Iemand ervaring met Huybers in Schijndel?

Is ook bedoeld voor mensen die hun rijbewijs nog aan het halen zijn.. jij weet natuurlijk alles al 😉
Nee hoor, valt vies tegen. Maar ik vind het niet erg om fouten te maken en leer daar ook veel meer dan van iemand die mij tegen mijn zin in vanalles vertelt. Dus ik ben blij dat het geen onderdeel is van een traject dat iedereen verplicht moet volgen. Hou van m'n eigen keuzevrijheid.
 
Als we dan toch helemaal correct gaan mierenneuken, 14 jaar later...
Hier nog een klein lesje *D:Y:Y

Er kan onderscheid worden gemaakt tussen drie verschillende soorten fouten: typfouten, spelfouten en taalfouten. Hieronder wordt elk soort uitgelegd en geïllustreerd met voorbeelden.


Typfouten​


Je bent bezig met een verslag, je let even niet op en typt ‘generen’ in plaats van ‘genereren’ of ‘odner’ in plaat van ‘onder’. Het verschil met spel- en taalfouten is dat typfouten per ongeluk gemaakt worden en dat men weet dat het woord anders geschreven hoort te worden. Met de ingebouwde spellingcontrole in Word kun je typfouten eenvoudig opsporen.


Let op: Word controleert alleen niet-bestaande woorden, zoals ‘odner’. Het woord ‘generen’ wat ook verlegen maken betekent, zal Word niet als typfout markeren en kun je dan ook niet opsporen.


Spelfouten​


Bij spelfouten weet iemand vaak niet dat het woord anders geschreven hoort te worden. De meeste spelfouten worden gemaakt in samenstellingen. Dit zijn twee of drie woorden die aan elkaar worden geschreven. Denk aan ‘veelgemaakte’, ‘tekortkomen’, ‘ervan uitgaan’ en ‘van tevoren’. Maar ook in woorden die geen samenstelling vormen: kostenloos (kosteloos), categoriën (categorieën) en allebij (allebei).


Taalfouten​


Wanneer woorden in een verkeerde volgorde staan of niet voldoen aan de grammaticale regels, spreek je van taalfouten. Hierbij kun je denken aan d/t-fouten (het gebeurt weleens / het is gebeurd), verwijswoorden (die/dat), stijlfouten (een groep demonstranten hielden/hield borden omhoog) en persoonlijke voornaamwoorden (hun/hen).


Heb je als feedback gekregen dat jouw scriptie of verslag taaltechnisch nog niet in orde is? Dan raden we je aan om jouw document door een van onze taalkundigen te laten redigeren. De taalkundige corrigeert niet alleen alle typ- spel- en taalfouten, maar levert ook uitgebreide feedback waarin de belangrijkste wijzigingen uitgelegd worden. Op deze manier leer je van jouw fouten zodat je ze in het vervolg kunt voorkomen.
Volgens mij past dit veel beter in het grote Taalnazi-topic...... :+
 
Ik leer in ieder geval veel hier, nogmaals dank. Ik hoop dat ik hiermee ook meteen anderen deze les kan besparen en kan waarschuwen voor dit bedrijf (of het verkoopdeel daarvan). Als er moedwillig gelogen wordt over de motoren door de eigenaar lijkt me dat genoeg reden om er met een grote boog omheen te gaan...


Ik heb ondertussen juridisch advies gekregen, waarbij werd bevestigd dat het in dit geval de moeite kan zijn om het aan te vechten. Ik ga dus zeker even kijken hoe ver ik kom!


Mijn vader die mee was, maar ik vermoed zomaar dat hij niet gezien zal worden als een betrouwbare getuige.

Een kleine update: na aangetoond te hebben dat ik juridisch in mijn recht sta (lang leve rechtsbijstandverzekering) krijg ik een nieuwe achterband van ze. Ik ga dus in ieder geval niet met lege handen naar huis.
 
Ik vind een nieuwe achterband nou niet echt geweldig als oplossing.. Kost zo'n bedrijf 2x noppes qua inkoop.

De enige juiste oplossing is een nieuwe achterband, grote beurt uitvoeren en een compensatie voor het verschil in bouwjaren. Foutjes kunnen gemaakt worden maar neem dan als bedrijf je verantwoording en maak het netjes in orde. Dit klopt gewoon niet.

Kan je niet gewoon de koop ontbinden? Wat kostte die motor eigenlijk?
 
Ik vind een nieuwe achterband nou niet echt geweldig als oplossing.. Kost zo'n bedrijf 2x noppes qua inkoop.

De enige juiste oplossing is een nieuwe achterband, grote beurt uitvoeren en een compensatie voor het verschil in bouwjaren. Foutjes kunnen gemaakt worden maar neem dan als bedrijf je verantwoording en maak het netjes in orde. Dit klopt gewoon niet.

Kan je niet gewoon de koop ontbinden? Wat kostte die motor eigenlijk?

Nee dat is zeker waar, maar met montage erbij scheelt het mij in ieder geval iets. Het probleem zit hem eigenlijk in wat je zegt: het bedrijf heeft volgens hen zelf niks fout gedaan. Ze vinden bouwjaar hetzelfde als registratiejaar, vinden (sport)banden van tien jaar oud geen probleem en vinden een korte check gelijk staan aan een grote beurt. Dan houdt het natuurlijk wel een beetje op, dus mijn enige alternatief was om naar de rechter te gaan. Dan maar genoegen nemen met een nieuwe band...

De koop ontbinden heb ik zeker over nagedacht, ik heb de motor gekocht voor 5000 euro. Ondertussen heb ik er echter al best wat geld in gestopt om hem eigen te maken, dus dat heeft voor mijn ook niet de voorkeur. Bovendien is de motor an sich verder perfect :)
 
Het is hier al eerder geschreven, HM uit Schijndel bestaat eigenlijk uit 2 delen. Verkoop en Onderhoud. Ik heb mijn motor daar in onderhoud en daarover nooit enig onvertogen woord hoeven te uiten. Marc (de man van het onderhoud) is iemand met zeer veel kennis van zaken, altijd vriendelijk en neemt de tijd voor je. Bij de verkoop afdeling heb ik alleen contact gehad met de dame van de verkoop. Ook daar geen kwaad woord over.

Echter, ook op andere websites waar geschreven wordt over HM is er met enige regelmaat iets te klagen over Mark van de verkoop. Het schijnt een man te zijn met 2 gezichten. Zo lees je dat de verkoop prima geregeld is en dat men zeer tevreden is. En aan de andere kant lees je dat het een wat wereldvreemde man is die soms boers/lomp uit de hoek komt. Wellicht staat soms zijn pet verkeerd en kan hij moeilijk omgaan met mensen die als eerste vraag 'kan er nog wat van de prijs af' stellen.

Wat eerder genoemd werd is het geen verkeerde tip om als rijschool een folder mee te geven over het kopen van je eerste motor. Je hoeft er niet iets mee te doen @RR Vliet dan ook weer tevreden :). Maar het kan je net helpen om eventuele problemen voor te zijn.
 
Er is al zoveel informatie online te vinden over het kopen van motoren. Wat gaat een A5 formaat folder daar in hemelsnaam aan toevoegen? En wie gaat die informatie samenstellen, drukken en verspreiden? Betaal je daarvoor als lesser of doet de rijschoolhouder dat uit de goedheid van zijn hart?

Als de rijschoolhouders dat uit de goedheid van hun hart doen zonder dat ik er als lesnemer voor hoef te betalen dan kan ik er weinig op tegen hebben. Toch voelt het een beetje nutteloos om iets op een papiertje te printen terwijl we in het informatietijdperk leven en er zo veel beschikbaar is.
 
www.huybersmotoren.nl heb daar wat spulletjes gekocht. Een helm, handschoenen. Wou een motor kopen, werd wel hulpvaardig geholpen door een verkoper. Heb toch afgezien van motor koop.dachte toen toch maar aan een 2de handse via prive kananalen gezien de prijs van de wel mooie en vrij nieuwe model. Niks negatievs tot zo ver over hen.
 
Er is al zoveel informatie online te vinden over het kopen van motoren. Wat gaat een A5 formaat folder daar in hemelsnaam aan toevoegen? En wie gaat die informatie samenstellen, drukken en verspreiden? Betaal je daarvoor als lesser of doet de rijschoolhouder dat uit de goedheid van zijn hart?

Als de rijschoolhouders dat uit de goedheid van hun hart doen zonder dat ik er als lesnemer voor hoef te betalen dan kan ik er weinig op tegen hebben. Toch voelt het een beetje nutteloos om iets op een papiertje te printen terwijl we in het informatietijdperk leven en er zo veel beschikbaar is.
Je hebt absoluut een punt, dat als eerste.

Echter, @BierNaWijn zijn verhaal maakt al duidelijk dat het niet voor iedereen gesneden koek is. Al zou je maar een PDF bestand krijgen met daarin wat tips of linkjes naar verdere info op het interwebs, dan was het @BierNaWijn wellicht opgevallen dat de achterband wel erg oud was. Een kenteken controleren op de website van de RDW is ook zo'n tip. Zie je ook dat de datum eerste toelating wellicht anders is dan het 'bouwjaar'. En vanuit een overkoepelend orgaan (brancheorganisatie, weet niet of dat er is voor rijscholen) kan je prima dit soort zaken bijhouden en actualiseren waar nodig. Hoeft jou als lesser niks te kosten.
 
Het werkt natuurlijk ook twee kanten op. Als het niveau van de gemiddelde (nieuwe) motor koper hoger ligt qua kennis dan zal ook de dienstverlening/service vanuit motorzaken moeten verbeteren. De potentiële kopers hebben immers meer kennis en weten waar ze op moeten letten. Zo vallen verkopers die hun zaken niet goed op orde (willen) hebben snel door de mand. De enige partijen die hier geen profijt van hebben zijn degene die moedwillig de zaak lopen te bedonderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan