Iemand ervaring met Interphone Navigatie?

je kan iGO er gewoon naast zetten op een kaartje. Of, wat ik heb gedaan, NDrive naar de pc kopieeren en verwijderen op de unit en dan iGO er op zetten, kun je altijd NDrive weer herstellen.

Overigens dit weekend met de Interphone (en iGO Primo er op) naar de Eiffel geweest. Bluetooth verbinding was waardeloos, dwz, verbinding verbrak vaak en als mijn dongel ook nog op de foon zat deed mn gps alleen maar kraak geluiden maken. Muziek via de Interphone was ook om te huilen. Daarentegen, de navigatie zelf werkte super (uiteindelijk dus zonder geluid gebruikt) en herberekenen ging super snel
 
Laatst bewerkt:
Ten Kate webshop heeft me in contact gebracht met de importeur van Interphone.
De importeur gaf aan dat ik het via een .KMZ moest proberen. Dit ga ik vanavond proberen, hopelijk kan ik dan een route importeren die ook daadwerkelijk gezien wordt door de interphone navigatie.

Nu kan ik wel een route maken via tyre, importeren lukt ook, maar als ik de route aanklik geeft de navigatie de melding route onbekend.

Hou jullie op de hoogte.
 
@ Hozzira: Heb je met Igo Primo ook je eigen route op de PC geplaned?

Yup, en dit werkt vlekkeloos: route maken in Tyre, opslaan als .kml, in bepaald mapje op de Interphone zetten en in iGO Primo "route laden" kiezen. Kan zelfs net als tomtom de route omdraaien of bewerken. Tijdens recente trip zelfs een route gemaakt op de Interphone. Wat ik verder nog heb gedaan: ITNconverter op de interne schijf van dat ding gezet. Als een motor hotel of wie dan ook een TomTom of Garmin route heeft kan ik ITNconverter opstarten op de pc en de route omzetten naar kml.
 
Is dit nog een beetje een goede navigatie?
Met instellen nog makkelijk?
Kun je gewoon plaatsnamen invoeren of moet het ook met straatnamen?

Met de zon is het minder lees baar las ik?
 
welke igo primo zit erop als ik vragen mag?

Heb vandaag ook de interphone binnen en wanneer ik nu een route uitzet met waypoints vervolgens kopieren naar de nav dan importeert hij elk waypoint apart dus heb ik nog geen route erin staan...

Vandaar misschien de igo primo erop zetten weet alleen niet welke ik moet hebben:(
 
heb een tip van Tencate motoren gekregen om via Google route te maken en te importeren naar Interphone navigatie

lukt niet om het bestand bij te voegen maar voor wie het wil stuur ik het per mail
 
Hoi Willem300852,
Ik ben erg benieuwd! Zou je mij het bestand kunnen sturen? Als het goed is staat mijn emailadres in mijn profiel.
 
Laatst bewerkt:
Helaas. Ik ben er nog niet achter.. Wat ik al wel kan is waypoints opslaan in een .kml file en deze in de map 'favourites' zetten. Vervolgens kun je deze favorieten importeren in 'My NDrive'. Maar ja, ik ga niet weer die hele route opbouwen vanuit die favorieten...
Ik heb op de website van NDrive al een vraag gesteld (dit weekend), maar nog niets van gehoord... Als iemand meer weet, hoor ik het graag!

ik heb deze ook en routes is een hele lastige ben er ook nog niet uit.
inmiddels wel goed contact met de importeur, je kunt Daan Haanepen bellen
06-29130652. daar kun je je vragen kwijt.
 
iemand al de avontuurlijke route uitgeprobeerd ??????????
heb ook contact gehad Met Daan met de vraag waarom de optie snelheidscamera niet werkt

hij zo het gaan navragen
iemand die hier al iets over weet
 
Inmiddels met behulp van 'myboot' (dank voor de tip!) IGO ernaast gezet. Werkt prima. Routes kan ik nu maken in Tyre, opslaan als .kml en inlezen in IGO. Ik vind de IGO Primo software logischer dan NDrive. Het werkt naar mijn smaak beter. Ik kan nu gelukkig routes inlezen :]
 
Als je een route in tyre hebt gemaakt, sla je die op als kml bestand en zet je het bestand in de map initar.... Nog wat..daarna start je de gps opnieuw op.. En ga je naar importeer route op je gps. Zorg ervoor dat je wel alle routes uit je gps heb verwijderd, bij mij gaf die daar foutmeldingen door. Zo is het mij gelukt. Alleen heb dan nog het volgende probleem.. Als ik een route het gepland met routepuntn en ik ga navigeren, moet ik bij elk routepunt weer op OKdrukken.. Erg vervelend
 
iemand een idee waar ik de speedcam.kml file kan ophalen

deze moet in de map speedcam geplaatst worden om de snelheidscamera te kunnen gebruiken op de inter Phone navigatie
 
vandaag weer op pad geweest met 2 motoren en 1 navigatie
nu blijkt dat als ik de navigatie gebruik ik niet kan communiceren met de andere motor
moet de middelste knop van de headset indrukken om de verbinding met de andere headset te verbreken en maakt dan automatisch contact met de navigatie ( inter Phone met ndrive)

is het niet mogelijk dat er automatisch geschakeld word te beide opties (vandaag weer op pad geweest met 2 motoren en 1 navigatie
nu blijkt dat als ik de navigatie gebruik ik niet kan communiceren met de andere motor
moet de middelste knop van de headset indrukken om de verbinding met de andere headset te verbreken en maakt dan automatisch contact met de navigatie ( inter Phone met ndrive)

is het niet mogelijk dat er automatisch geschakeld wordt tussen beide opties (Multi pairing) ????
 
ik heb dat setje navigatie met Bluetooth ook gekocht, ik vond t r goed uitzien in de winkel en stevig zat. Wel zei die verkoper tegen me dat ie heel goed is om van A naar B te rijden maar dat routes erin krijgen moeilijk is. Ik kreeg de nederlandse handleiding netjes via de mail ook.
K heb m alleen nog niet op Nederlands kunnen krijgen en verder updaten enzo, ziet r best ingewikkeld uit. Als iemand daar nou s een leesbare handleiding voor heft hou ik me aanbevolen
 
Kan iemand me vertellen waar je dat IgoPrimo kan ophalen/downloaden, welke versie je moet nemen als dat van toepassing is .. >> en hoe je dat dan in je navigatie installeert ?
Of moet t op een sd kaartje ?
Ik denk, zo te lezen hier, dat daar meer mensen in geïnteresseerd zijn.
 
Omdat meerdere mensen mij hier al een prive bericht over hebben gestuurd zal ik hier maar even de uitleg plaatsen die ik hun ook heb gegeven, echter wel zonder de links naar de software.

Om te beginnen, ik gebruik zelf iGO Primo versie 2.2, heb ook 2.4 geprobeerd maar bij mij crashte deze nog wel eens, kan ook aan mij liggen overigens.

Voor iGO heb je de software zelf nodig en de kaart bestanden.
Ik leg hier de manier uit die werkt ZONDER MyBoot, dus gewoon in je huidige menu op de navigatie knop drukken en dan wordt de software geladen.

De software kun je installeren op 2 manieren:
- Lokaal op het intern geheugen van de Interphone
- Op een externe SD kaart

Als je lokaal kiest dan moet je de huidige navigatie even naar je pc kopieren als backup en deze daarna van de Interphone verwijderen. Dit doe je gewoon in Windows verkenner.
Verwijder ALLEEN de map NDrive van de Interphone. De rest, dus de map Mobilenavigator, gewoon laten staan. Eenmaal gedownload plaats je de map Primo2 in de root van je interne geheugen oftewel, kopieren in windows verkenner naar je Interphone. Plaatst daarna de gedownloade kaart bestanden in de juiste folders. Map bestanden in Primo2\content\map, POI bestanden in Primo2\content\poi enz.
Daarna iets wat ik werkelijk bijna nergens uitgelegd kreeg:
Plaats op het internegeheugen van je Interphone een bestandje "SHELL.INI". Deze moet je zelf even maken in notepad ofzo. Daarin zet je het volgende:

\ResidentFlash\Primo2\Primo.exe


Dan nog een ding, als je zelf routes hebt gemaakt in TYRE of bijv. Google Maps, sla het route bestand dan op als .kml bestand en plaats deze op je Interphone in de volgende map:

G:\Primo2\content\userdata\route (bij mij is de Interphone schijf dus G:\ kan bij jou anders zijn)
Deze map bestaat denk ik nog niet als je hem net geinstalleerd hebt dus maak die dan even aan.
Daarna kun je in iGO de optie "Route laden" kiezen

Als je iGO primo op je externe SD kaart wil zetten kan dat ook, plaats de SHELL.INI dan op de SD kaart en verander
\ResidentFlash\Primo2\Primo.exe
naar:
\SDMMC\Primo2\Primo.exe

That's it.

Nog 1 tip, het kan zijn dat er in je iGO Primo software skins zitten. Deze werken vaak niet allemaal en bij het laden er van kan je software crashen. Om te controleren of ze geschikt zijn voor je Interphone open je even het skin bestandje wat vaak een .zip bestand is. Open het .zip bestand, dan de map in het .zip bestand "ui_igo9" en hier staan zogenaamde resolutie mappen. Als er geen map 320_240 in staat zal de skin niet werken op de Interphone.



Als je dit alles gedaan hebt kan je gewoon op je Interphone op Navigatie klikken en lekker spelen met de instellingen.

Succes, ik hoor het wel als er vragen zijn.

*update*

Omdat veel mensen de Interphone het liefst origineel houden (begrijpelijk bijv. ivm garantie) adviseer ik een SD-kaart te kopen (min. 4GB, liefst 8GB) en alles, dus de SHELL.INI en iGO Primo, daar op te installeren. Haal je de SD-kaart er uit is alles weer origineel.
 
Laatst bewerkt:
Geweldig goede uitleg van Hozzira, bedankt man !

installatie van IGo is gelukt en t ziet r veel en veel gelikter uit dan die Ndrive. Igo is ook beter zichtbaar. Ik heb vandaag flinke rit gemaakt en het geluid van die bluetooth set was bij 100 km/u nog goed verstaanbaar, ook dat ligt aan Igo denk ik. Ik ga nu nog wat experimenteren met routes erin zetten enzo.
 
Omdat meerdere mensen mij hier al een prive bericht over hebben gestuurd zal ik hier maar even de uitleg plaatsen die ik hun ook heb gegeven, echter wel zonder de links

...

Succes, ik hoor het wel als er vragen zijn.

Helemaal perfect! Bedankt hozzira. Net (gedeelte van) een route gereden, en het werkt. Route gedownload in gpx formaat, met RouteConverter 2.10 omgezet naar IGO 8 Route, en op de juiste plek gezet. Super :].
iGo is ZO VEEL beter dan de NDrive versie die standaard meegeleverd wordt.

Nu heb ik nog 1 probleempje. Als ik de nav op de motor zet, dan zie ik niet dat hij bijlaadt. Als ik de USB kabel er instop wel. Ik zie ook de batterij terug gaan. Ik neem aan dat dit niet correct is? Iemand hetzelfde probleem? (Oh ja, ik draai het "schroefje" aan de
achterkant aan natuurlijk). Als ik de spanning meet, meet ik net iets onder de 5V, dat lijkt me niet verkeerd.....

Na nog een keer gemeten te hebben merk ik dat ik 12,7V meet...... |( , dus het zadel eraf, en er zit toch echt een 12V/24V -> 5V converter tussen.....
FF Ten Kate vragen....
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan ;)

@Highkick
Dan gaat er toch wat mis met het laden. Zelf heb ik in iGO links onderaan batterij info staan. Als hij in de houder zit en aan het laden is staat er "CH". Weet overigens even niet uit mn hoofd welke skin en instellingen ik heb.
 
Laatst bewerkt:
Overigens kun je ook gewoon de gratis versie van Tyre downloaden, elk willekeurig route bestand inladen (gpx, itn etc) en dan opslaan als .kml. Ook handig, Tyre of Routeconverter even op het geheugen van de Interphone zetten. Mocht je ergens komen (bijv. motor hotel) waar men mooi routes heeft kun je de Interphone even aan de pc daar hangen, het programma opstarten en hun route omzetten naar .kml
 
Na nog een keer gemeten te hebben merk ik dat ik 12,7V meet...... |( , dus het zadel eraf, en er zit toch echt een 12V/24V -> 5V converter tussen.....
FF Ten Kate vragen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan