Iemand ervaring met Huybers in Schijndel?

Ook maar is reageren.

Kom er nu een paar jaar, voornamelijk voor onderhoud en onderdelen. Mark heeft erg veel kennis van zaken, en altijd bereid om tips of advies te geven. Zelfs een keer op mijn RF proefgereden toen ik vermogensverlies opgemerkt had, terwijl hij van tevoren wist dat ik het onderhoud zelf zou gaan doen. Bleek aan de carburateurs te liggen. Uiteindelijke oorzaak was een losgelopen sproeier. Geen kosten, en gewoon goed advies.

Ga er altijd naartoe voor mijn banden. Een van de goedkoopste voor zover ik weet. Fijne zaak, kom er graag.
 
Heb ze een paar dagen geleden een mail gestuurd m.b.t. wat informatie over een motor die ze daar in de verkoop hebben, helaas nog geen reactie. Iemand uit die regio die wellicht weet of ze nog op vakantie zijn..??
 
Ik heb bij huybers wel eens een motor ingeruild town hij nog in Best zat.
Een week later stond mijn inruilmoor te koop met opeens 20.000km op de teller terwijl er eerst zo'n 50.000 op stonden.
Ditzelfde was bij de motor van mijn broer.
Deze had ook een probleem met de benzinemeter die niet werkte.
Hier gaf hij geen garantie op omdat hij maar beter op had moeten letten toen hij de motor kocht. Het valt echter niet mee om bij een motor met bijna lege tank te zien of je meter wel werkt.
Toen hij in schijndel zat is mijn broer daar terug geweest voor een ander motor.
Mijn broer zei tegen hem dat hij aan zijn betrouwbaarheid twijfelde.
Meneer Huybers zei dat hij dat wel begreep maar beloofde dat dat nu anders was.
Daarop vroeg mijn broer of hij het telnr mocht van de vorige eigenaar van de motor waarin hij geinterreseerd maar dat wilde hij niet geven. Op de papieren had mijn broer gezien van wie hij was geweest en kon zo de vorige eigenaar bellen. Deze stond ervan te kijken dat de motor te koop stond want hij was helemaal total los geweest, en dit terwijl huybers had beloofd dat hij nooit geen schade had gehad.

Dan vertelde hij toch de waarheid.
 
Afgelopen Juli een motor gehuurd bij Huybers. Goede prijs, duidelijke afspraken, helemaal niets mis met deze zaak in mijn optiek!
 
Gewoon een gezellige zaak heb er motoren gekocht en kleding, kom er ook vaak voor onderdelen of een beetje te neuzen. Word er altijd vriendelijk te woord gestaan.
 
Eigenaar van deze zaak is onbetrouwbaar. Heb er zelf een motor gekocht, maar hoe deze ‘rijklaar’ is gemaakt is werkelijk schandalig. Optisch zag de motor er prima uit. De motor had een jaar stilgestaan volgens Huybers; zodoende zou er sowieso een nieuwe accu worden geplaatst. Huybers geeft immers geen garantie op accu’s.

Direct na aanschaf door gripproblemen bijna flink ongeluk gehad. Omdat ik het niet vertrouwde en Huybers niet ‘om de hoek’ ligt naar lokale bandexpert gegaan. Ondanks ogenschijnlijk voldoende profiel, was de achterband > 12 jaar oud! Kortom: een gevaar op de weg. Mijn verzekering adviseerde mij hier niet op verder te rijden ivm aansprakelijkheid.

Zelfde dag langs monteur geweest, omdat de motor leek in te houden en ik graag vertrouwen in mijn motor heb. Dat inhouden zou volgens Huybers na een paar keer gassen weggaan. Bij monteur bleek echter dat de accu helemaal niet vernieuwd was. Ook de bougies waren niet vervangen/verschoond, olie niet ververst, achter geen remvloeistof en filter niet vervangen. Ik wist niet wat ik zag.

Ondanks dat Huybers geen BOVAG heeft, ging ik ervan uit dat dit netjes opgelost zou worden. Niets is echter minder waar. Telefonisch werd mij verteld dat een band van bijna 13 jaar oud nog prima is om op te rijden. Verder had ik 2 keuzes: je koopt hem of je koopt hem niet. Meer smaken waren er niet volgens Huybers. Verder kon ik wel langskomen voor de overige punten, maar dan kon ik rekenen op onderzoekskosten. Zeer onklantvriendelijk en liegen over zaken die gewoon niet kloppen. Gezien de bereidheid maar een mail gestuurd met alle klachten en foto’s. In de reactie van Huybers werd ineens over een ‘geschil’ gesproken…Wellicht verwarde hij mij met een andere ontevreden klant? Uiteindelijk was Huybers zelfs niet bereid tot een compromis te komen en heb ik alles uit handen gegeven.

Achteraf is duidelijk waarom het lijkt alsof de eigenaar een afwijking naar rechts heeft, want in de winkel wordt je niet aangekeken tijdens een gesprek en lijkt hij met een onzichtbaar iemand in gesprek te zijn. Huybers zal ongetwijfeld ook wel eens een goede motor ‘doorschuiven’, want ik heb de mijne immers ingeruild :)
Verder wees gewaarschuwd!
 
En prijzig is ie ook. Als je vraagt of prijs bespreekbaar is, dan wordt gesnauwd dat je maar ergens anders moet gaan kijken. Oke, als het zo moet, dan ben ik al weg!!

Ik denk dat je bij aankoop toch ook wel zelf een zekere controle-plicht hebt. Aan de andere kant koop je bij een erkende dealer, dan zou je mogen verwachten dat wat gezegd wordt ook klopt. Niet iedereen heeft kennis van zaken. Neem iig altijd iemand mee die wel kennis heeft.

Als ik zelf een auto/ motor koop kan ik veel zelf wel beoordelen. Toch neem ik altijd iemand mee die ook onder de motorkap kruipt. 2 zien altijd meer dan 1. In de tijd dat de verkoper jou allemaal lul-verhalen vertelt, (meestal is 3/4 gelogen) kan je maat ongestoord alles bekijken. Verder voorkomt een 2e persoon dat je door emotie een verkeerde beslissing maakt. Want je wil 'm toch veel te graag hebben!

Je kan toch zelf zien aan de DOT-code hoe oud een bandje is............
Voor banden is advies 5-7jaar. Auto's worden hierop bij APK niet afgekeurd.
Als het een echt issue is dan was dat wel afkeur geworden. Ik vind zelf dat er vaak te veel heisa wordt gemaakt over de levensduur van banden. Zolang de draden niet zichtbaar zijn, (karkas wordt dan opgevreten door UV) doe ik er zelf niet zo moeilijk over. Ouderdom van 13 jaar is idd aardig op leeftijd. Het rubber is dan wel hard. Wrs heeft de band dan ook wel haarscheurtjes.....?

Nieuwe accu kan je toch wel heel snel zelf controleren. Nieuw luchtfilter, nieuwe bougies en nieuwe remolie kan je idd niet altijd direct zien. Je kan wel voelen of de remmen 'hard' zijn. Sponzig is vaak oude olie.

Ik weet natuurlijk niet wat de afspraken zijn, die je hebt gemaakt bij de aankoop. (ik lees alleen JOUW verhaal) Maar erg klantvriendelijk klinkt het allemaal niet. Ook de wijze van afhandelen van onvrede bij een klant toont aan dat je daar effe niet zou moeten zijn.

Zoals gemeld was ook mijn ervaring: Erg klantonvriendelijk......... :X
 
Laatst bewerkt:
Eigenaar van deze zaak is onbetrouwbaar. Heb er zelf een motor gekocht, maar hoe deze ‘rijklaar’ is gemaakt is werkelijk schandalig. Optisch zag de motor er prima uit. De motor had een jaar stilgestaan volgens Huybers; zodoende zou er sowieso een nieuwe accu worden geplaatst. Huybers geeft immers geen garantie op accu’s.

Direct na aanschaf door gripproblemen bijna flink ongeluk gehad. Omdat ik het niet vertrouwde en Huybers niet ‘om de hoek’ ligt naar lokale bandexpert gegaan. Ondanks ogenschijnlijk voldoende profiel, was de achterband > 12 jaar oud! Kortom: een gevaar op de weg. Mijn verzekering adviseerde mij hier niet op verder te rijden ivm aansprakelijkheid.

Zelfde dag langs monteur geweest, omdat de motor leek in te houden en ik graag vertrouwen in mijn motor heb. Dat inhouden zou volgens Huybers na een paar keer gassen weggaan. Bij monteur bleek echter dat de accu helemaal niet vernieuwd was. Ook de bougies waren niet vervangen/verschoond, olie niet ververst, achter geen remvloeistof en filter niet vervangen. Ik wist niet wat ik zag.

Ondanks dat Huybers geen BOVAG heeft, ging ik ervan uit dat dit netjes opgelost zou worden. Niets is echter minder waar. Telefonisch werd mij verteld dat een band van bijna 13 jaar oud nog prima is om op te rijden. Verder had ik 2 keuzes: je koopt hem of je koopt hem niet. Meer smaken waren er niet volgens Huybers. Verder kon ik wel langskomen voor de overige punten, maar dan kon ik rekenen op onderzoekskosten. Zeer onklantvriendelijk en liegen over zaken die gewoon niet kloppen. Gezien de bereidheid maar een mail gestuurd met alle klachten en foto’s. In de reactie van Huybers werd ineens over een ‘geschil’ gesproken…Wellicht verwarde hij mij met een andere ontevreden klant? Uiteindelijk was Huybers zelfs niet bereid tot een compromis te komen en heb ik alles uit handen gegeven.

Achteraf is duidelijk waarom het lijkt alsof de eigenaar een afwijking naar rechts heeft, want in de winkel wordt je niet aangekeken tijdens een gesprek en lijkt hij met een onzichtbaar iemand in gesprek te zijn. Huybers zal ongetwijfeld ook wel eens een goede motor ‘doorschuiven’, want ik heb de mijne immers ingeruild :)
Verder wees gewaarschuwd!
Wauw, helemaal speciaal je hiervoor aangemeld op MF??
Overigens, hij was toch rijklaar? Je bent er toch mee weg gereden? Dus in feite is er niks aan de hand. Dat er geen nieuwe accu is geplaatst, als dit wel is afgesproken, is idd niet netjes. Voor de rest lees ik weinig verkeerds (alleen een verhaal van iemand die blijkbaar meer van iets verwacht had).
 
Of is er gezegd: accu wordt vervangen?
Wat door veel mensen wordt vertaald als : er komt een nieuwe accu in
 
Of is er gezegd: accu wordt vervangen?
Wat door veel mensen wordt vertaald als : er komt een nieuwe accu in
Dan nog mag je er vanuit gaan dat hij word vervangen door een goed functionerende.

Maar ja we weten het niet wand we waren er niet bij :+
 
Laatst bewerkt:
Ik wil niet moddergooien of wat dan ook maar ik ben ook geen fan van de verkopende partij bij huybers.. daarintegen is de eigenaar van de aftermarket ( heet ook mark, toevallig. Het zijn 2 verschillende bedrijven in 1 pand.. de verkoop motoren/kleding en de onderdelenverkoop/werkplaats gedeelte ) echt een klasse kerel. Niet bijna te vergelijken met de verkoop en neemt echt de tijd voor je en zet zich volop in om jou probleem op te lossen.


Wat betreft de verkoop kant..

Ikzelf ben ooit wezen kijken voor een nieuwe gsxr.. als ik dan de vraag krijg of ik wel genoeg geld heb dan draai ik om. Vorig jaar stond er een occasie R6. Omdat ik weet dat hij bij de zaak woont en mijn maat ( voor wie de motor zou zijn ) niet op de vrijdag avonden kon en ik niet overdag vroeg ik of het heel toevallig mogelijk is als we net op sluitingtijd zouden komen ( of elk ander moment wat geschikt was voor hem ) kreeg ik te horen dat we maar apart moesten komen en dan konden we allebei kijken :+

Ik snap dat hij niet voor iedere piet open blijft maar echt iets heel bizars vroeg ik niet lijkt me.
 
Wat ik dan opmaak uit jouw verhaal...................

Heel jammer voor de mensen bij werkplaats/ onderdelen dat de goodwill die zij opbouwen aan de andere kant bij verkoop weer net zo hard wordt afgebroken.
Mss dat service daar een keer een goed gesprek moet hebben met verkoop!

Een klant ziet dat natuurlijk niet. Van buiten is het 1 bedrijf.
Bedenk: Vertrouwen komt te voet, maar gaat te paard!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel goede ervaring met huybers. Had er een vrij nieuwe xj6 zien staan maar we waren vrij laat op de middag. Toch nog mogelijk dat ze vulden met vloeistoffen voor een proefrit ondanks dat we niet gebeld hadden. Ze bleven ook langer open om het even netjes af te handelen. Heb uiteindelijk de motor niet gekocht, maar dat lag niet aan de zaak of de motor. Was verder ook geen reden voor scheve gezichten.
 
Mooi, dan kunnen ze misschien goedkoper leveren.
Een BOVAG is voornamelijk om de belangen te behartigen voor de aangesloten bedrijven.
En dit wordt in advertenties nogal eens misleidend gebruikt door louche verkopers.
Consumenten hebben er vrij weinig tot niets aan. :P
 
Laatst bewerkt:
Ik ben alleen klant van de werkplaats, en heb ook alleen maar goede ervaringen met de chef werkplaats Mark. Neemt de tijd om echt nog te luisteren wat je wil en regelt het ook zo. Zet netjes een leenmotor klaar, bij terugkomst is precies gedaan wat is afgesproken en (ik denk) voor normale prijzen. Ik kom er graag.
 
Ik ben alleen klant van de werkplaats, en heb ook alleen maar goede ervaringen met de chef werkplaats Mark. Neemt de tijd om echt nog te luisteren wat je wil en regelt het ook zo. Zet netjes een leenmotor klaar, bij terugkomst is precies gedaan wat is afgesproken en (ik denk) voor normale prijzen. Ik kom er graag.
Idem dito, al een jaar of 10
 
Paar keer nieuwe set sloffen laten monteren op losse wielen Scherpe prijs gaf de doorslag! De laatste keer onvriendelijke "winkelbediende" gesproken, stond met de auto "verkeerd" geparkeerd om de wielen in te laden.... Mark Verbakel wel altijd correct en vriendelijk!
 
Vandaag naartoe geweest. Door de vele negatieve reviews bevooroordeeld binnengestapt.
MAAR: gewoon netjes en vriendelijk tewoord gestaan door de meneer van de verkoop. en n bakje koffie gedronken.
 
Hoi! Ik ben naast nieuw op dit forum ook een nieuwe motorrijder. Naast het delen van mijn ervaring bij Huybers zou ik daarom ook graag jullie advies willen vragen. De situatie is als volgt:

Ik heb een paar maanden geleden een occasion motor bij Huybers gekocht. Als nieuweling heb toen vrij veel vertrouwen gestopt in de verkoper (de ontzettend vriendelijke zoon van de eigenaar) en heb ik een Bandit uit 2010 gekocht met 24k op de teller en met zes maanden garantie. Recentelijk bleek echter dat het bouwjaar niet, zoals expliciet werd aangegeven, 2010 is maar 2007. Daarnaast kwam ik er achter dat de achterband tien jaar oud is, waarbij zelfs de maker van de band (Michelin) op hun website zegt dat dat niet veilig is. Verder bleek de 24k onderhoudsbeurt (kleppen stellen en dat soort zaken) niet te zijn uitgevoerd, terwijl dat mij wel verteld is.

Ik heb contact gezocht met de eigenaar en dit aangegeven, maar die vond het allemaal maar onzin en wil dus absoluut niks doen. Volgens hem is de datum van eerste Nederlandse registratie (wat inderdaad 2010 is) hetzelfde als een bouwjaar en is een achterband van tien jaar oud nog prima om op te rijden. Bij gebrek aan referentie kan ik dit niet met zekerheid zeggen, maar dit klopt toch van geen kant? Is dit een normale gang van zaken bij motorbedrijven?
 
Bravok kun je ook toepassen. Bandjes tjekken doe ik altijd bij een proefrit. Zo kwam ik er dus achter dat er 2 verschillende merken onder de FJR lagen. Ku n je toepassen bij het onderhandelen.
 
Hoi! Ik ben naast nieuw op dit forum ook een nieuwe motorrijder. Naast het delen van mijn ervaring bij Huybers zou ik daarom ook graag jullie advies willen vragen. De situatie is als volgt:

Ik heb een paar maanden geleden een occasion motor bij Huybers gekocht. Als nieuweling heb toen vrij veel vertrouwen gestopt in de verkoper (de ontzettend vriendelijke zoon van de eigenaar) en heb ik een Bandit uit 2010 gekocht met 24k op de teller en met zes maanden garantie. Recentelijk bleek echter dat het bouwjaar niet, zoals expliciet werd aangegeven, 2010 is maar 2007. Daarnaast kwam ik er achter dat de achterband tien jaar oud is, waarbij zelfs de maker van de band (Michelin) op hun website zegt dat dat niet veilig is. Verder bleek de 24k onderhoudsbeurt (kleppen stellen en dat soort zaken) niet te zijn uitgevoerd, terwijl dat mij wel verteld is.

Ik heb contact gezocht met de eigenaar en dit aangegeven, maar die vond het allemaal maar onzin en wil dus absoluut niks doen. Volgens hem is de datum van eerste Nederlandse registratie (wat inderdaad 2010 is) hetzelfde als een bouwjaar en is een achterband van tien jaar oud nog prima om op te rijden. Bij gebrek aan referentie kan ik dit niet met zekerheid zeggen, maar dit klopt toch van geen kant? Is dit een normale gang van zaken bij motorbedrijven?
Een "normale gang van zaken" wil ik het niet noemen, maar het komt wel zeer regelmatig voor.
Het korte antwoord is dat je helaas geen poot hebt om op te staan. Als ze niet willen krijg je dit niet afgedwongen. Ook de koper heeft een onderzoeksplicht, dus oude bandjes had je zelf kunnen en moeten zien.
En als het kleppenstellen niet vermeld is als zijnde gedaan kan jij nooit bewijzen (of heb je een getuige?), en dus is ook dat niet af te dwingen.
Jammer, maar zie het maar als onderdeel van je motor-opleiding. Door schade en schande wordt men wijs....
 
Terug
Bovenaan Onderaan