Iemand ervaring met Interphone Navigatie?

Ik ken het niet.
Zie trouwens reizen&toeren voor meer info over gps.
En het kan nog goedkoper (stuur me ev een pb, anders doe ik spammen...)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ken het niet.
Zie trouwens reizen&toeren voor meer info over gps.
En het kan nog goedkoper (stuur me ev een pb, anders doe ik spammen...)

Hey,

Ik heb inderdaad geen rekening gehouden met "reizen en toeren" anders had ik deze daar wel gepost.
 
hallo,

Ik had de zelfde vraag als de ts!

De routes plannen, kan dat met basecamp?
En zijn ze dan 1 op 1 want bij tomtom en bijv. copilot wijkt de gemaakte route af door de eigen berekening van tomtom/copilot.

Dus iemand die ervaring heeft met de Interphone????
 
In het volgende nummer van Motoplus (volgende week zaterdag) staat een test van 10 navigatiesystemen misschien daar even op wachten :Y
Danny :W :]
 
Lees ook even mee; Wilde eerst een Go Rider Biker kopen voor € 189,-. Dit leek mij een prima optie met TomTom maps e.d. maar deze is kennelijk uit het assortiment gehaald.

Nu dus op zoek naar een vergelijkbaar systeem en zodoende ook op de Interphone uitgekomen, maar ik begrijp dat niemand hier ervaring mee heeft?
 
Heb zelf even wat rondgekeken op internet, er zijn nog geen reviews omdat dit systeem max. 2 weken geleden geintroduceerd is op de markt. Afgaande op de productspecificaties lijkt het mij echter een prima navigatiesysteem voor beginners, met name door de Navteq maps met City Navigator van Garmin.

Verder is het het voldoende waterdicht (IPX6), kan je zelf routes samenstellen (Dit zou dan in Basecamp/Mapsource zijn gezien de software van Garmin?) zijn er voldoende features ingebouwd zoals snelheidswaarschuwingen, routeopties en vaste flits indicator.

Enige nadeel is de relatief kleine accu (4 uur) maar met een voeding is dit geen probleem.

Interphone is een hoog aangeschreven merk op het gebied van GPS headsets dus gok er op dat ze met dit systeem ook geen troep leveren. Daarom ga ik voor dit systeem :Y
 
Gisteren de eerder genoemde combinatie Interphone 'GPS Bike' met F2s bluetooth set binnengekregen. Ik heb het nog niet gemonteerd en ook nog niet mee gereden, dus ik kan er nog niet veel over zeggen. Het enige is dat ik problemen had om het systeem met mijn pc te verbinden. Dit bleek echter mijn eigen fout te zijn; ik moest nog een keer doorklikken op de navi. Nu kan ik gewoon updaten met het programma NPlus van NDrive. Hiermee kun je kaarten selecteren. Het viel me op dat de meest recente kaarten de datum 03.2012 hebben. Is het gebruikelijk dat de kaarten meer dan een jaar achterlopen?
Verder voelt het apparaatje stevig, de GUI is prima. Af en toe is het wat lastig selecteren als je een smartphone gewend bent; een kwestie van iets langer je vinger op het scherm houden. Wat belangrijk om te weten; het apparaat heeft maar 1 bluetooth kanaal; je kunt dus niet ook je telefoon met de gps 'pairen' aangezien je je headset daar al op hebt.
Conclusie tot nu toe; prima ding vergeleken met mijn oude Garmin SP III. Binnenkort maar eens ergens naartoe rijden :]
 
Gisteren de eerder genoemde combinatie Interphone 'GPS Bike' met F2s bluetooth set binnengekregen. Ik heb het nog niet gemonteerd en ook nog niet mee gereden, dus ik kan er nog niet veel over zeggen. Het enige is dat ik problemen had om het systeem met mijn pc te verbinden. Dit bleek echter mijn eigen fout te zijn; ik moest nog een keer doorklikken op de navi. Nu kan ik gewoon updaten met het programma NPlus van NDrive. Hiermee kun je kaarten selecteren. Het viel me op dat de meest recente kaarten de datum 03.2012 hebben. Is het gebruikelijk dat de kaarten meer dan een jaar achterlopen?
Verder voelt het apparaatje stevig, de GUI is prima. Af en toe is het wat lastig selecteren als je een smartphone gewend bent; een kwestie van iets langer je vinger op het scherm houden. Wat belangrijk om te weten; het apparaat heeft maar 1 bluetooth kanaal; je kunt dus niet ook je telefoon met de gps 'pairen' aangezien je je headset daar al op hebt.
Conclusie tot nu toe; prima ding vergeleken met mijn oude Garmin SP III. Binnenkort maar eens ergens naartoe rijden :]

Ik kwam deze navigatie ook tegen ben wel erg benieuwd naar je bevindingen.
Zou je misschien nog kunnen vertellen hoe de Interphone GPS Bike je nu bevalt? Nu je er misschien ook mee gereden hebt.
 
Ik heb er vandaag voor het eerst mee gereden. Eerst moest ik nog even een kabeltje met zwevende zekering fabrieken. (Ben er niet zo'n fan van om de bijgeleverde kabel direct aan de accu te knopen). Allereerst kan ik melden dat de buitenkant (en misschien ook de 'binnenkant') hetzelfde is als de Mappy Mini 340. Hier kwam ik achter na wat zoeken op internet. Het navigatieprogramma is NDrive. (Dat zit volgens mij niet op de Mappy).
Rijden met het apparaat gaat prima. Het is een prima apparaat. De interphone F2s bluetooth headset had ik zo connectie mee gemaakt. Instructies zijn duidelijk. Ik merk wel dat het scherm in de zon soms moeilijk af te lezen is. Mijn oude Garmin SPIII had daar minder last van. Verder valt me op dat het pictogrammetje met daarin je huidige snelheid (of tijd tot aankomst, afstand tot aankomst, afhankelijk van je keuze) best klein is en daardoor moeilijk af te lezen. Ik moet nog gaan experimenteren met de instelbare kleurstelling wat kan helpen in het contrast.
Ik heb nog maar heel weinig tijd besteed aan het maken van routes. Mijn eerste poging is mislukt; ik heb een route gemaakt in Tyre en deze opgeslagen als .mkz bestand (of .mkl weet even niet meer wat het nu was..). Vervolgens heb ik dit in de map Itineraries gezet. In de Gps kan ik route wel importeren, maar hij laat hem niet juist zien. Het probleem is dat ik het programma Tyre helemaal niet ken, dus dit is hoogstwaarschijnlijk mijn eigen onkunde.
Als ik meer weet, laat ik het weten.
 
Grapjasper, bedankt voor je reactie. Zo te horen ben jij dus positief over deze navigatie.
Klopt het dat er ook een mogelijkheid is om muziek op de sd-card te zetten en deze via bluetooth te beluisteren?

Er is helaas nog niet gek veel informatie over te vinden... althans geen goede reviews behalve dan die van jou.
 
Grapjasper, bedankt voor je reactie. Zo te horen ben jij dus positief over deze navigatie.
Klopt het dat er ook een mogelijkheid is om muziek op de sd-card te zetten en deze via bluetooth te beluisteren?

Er is helaas nog niet gek veel informatie over te vinden... althans geen goede reviews behalve dan die van jou.

Ik heb even gekeken; je kunt muziek of filmpjes afspelen, of ebooks lezen. De muziek kun je volgens mij niet afspelen als de navigatie ook draait. Het 'muziekprogramma' sluit af als je naar het hoofdmenu gaat om de navigatie te starten. Dat is dus wel jammer. Ondertussen krijg ik het nog steeds niet voor elkaar een route vanuit Tyre te importeren. Ik kan nu wel de routepunten als favorieten zien, maar ik moet dan punt voor punt de route opnieuw opbouwen. Daar zit ik dus niet op te wachten. Ik heb inmiddels deze vraag naar NDrive gestuurd. Als iemand verstand heeft van het maken van .kml bestanden, hoor ik het graag. Het moet vast mogelijk zijn een route te importeren.

Foto's staan er genoeg op internet. Op de site van Interphone kun je ook de hele datasheet downloaden.
 
Ondertussen nog andere mensen die deze gekocht hebben en hun ervaringen kunnen delen?
Ik had deze vandaag ook op het internet gevonden.
 
Ik heb hem ook. Nog niet vaak gebruikt, moet hem nog fatsoenlijk op de motor zien te bevestigen. Wel alvast iGO Primo er op gezet en even snel getest, dit werkt prima ;)
 
Ik heb even gekeken; je kunt muziek of filmpjes afspelen, of ebooks lezen. De muziek kun je volgens mij niet afspelen als de navigatie ook draait. Het 'muziekprogramma' sluit af als je naar het hoofdmenu gaat om de navigatie te starten. Dat is dus wel jammer. Ondertussen krijg ik het nog steeds niet voor elkaar een route vanuit Tyre te importeren. Ik kan nu wel de routepunten als favorieten zien, maar ik moet dan punt voor punt de route opnieuw opbouwen. Daar zit ik dus niet op te wachten. Ik heb inmiddels deze vraag naar NDrive gestuurd. Als iemand verstand heeft van het maken van .kml bestanden, hoor ik het graag. Het moet vast mogelijk zijn een route te importeren.

Foto's staan er genoeg op internet. Op de site van Interphone kun je ook de hele datasheet downloaden.

Je kan wel muziek & navigatie tegelijk afspelen. Wellicht inderdaad niet met de NDrive software die er standaard op staat. Met iGO Primo werkt dit verder super. Er zijn overigens ook mogelijkheden om iGO te draaien zonder de huidige software te verwijderen. Zoek maar eens in google naar "Myboot"
 
Ok, goed om te weten! Het is natuurlijk wel lekker om muziek te luisteren tijdens het rijden, alhoewel ik bang ben dat ik het spul gauw te hard zet met alle windruis erbij.
Ik zal ook eens kijken naar iGO. Als ik dat ernaast kan zetten kan ik beide programma's testen.

Vanmorgen met de motor naar het werk; wel een verademing dat wanneer je afwijkt van de route het herberekenen binnen een paar seconden gebeurt, vergeleken met een paar minuten op mijn oude SPIII...
 
Ik zelf ook de interphone navigatie gekocht. Werkt prima. makkelijk aan te sluiten en bijgeleverde beugel is van degelijke kwaliteit. de navigatie voelt en werkt goed.

Het enige wat ik nog niet voor elkaar heb is een route uitstippelen op de PC en vervolgens de route op de navigatie zetten.

Ik las dat iemand hetzelfde probleem had. @grapjasper ben jij erachter hoe je routes importeert?
 
Helaas. Ik ben er nog niet achter.. Wat ik al wel kan is waypoints opslaan in een .kml file en deze in de map 'favourites' zetten. Vervolgens kun je deze favorieten importeren in 'My NDrive'. Maar ja, ik ga niet weer die hele route opbouwen vanuit die favorieten...
Ik heb op de website van NDrive al een vraag gesteld (dit weekend), maar nog niets van gehoord... Als iemand meer weet, hoor ik het graag!
 
Terug
Bovenaan Onderaan