Iemand ervaring met een motoboy?

Bram

MF'er
28 feb 2002
103
0
Groningen
Ik denk erover om een motoboy aan te schaffen (dat is een karretje die onder de midddenbok geplaatst wordt) omdat ik een kleine schuur heb met een scherpebocht bij de schuurdeur. Elke keer als ik de motor binnen zet of eruit haal, moet ik de motor aan de achter zijde vier maal optillen om de bocht te maken. Nou is dat het probleem niet zo maar meer dat ik constant tijdens het tillen 5mm ruimte heb tussen de kappen en het kozijn. :?
Ik ben dus bang dat ik op een dag een fout maak. |( Vandaar ook mijn vraag of iemand ervaring heeft met een motoboy? Werkt het goed of is het nog steeds behelpen? Karretje kost €115,- en het is dus zonde van het geld als het niet goed werkt.

Bram
 
Ik vond 'm altijd hartstikke makkelijk. Nu ik een motor met alleen een zijstandaard heb kan ik 'm niet meer gebruiken. En is 'ie dus in de aanbieding! Voor 50 euro mag je 'm op komen halen...

Btw zo ziet ie er uit:
motoboy1.jpg



Sorry voor het oprakelen van een oud topic, maar d'r zijn nog steeds belangstellenden. Voor hun: hij is verkocht. *D
 
Laatst bewerkt:
Je hebt toch ook zo'n karretje voor onder je achterwiel? Dus voor supersports.
Iemand ervaring mee?
Ja een jongen bij me in de flat gebruikt dat. Wieltjes blokkeren, motor erop, wieljes los en hij rol hem zo in het berghok. Wil ik ook wel hebben.. hoewel ik hem nu gewoon lekker makkelijk buiten neerzet en dat bevalt ook wel ;)
 
Mmmm, hier ben ik dus ook al een tijdje naar op zoek aangezien ik 3 bochten moet maken om hem te kunnen stallen en dat met aan beide kanten een dikke uitlaat, weet iemand waar ze te verkrijgen zijn en mischien heeft iemand een piccie hiervan.

Mijn motor staat nu ergens anders en dat kost nogal wat.
 
Ik vond 'm altijd hartstikke makkelijk. Nu ik een motor met alleen een zijstandaard heb kan ik 'm niet meer gebruiken. En is 'ie dus in de aanbieding! Voor 50 euro mag je 'm op komen halen...

Btw zo ziet ie er uit:
motoboy1.jpg

Ik vind het ding ideaal. Ik heb alleen geen middenbok, dus zet m onder mn zijstandaard, en schuif de motor dan over zn achterwiel. ;)
 
Ik denk erover om een motoboy aan te schaffen (dat is een karretje die onder de midddenbok geplaatst wordt) omdat ik een kleine schuur heb met een scherpebocht bij de schuurdeur. Elke keer als ik de motor binnen zet of eruit haal, moet ik de motor aan de achter zijde vier maal optillen om de bocht te maken. Nou is dat het probleem niet zo maar meer dat ik constant tijdens het tillen 5mm ruimte heb tussen de kappen en het kozijn. :?
Ik ben dus bang dat ik op een dag een fout maak. |( Vandaar ook mijn vraag of iemand ervaring heeft met een motoboy? Werkt het goed of is het nog steeds behelpen? Karretje kost €115,- en het is dus zonde van het geld als het niet goed werkt.

Bram
Keb er ook een en het werkt echt prima. Let wel ff op. Kweenie wat voor bike je hebt, maar voor sommige BMW´s zijn ze niet geschikt.

CU

DooV
 
Ik vond 'm altijd hartstikke makkelijk. Nu ik een motor met alleen een zijstandaard heb kan ik 'm niet meer gebruiken. En is 'ie dus in de aanbieding! Voor 50 euro mag je 'm op komen halen...

Btw zo ziet ie er uit:
motoboy1.jpg

Bedankt voor de aanbieding maar ik heb een andere gevonden met iets grotere wielen. Hierdoor heeft hij minder last van de oneffenheden van de tegels bij mijn schuur.
Misschien dat er nog anderen zijn die belang bij jouw "motoboy" hebben.
Maar zo te horen zijn de ervaringen met de "motoboy" wel goed dus moet ik hem maar aanschaffen.
 
Maar nog even over die ene waar alleen het achterwiel op staat. Heeft iemand daar ervaring mee want ik wil er ook een halen maar twijfel eraan aan hoe praktisch dit is.
Kan me voorstellen dat het behoorlijk onstabiel wordt en er een hoge omval kans is.
Of valt dat wel mee? :?
Gezien de hoge prijs, iets van €200 ( :j :j :j :j ), wil ik er wel zeker van zijn dat het een beetje te doen is...
 
Ik heb ook zo'n ding, maar super praktisch is het nu ook weer niet... Niet in combinatie met een VFR uit '95 in ieder geval.

Het opbokken gaat klote omdat er aan de zijkant van de middenbok een stuk metaal uitsteekt wat dan tegen de verhoging waar de wieltjes zitten gaat..

Bij Motoport heb ik een ander model/merk gezien waar je volgens mij dat probleem niet hebt omdat de wieltjes niet aan alle 4 de kanten op dezelfde plek zit...

Eh.. Wazig verhaal geloof ik... Laat de verkoper in de winkel gewoon even zien hoe makkelijk het gaat! En probeer het zelf ook eerst even...

Niet bij iedere motor gaat het even makkelijk namelijk...

Maar, staat de motor er eenmaal op is het een fijn geval! Ga er alleen niet opstaan per ongeluk, want dan ga je op je plaat! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan