Iemand ervaring met Immler-banden?

Prinsje

MF veteraan
10 apr 2003
2.489
58
Haarlem
Aangezien ik binnenkort mijn oude spannetje wil verkopen en m'n BMW R1100R wil gaan uitrusten met een derde wiel (Tripteq Heeler), ben ik op zoek naar een mooie oplossing voor het achterwiel en de daaromheen zittende band.

Eén optie is het originele wiel vervangen door een autowiel met bijbehorende band. Kost even wat, maar dan heb je ook wat. Een nadeel hiervan is dat ik nog geen autowiel ben tegengekomen dat echt mooi smoelt bij het originele voorwiel en die ook vervangen is geen optie.

Tweede optie is het originele wiel behouden, dit vind ik optisch de mooiste oplossing. Nadeel hiervan is dat er geen autobanden worden geproduceerd voor om deze 4.50 / 18'' velg.

Nu heb ik gelezen dat de firma Immler in heel erg zuidelijk Duitsland versleten banden in alle maten van nieuw profiel kan voorzien, dus ook een vlak loopvlak op een motorband kan bakken en dat voor nog geen honderd Euro per band. Dit klinkt in theorie fantastisch, maar ik ben wel benieuwd of ze in de praktijk ook goed bevallen.

Kortom: Iemand ervaring met deze Immler-banden?
 
Laatst bewerkt:
ik krijg geen link naar de resultaten |(
als je hier immler in de zoekfunctie toetst vind je zat ervaringen en voorkeuren

zoals ik al ergens anders schreef:
je kan jouw achtewiel vervangen door een achterwiel van 17 inch uit een k 1200 rs of een 1100 gs.
dan past een speedsterband
 
Laatst bewerkt:
ik krijg geen link naar de resultaten |(
als je hier immler in de zoekfunctie toetst vind je zat ervaringen en voorkeuren

Bedankt voor de tip. Helaas gaat het vooral over winterbanden, maar ik ben er toch wel wat wijzer van geworden. De één prijst ze de hemel in, de ander kraakt ze af, niet echt eenduidig...
zoals ik al ergens anders schreef:
je kan jouw achtewiel vervangen door een achterwiel van 17 inch uit een k 1200 rs of een 1100 gs.
dan past een speedsterband
Zou ook nog kunnen, maar dat GS-wiel is er eentje met ouderwetse draadspaken en da's ook niet echt wat ik zoek en dat K1200RS-wiel doet me wat denken aan m'n R1200R-velg en die is niet door de TÜV-keuring gekomen. Weet dus niet of het wijs is die te monteren.
 
Als je draadspaken hebt dan is het helemaal simpel want dan kun je bij Haan Wheels elke velgmaat eromheen laten vlechten wat je maar wil. Neem nog eens extra dikke spaken en dan ben je helemaal klaar!
 
Gewoon de optie (autowiel) van Tripteq gebruiken. Daarmee ben je het beste af.

Effe een vlak loopvlak op een motorband plakken (zoals je dat suggereert), dat zullen de Immler broertjes ook niet graag doen. (Ken ze).

Optie van Halflive is een dure maar betere mogelijkheid, als de “looks” zo belangrijk voor je zijn. Anders gewoon met het originele achterwiel blijven rijden (kan ook) en als je niet te veel rijd is dat ook een optie.

Ik kan nog meer vertellen. Maar hierboven staat wat te doen, als je verstandig bent.

Immlers zijn overigens “an sich” geweldig, maar uitsluitend als je zeer specifieke wensen hebt t.a.v. rijden in de sneeuw/ijs of modder of in de woestijn e.d. Voor gewoon op straat. Niet doen. Dan zijn er betere alternatieven.

Richard
 
Als je draadspaken hebt dan is het helemaal simpel want dan kun je bij Haan Wheels elke velgmaat eromheen laten vlechten wat je maar wil. Neem nog eens extra dikke spaken en dan ben je helemaal klaar!
En ik wil dus géén draadspaken, dus die optie vervalt.
 
Gewoon de optie (autowiel) van Tripteq gebruiken. Daarmee ben je het beste af.

Effe een vlak loopvlak op een motorband plakken (zoals je dat suggereert), dat zullen de Immler broertjes ook niet graag doen. (Ken ze).
Waarom vertellen ze mij dan dat het geen probleem is?
Optie van Halflive is een dure maar betere mogelijkheid, als de “looks” zo belangrijk voor je zijn. Anders gewoon met het originele achterwiel blijven rijden (kan ook) en als je niet te veel rijdt ook een optie.
Zou kunnen, ben alleen bang dat de achterband dan erg hard slijt en da's ook niet wenselijk gezien de prijzen van die dingen.
Ik kan nog meer vertellen. Maar hierboven staat wat te doen, als je verstandig bent.
:?
Immlers zijn overigens “an sich” geweldig, maar uitsluitend als je zeer specifieke wensen hebt t.a.v. rijden in de sneeuw/ijs of modder of in de woestijn e.d. Voor gewoon op straat. Niet doen. ...

Hoezo dan? Ze bieden toch duidelijk ook gewone straatprofielen aan. Deugen die niet of zo?
 
Anders begin je gewoon met 1 bandje. Er moet immers een schaapje als eerste over de dam. :P

Na een aantal maanden weet je vanzelf of het bevalt & een ander wiel scoren kan dan altijd nog. (Huidige wiel heb je toch al, dus kost gewoon een keer enkel het bandje) ;)

Dan heb je meteen een beter beeld van de hele combi en je bent ook direkt lekker vlot al de weg op ermee. :]
 
Met die gedachte zat ik ook te spelen, moet dan alleen nog even ergens 'n verse versleten band zien te scoren. Iemand toevallig nog een Metzeler 160/60 ZR 18 liggen?
 
je kan jouw achtewiel vervangen door een achterwiel van 17 inch uit een k 1200 rs of een 1100 gs.
dan past een speedsterband
Hoe breed zijn die Speedster-banden? Ik kwam namelijk net wel 'n mooie 17'' BMW-velg tegen op Marktplaats, maar met een bijbehorende bandenmaat van 140/80 ben ik bang dat die wel wat erg smal is.
 
janfillem schrijft even terug dat zijn velg 150 breed is buitenom gemeten.
mij lijkt dat een velgbed van 6 inch.
de speedsterbanden zijn: Wheels, front, 5.5J x 17. Tyres, front, 175/55 R 17
goed beschouwd denk ik dat de normmaat voor de vfr velg 5,5 zal zijn.
ik ben bang dat de velg die jij gezien hebt niet van een moderne vierklepper is -O-
 
janfillem schrijft even terug dat zijn velg 150 breed is buitenom gemeten.
mij lijkt dat een velgbed van 6 inch.
de speedsterbanden zijn: Wheels, front, 5.5J x 17. Tyres, front, 175/55 R 17
goed beschouwd denk ik dat de normmaat voor de vfr velg 5,5 zal zijn.
ik ben bang dat de velg die jij gezien hebt niet van een moderne vierklepper is -O-

Déjà vu :/ :/
 
OK, bij deze zal ik dit verhaal beperken tot hiero. Het ging inderdaad wel wat dubbelop zo.
 
janfillem schrijft even terug dat zijn velg 150 breed is buitenom gemeten.
mij lijkt dat een velgbed van 6 inch.
de speedsterbanden zijn: Wheels, front, 5.5J x 17. Tyres, front, 175/55 R 17
goed beschouwd denk ik dat de normmaat voor de vfr velg 5,5 zal zijn.
ik ben bang dat de velg die jij gezien hebt niet van een moderne vierklepper is -O-
Klopt, iets minder moderne K1100LT.

Is wel de juiste diameter en dezelfde stijl als de R1100-wielen, maar helaas - bleek na wat speurwerk - met een velgbed van slechts drie duimen breed. Nogal te smal dus, ik had verwacht dat ze zo'n zware machine iets breder geschoeid zouden hebben. Jammer. ;(
 
Laatst bewerkt:
Net even wat navraag gedaan bij Tripteq en die K1100LT-velg is inderdaad nogal erg smal. Ook meldde Goos dat hij herr Immler had gesproken. Deze vertelde dat hij in principe op alle banden 'n ander loopvlak kan bakken, maar dan met name voor winterbanden en het betere terreinwerk.

Wellicht wel handig voor op het Elefantentreffen bij Passau, maar wat minder voor de heen- en terugreis van toch al gauw zo'n 1000 mijl Autobahn aangezien ze dan wel erg hard zouden slijten. Helaas dus geen goed alternatief voor normale autobanden, dus dan toch maar aan de Smart-velgen.
 
Net even wat navraag gedaan bij Tripteq en die K1100LT-velg is inderdaad nogal erg smal. Ook meldde Goos dat hij herr Immler had gesproken. Deze vertelde dat hij in principe op alle banden 'n ander loopvlak kan bakken, maar dan met name voor winterbanden en het betere terreinwerk.

Wellicht wel handig voor op het Elefantentreffen bij Passau, maar wat minder voor de heen- en terugreis van toch al gauw zo'n 1000 mijl Autobahn aangezien ze dan wel erg hard zouden slijten. Helaas dus geen goed alternatief voor normale autobanden, dus dan toch maar aan de Smart-velgen.

Past er geen velg in van een modernere B-M-dubbelu? Dan heb je een breder "velg-bed" (wie dat woord bedacht heeft..) en zal wellicht de Speedster band passen. En die rijd je voorlopig niet af.
 
Past er geen velg in van een modernere B-M-dubbelu? Dan heb je een breder "velg-bed" (wie dat woord bedacht heeft..) en zal wellicht de Speedster band passen. En die rijd je voorlopig niet af.
Past wel, maar is wegens gewichtsbesparing niet berekend op de zijwaartse krachten die bij het betere zijspanneren vrijkomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan