkoper om ze daar te kopen en te laten overvliegen.
 
Hoeveel zijn die kosten dan? En hoe groot is de kans dat dit aangerekend wordt?

Als je zowieso die kosten dient te betalen is het verschil mss toch niet zo groot met wanneer ik ze bv in de UK bestel.

thx for the tip!
 
Op enkele van die pagina's vind ik inderdaad gepaste schijven.
jammer genoeg zijn het niet de "contoured" versies die ik graag wil.
Dit is blijkbaar het probleem met veel van de webshops.

toch van harte bedankt voor de links!!
 
terwijl ik via Ridegear voor 412 dollar twee contoured remschijven heb.
Omgerekend is dit 265€ zonder verzendkosten.

300 pond is zo'n 380€

Als ik moet rekening houden met de douanetaksen is het mss toch interessanter om ze in engeland te kopen. Verzendkosten zullen ook een pak lager liggen vermoed ik?
 
Hoeveel zijn die kosten dan? En hoe groot is de kans dat dit aangerekend wordt?

Als je zowieso die kosten dient te betalen is het verschil mss toch niet zo groot met wanneer ik ze bv in de UK bestel.

thx for the tip!
Ik weet het ook nog steeds niet precies. Het is volgens mij een bepaald % van de waarde van je product. De waarde staat daarom (denk ik) ook (bijna) altijd op de verzendsticker zodat de douane dit kan zien(?). Ik ben er ook nog steeds niet achter of deze extra kosten random zijn (bijv. alleen als het pakket gecontroleerd wordt) of dat deze kosten altijd er bovenop komen. Als ik dingen uit Engeland koop dan hoef ik nooit extra te betalen. Maar bij alles wat ik uit Amerika heb gehaald moest ik de postbode de belasting/toeslag betalen voordat ik het pakketje mocht aannemen.

Misschien weet iemand anders de correcte regelgeving hiervoor?

EDIT:
soms moet je ook extra belasting betalen. Als ik bijvoorbeeld digitaal spellen via Steam koop dan moet ik altijd nog iets van 17% belasting over het bedrag betalen, terwijl het bedrag in de US gewoon inclusief belasting is. Hangt ook weer af vanuit welke staat het wordt verstuurd dacht ik :P
 
Laatst bewerkt:
Als ik moet rekening houden met de douanetaksen is het mss toch interessanter om ze in engeland te kopen. Verzendkosten zullen ook een pak lager liggen vermoed ik?
Ik denk dat de US nog steeds voordeliger zal zijn. Verzendskosten zullen niet gek veel verschillen vermoed ik, en als je kijkt naar het "droge" verschil van US en UK dan is dat toch heel wat euros. Eer je dat hebt aangevuld met extra kosten/toeslagen moet het wel heel bont worden.
 
ok, dan misschien toch nog wat wachten tot hun internationale orderfunctie herstelt is...

Dan rij ik maar wat minder en voorzichtiger zeker...
Check ook nog even wat voor ervaringen anderen hebben. Ik heb al een tijdje niks meer uit de US gehaald dus zou ondertussen ook allemaal weer een beetje anders kunnen zijn he ;)
 
De code LS en RS zijn idd leftside en rightside.
Het ontwerp van de schijven zijn echter zo uitgedacht dat het eigenlijk niet uitmaakt. De schijven zijn dan ook links en rechts te gebruiken.
De code dateert wss nog vanuit de tijd dat de gaatjes in de schijf in een schuine lijn geboord werden. Toen moest je idd een linker en rechterschijf bestellen.
Nu is het patroon "cross-drilled". Dus als je ze nu van elke mogelijke kant bekijkt, alles blijft mooi symmetrisch :) Slim gezien van die mannen!

Wat het goedkoper betreft denk ik dat je de prijs van de md604 bekijkt, die is inderdaad iets goedkoper dan de md640.
Maar 206$ voor één schijf vind ik met de huidige dollarkoers een echt koopje.

Zeker als je weet dat mijn dealer voor de originele Triumphschijven +/-300€ per schijf moest vragen.
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat de schijfbevestiging op 9 "zwevertjes" gaat en de boring in de schijf verdeeld is op 24 gaatjes. Neem dan een verdeling van 27 (3 * 9), denk ik dan voor de vorm en belastingsymmetrie. Dat vind ik dan weer slordig, ondoordacht eigenlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan