Iemand ervaring met FC-MOTO??

Ik heb al dingen bij fc moto vandaan. Telkens prima, op 1 bestelling na.
Helm. Blek niet leverbaar. Duurde lang, geen updates.
Toen maar geannuleerd, en zelfs nog iets goedkoper elders kunnen vinden en 2 dagen later binnen.
Zo ben ik ook bij chromeburner terecht gekomen.
 
Leren motorpak besteld bij fcmoto. Duurde erg lang en slechte update, maar prijs kwaliteit vond ik erg goed. Zal zeker hier nogmaals bestellen maar alleen producten die op voorraad zijn en waar ik geen haast bij heb.
 
Ook dit jaar een IXS leren motorpak, snel binnen. :t
Daarna gelijk een helm en Arlen Ness handschoenen.
Maar de helm zat niet lekker en in de handschoen prikte een naad tegen de wijsvinger.
Netjes geld terug gehad, maar de retourkosten zijn niet mals @Duitsland. ;)
 
Ook dit jaar een IXS leren motorpak, snel binnen. :t
Netjes geld terug gehad, maar de retourkosten zijn niet mals @Duitsland. ;)
Ik weet niet of je hierop ook doelt, maar je kunt voor €11,90 een DHL-verzendlabel bij de kopen dat volgens mij ook niet aan gewichtsregels onderhevig is: FC-Moto Retourenlabel Europa - günstig kaufen ▷ FC-Moto

Ik heb zelf een keer een paar tanktassen bij FCM besteld en vond het allemaal een beetje langzaam en vaag, zowel het bestel- als het retourproces. Ik werd niet echt goed op de hoogte gehouden, vond ik. Uiteindelijk komt het wel goed, daar niet van. Als het echt veel goedkoper is zou ik er nog wel bestellen, maar niet voor een tientje goedkoper.
 
ppffffff vanuit Almere helemaal naar Aken voor een motorpak??!!


Het wordt steeds gekker......pas dat pak ergens anders en bestel het dan bij FC Moto. Dat spaart je minstens 2,5 uur A2-leed enkele reis.....
Ik vind dit ronduit verderfelijk gedrag... Wat ik altijd doe is ergens passen en dan die zaak ook de gelegenheid geven om een deal te maken. Vaak kan de prijs best een stuk omlaag als je op de prijs op FC-Moto wijst. Meestal eindig je dan iets hoger dan op FC-Moto maar hou je de lokale zaak, die de service verleent, wel in stand.
 
Verleden vrijdag bij FC moto in Aken geweest. Ik zocht een specifieke outfit die ik in de nabije Belgische zaken niet bij elkaar gepuzzeld kreeg; Hi-Vis 1 delige race overall met bijhorende laarzen & handschoenen van hetzelfde merk. Daar alles kunnen passen, maar helaas waren de juiste kleren daar niet beschikbaar. Toch vriendelijk verder geholpen geweest, en de verkoper vermeldde dat je op voorhand 10 stuks naar de winkel kunt laten komen om te passen zonder aankoop verplichting. (had ik dat geweten..) Uiteindelijk dus alles nadien online besteld op de FC Moto site. Ben benieuwd wanneer het geleverd gaat worden!
 
Diegenen die hier zeggen: "pas het pak ergens anders en bestel hem dan via internet".....


*knip* Terwijl hij die tijd had kunnen investeren in een klant die wel serieus is.

wat is julie kijk hierop?

Het kan ook andersom. Ooit eens een helm proberen te kopen bij motoport, 2 uur tussen de helmen gelopen maar niet 1 verkoper die even tijd wou vrij maken voor mij. Liep redelijk door met stelletjes en gezinnen die allemaal op hun winken werden bediend. Na bijna alle modellen wel op me kop te hebben gehad en uiteindelijk een keuze gemaakt (was mijn Shoei xr-1100), netjes genoteerd voor mijzelf en heb hem toen maar besteld bij fc moto.... binnen 2 dagen had ik hem thuis voor rond de €120 minder.

Dat ze het druk hebben snap ik en dat ik even moet wachten kan, maar je laat niet iemand zolang rond hangen... dan wil je niet verkopen en heb ik er geen moeite mee om goedkoop ergens anders wat weg te halen.
 
De winkel in Aachen stelt niet veel voor. Weinig keuze/maten aanwezig. Daar moet je geen 200km voor gaan rijden. Moeten het van online hebben.
Goeie tip van Ridder om vooraf te vragen of ze maten kunnen laten aanleveren zodat je in de winkel kan passen :t
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dit ronduit verderfelijk gedrag... Wat ik altijd doe is ergens passen en dan die zaak ook de gelegenheid geven om een deal te maken. Vaak kan de prijs best een stuk omlaag als je op de prijs op FC-Moto wijst. Meestal eindig je dan iets hoger dan op FC-Moto maar hou je de lokale zaak, die de service verleent, wel in stand.

Toevallig iets soortgelijks meegemaakt vandaag.
Ik was in een motorzaak en heb schoenen gepast. Ze zaten goed en op internet gekeken en ik zag dat ze ergens anders goedkoper waren.
Het verschil was niet groot genoeg om overstag te gaan, en heb ze in de winkel gekocht.
 
Ik vind dit ronduit verderfelijk gedrag... Wat ik altijd doe is ergens passen en dan die zaak ook de gelegenheid geven om een deal te maken.

Van de andere kant...…..Iedere winkelier met een fysieke zaak is bekend met online shoppen en/of dat je een andere fysieke zaak binnen loopt. Dat is een gegeven dat je niet kan veranderen en daar moet hij mee dealen. Zodra je bij hem binnen loopt geef je hem een kans. Die moet hij aangrijpen. Met goed personeel kom je een heel eind. Helaas werken ze doorgaans met goedkoop personeel in plaats van goed personeel.
Idem restaurants: veelal goedkope scholiertjes en studenten met totaal geen kennis van bedienen, de kaart en etiquette.
 
De winkel biedt jou een service. Een service door middel van advies van personeel of een service door middel van producten beschikbaar hebben om te zien en te passen. Als die winkel jou dat biedt, gun die winkel dan ook dat beetje winst of omzet dat het ze oplevert. Als iedereen in een fysieke winkel gaat bekijken en passen, de voorraad van die winkelier alleen maar zit te verslijten en dan voor de koop elders gaat dan is dat niet eerlijk. Als je dat van plan bent, koop dan tien producten bij een webwinkel en stuur de overige negen terug. Ook niet ideaal maar dan heb je de mogelijkheid het product te beoordelen alvorens een verplichting aan te gaan en je gaat een winkelier dan niet een wortel voor houden die hij mogelijk niet krijgt. Just my two cents.

Ik weet dat iedereen voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten, ik het liefste ook, maar het moet wel voor iedereen eerlijk blijven. Ik koop veel online, ook uit het buitenland maar nieuwe tourlaarzen heb ik laatst gewoon bij MotoZoom in Utrecht gekocht, ik heb in de winkel een paar schoenen en laarzen vergeleken en zo is mijn keuze van Rev'it naar Held verschoven. De winkel heeft mij de mogelijkheid gegeven schoenen te vergelijken en te passen dus dan ben ik wel zo eerlijk om de aankoop daar ook te doen. Vorige week ook nog bij BikerOutfit in Amsterdam voor een spijkerbroek. Ook eerst passen, dan kopen.

Als iedereen in de winkel past en bij een (online) concurrent koopt dan heb je op den duur helemaal geen fysieke winkel meer.
 
De winkel biedt jou een service. Een service door middel van advies van personeel of een service door middel van producten beschikbaar hebben om te zien en te passen. Als die winkel jou dat biedt, gun die winkel dan ook dat beetje winst of omzet dat het ze oplevert.

Zoals gezegd, de meeste winkels bieden je dat niet.
Wat voor advies en service krijg ik in een winkel waar iemand mij een prijskaartje kan laten zien, een paar maten uit het rek kan trekken en een kassa kan aanslaan ? Dat is geen service en geen advies. Online bestel je 2-3 maten en kun je gratis retourneren. Wat is het verschil met de winkel ? Er is geen verschil.
Het wordt pas een verschil zodra ze met jou aan de slag gaan, vragen gaan stellen waarom je iets wil, waarvoor je het gaat gebruiken, waar je waarde aan hecht en daarop datgene wat ze je willen aanbieden afstemmen Als dat er niet is, heeft een fysieke winkel voor mij geen meerwaarde.

Bij een online shop werken ook mensen. Het is meer dan alleen een servertje. Ik gun het een ondernemer met een super opgezette online shop meer dan een ondernemer met een fysieke winkel en belabberd personeel.
 
Online 2-3 maten bestellen en dan 2/3 terugsturen is enorm verspillend en zelf probeer ik het altijd te voorkomen. De meeste van die spullen worden bij terugkomst afgekeurd op kleine dingen zoals "verpakking beschadigd" en daarna niet nogmaals verkocht maar aan een opkoper doorverkocht. Het hele gratis terugsturen idee kan absoluut niet uit qua geld en is alleen maar bedoeld om snel marktaandeel te pakken en zo het grootste platform te worden of de grote platformen nog even buiten de deur te houden.
 
Vorige week mijn bestelde zaken binnen van Fc moto, zonnevizier en motorjas, keurig op tijd en netjes verpakt. Prima winkel.
 
Online 2-3 maten bestellen en dan 2/3 terugsturen is enorm verspillend en zelf probeer ik het altijd te voorkomen. De meeste van die spullen worden bij terugkomst afgekeurd op kleine dingen zoals "verpakking beschadigd" en daarna niet nogmaals verkocht maar aan een opkoper doorverkocht. Het hele gratis terugsturen idee kan absoluut niet uit qua geld en is alleen maar bedoeld om snel marktaandeel te pakken en zo het grootste platform te worden of de grote platformen nog even buiten de deur te houden.

Het krijgt nu veel aandacht via de media en dan gaan we weer allemaal met het vingertje wijzen en roepen dat het zonde, schande, etc.. .is.
We draaien al meer dan 100 jaar groente en fruit door op veilingen terwijl er overal ter wereld en zelfs in Nederland honger lijden. Dat is net zo krom en verspillend.
 
Laatst bewerkt:
De winkel biedt jou een service. Een service door middel van advies van personeel of een service door middel van producten beschikbaar hebben om te zien en te passen. Als die winkel jou dat biedt, gun die winkel dan ook dat beetje winst of omzet dat het ze oplevert. Als iedereen in een fysieke winkel gaat bekijken en passen, de voorraad van die winkelier alleen maar zit te verslijten en dan voor de koop elders gaat dan is dat niet eerlijk. Als je dat van plan bent, koop dan tien producten bij een webwinkel en stuur de overige negen terug. Ook niet ideaal maar dan heb je de mogelijkheid het product te beoordelen alvorens een verplichting aan te gaan en je gaat een winkelier dan niet een wortel voor houden die hij mogelijk niet krijgt. Just my two cents.

Ik weet dat iedereen voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten, ik het liefste ook, maar het moet wel voor iedereen eerlijk blijven. Ik koop veel online, ook uit het buitenland maar nieuwe tourlaarzen heb ik laatst gewoon bij MotoZoom in Utrecht gekocht, ik heb in de winkel een paar schoenen en laarzen vergeleken en zo is mijn keuze van Rev'it naar Held verschoven. De winkel heeft mij de mogelijkheid gegeven schoenen te vergelijken en te passen dus dan ben ik wel zo eerlijk om de aankoop daar ook te doen. Vorige week ook nog bij BikerOutfit in Amsterdam voor een spijkerbroek. Ook eerst passen, dan kopen.

Als iedereen in de winkel past en bij een (online) concurrent koopt dan heb je op den duur helemaal geen fysieke winkel meer.

:^

Maar je bent een roepende in de woestijn. Veel mensen willen de kern van je verhaal tegenwoordig niet eens meer begrijpen en vinden het heel normaal om bij een winkel te passen en het item vervolgens online te bestellen omdat het daar een paar tientjes goedkoper is. Walgelijk gedrag.

En mbt FC Moto: vorig jaar mijn account op laten heffen wegens discutabele praktijken. 1x wat besteld en nooit meer. Ik haal bijna alles bij Termaat.
 
Mee eens dat het niet echt netjes is, om bij en winkel te passen en online te kopen.
Moet wel bekennen dat ik mij ook wel eens aan dit soort praktijken heb gewaagd, maar dan net effe anders,

Moest kleding hebben, Jaarbeurs stond voor de deur.
Op de jaarbeurs gezocht wat ik moets hebben (en uit eindelijk ook gevonden).
Foto gemaakt, maat op geschreven en vervolgens mijn 'eigen shoppie' een berichtje gestuurd
met wat ik wilde hebben en gezegd 'regel dat':9
Prijs niet eens over gesproken.

Hij regelde het, en bij hem lekker gekocht..

Of als ik iets anders wilde hebben wat apart besteld moest worden, altijd eerst gevraagd of hij er dan niet mee bleef zitten
als het product dna toch niet was wat ik had gedacht.
Nooit geen probleem geweest.
Soms kon hij het terug sturen, en soms niet.
Wordt toch wel verkocht is dan meestal zijn antwoord.

Kom dus al jaren bij hem..


Ben er ooit terecht gekomen door een garantie gevalletje, (nadat mijn toenmalige shop gestopt was, de leverancier had gebeld van mijn merk
en zij mij naar hem stuurde) hij deed daar niet moeilijk in.
Dat was mijn eerste kennis making met zijn bedrijfje en service:t

Denk wel dat er een heleboel zijn die hem kennen.
Noem geen namen, maar hij zit in de buurt van het Oostplein in Rotterdam:Y
 
Deze discussie is al 100x gevoerd op MF. Dit is géén "webshop vs fysieke winkel" topic... Dit gaat specifiek over FC Moto. Die hebben beide, dus voor ieder wat wils.

Gaan we nu weer on-topic?
 
Altijd tevreden over FC Moto, maar ik woon er dan ook maar 20 minuten vandaan dus ben niet afhankelijk van de webshop en verzenden.
 
Deze discussie is al 100x gevoerd op MF. Dit is géén "webshop vs fysieke winkel" topic... Dit gaat specifiek over FC Moto. Die hebben beide, dus voor ieder wat wils.

Gaan we nu weer on-topic?

Wie ben jij ? De Wannabee mod die ieder topic controleert op het % on-topic berichten ? Gaan je nu weer on-topic posten ?

Ga je met de auto naar FC Moto houdt dan rekening met de beperkte parkeergelegenheid. Doorgaans staat alles aan de doorgaande weg en in de zijstraatjes vol.
 
Verleden vrijdag bij FC moto in Aken geweest. Ik zocht een specifieke outfit die ik in de nabije Belgische zaken niet bij elkaar gepuzzeld kreeg; Hi-Vis 1 delige race overall met bijhorende laarzen & handschoenen van hetzelfde merk. Daar alles kunnen passen, maar helaas waren de juiste kleren daar niet beschikbaar. Toch vriendelijk verder geholpen geweest, en de verkoper vermeldde dat je op voorhand 10 stuks naar de winkel kunt laten komen om te passen zonder aankoop verplichting. (had ik dat geweten..) Uiteindelijk dus alles nadien online besteld op de FC Moto site. Ben benieuwd wanneer het geleverd gaat worden!

Uiteindelijk het meeste van mijn bestelling terug gestuurd, andere dingen geruild. Het zat niet lekker als ik op de motor zelf zat. Uiteindelijk bij een lokale motorzaak gaan passen en daar men 1-delige leren overal gekocht (Alpinestars, zit zooo veel beter als Berik!). Het kostte me enkel een retour ticket van 11.90€.
Geld netjes terug gestort op mn PayPal. Dus: FCmoto: nette prijzen, ruime keuze en een prima retour policy. MAAR ik ga liever naar een motorzaak in de buurt waar ik kan passen en beter advies krijg. Het prijsverschil is te klein! PS: EKO Motorwear in Kontich (B) is een topzaak!
 
Helaas.. Laatste codes die ik gekregen heb zijn "SAISON10" en "SAISON15" maar deze waren maar geldig tot 04--03-2020 (dezelfde dag dat ik ze gekregen heb!)...

Als je je abonneert op de nieuwsbrief krijg je wel 10% korting op de adviesprijs...
 
Helaas.. Laatste codes die ik gekregen heb zijn "SAISON10" en "SAISON15" maar deze waren maar geldig tot 04--03-2020 (dezelfde dag dat ik ze gekregen heb!)...

Als je je abonneert op de nieuwsbrief krijg je wel 10% korting op de adviesprijs...

Ja die had ik gezien (zowel saison als het inschrijven) dus 10% heb ik iig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan