Iemand ervaring met Interphone Navigatie?

Overigens kun je ook gewoon de gratis versie van Tyre downloaden, elk willekeurig route bestand inladen (gpx, itn etc) en dan opslaan als .kml. Ook handig, Tyre of Routeconverter even op het geheugen van de Interphone zetten. Mocht je ergens komen (bijv. motor hotel) waar men mooi routes heeft kun je de Interphone even aan de pc daar hangen, het programma opstarten en hun route omzetten naar .kml

Goede tip :Y
 
Na nog een keer gemeten te hebben merk ik dat ik 12,7V meet...... |( , dus het zadel eraf, en er zit toch echt een 12V/24V -> 5V converter tussen.....
FF Ten Kate vragen....

Yep, een 5V voeding tegen de achterkant aanmaken, en de batterij wordt weer geladen. De coverter is dus stuk.......
 
Ik weet dat dit een oud topiq is.
Maar ik heb toch ff een vraag.
Want als ik alles gewoon zo wil laten kwa ndrive.
Hoe werken die route's erop zetten dan?

Ik heb een route gemaakt via tyre.
Deze heb ik naar interphone gekopieerd en via ndrive,importeren,
Maar dan komt ie in mijn route's te staan. Daar heb ik vrij weinig aan.

Nu heb ik via tyre de route via opslaan als op favorieten gezet op de navigatie. Maar als ik daarop favorieten open staan alle punten erop en geen route.
Wat doe ik fout? ;(

Gr michael
 
Ik weet dat dit een oud topiq is.
Maar ik heb toch ff een vraag.
Want als ik alles gewoon zo wil laten kwa ndrive.
Hoe werken die route's erop zetten dan?

Ik heb een route gemaakt via tyre.
Deze heb ik naar interphone gekopieerd en via ndrive,importeren,
Maar dan komt ie in mijn route's te staan. Daar heb ik vrij weinig aan.

Nu heb ik via tyre de route via opslaan als op favorieten gezet op de navigatie. Maar als ik daarop favorieten open staan alle punten erop en geen route.
Wat doe ik fout? ;(

Gr michael


Heb ik ook geprobeerd, maar ik kreeg het niet voor elkaar. Toen heb ik maar iGo erop gezet. En dat is 10x beter, en ik heb er geen spijt van.... :]
 
Oke. Dan ga ik dat morgenavond maar ff proberen.
I go gewoon op google intypen en dan de versie zoeken voor interphone ofzo?
 
Is het dan niemand gelukt om via tyre een route te maken en te gebruiken met de originele software van de interphone?
Ik kan wel wat op de pc maar downloaden en installeren op dat ding. Tja straks lukt het helemaal niet meer. :P
 
Ik zal van de week NDrive er weer eens opzetten en testen. Mocht je moeite hebben om iGo te installeren stuur mij dan ff een bericht
 
Ja ik ben daar denk ik niet zo handig in.
Ik was vorige week bij motozoom in utrecht en toen was er iemand die had dat programma ook erop gezet. Geloof uit amersfoort. Ik was helaas vergeten te vragen naar zijn email of iets dergelijks.. ik had er geen tijd meer voor om me er verder in te verdiepen. Helaas. Stom stom stom..
Maja. Ik wil er wel route's op zetten en gebruiken.
Heb hem nu alleen maar gebruikt voor van punt a naar punt b te rijden. ;(
 
Ja ik ben daar denk ik niet zo handig in.
Ik was vorige week bij motozoom in utrecht en toen was er iemand die had dat programma ook erop gezet. Geloof uit amersfoort. Ik was helaas vergeten te vragen naar zijn email of iets dergelijks.. ik had er geen tijd meer voor om me er verder in te verdiepen. Helaas. Stom stom stom..
Maja. Ik wil er wel route's op zetten en gebruiken.
Heb hem nu alleen maar gebruikt voor van punt a naar punt b te rijden. ;(

Als je iGo installeerd op een nieuwe (andere) SDCard, dan kun je altijd het origineel terug plaatsen.....
Ik weet zo ook niet meer precies wat ik heb gedaan, ik heb de tutorial gevolgd die in deze thread staat, en ik ben eruit gekomen.... suc6 :Y
 
Ik heb maar 1 route op de sd kaart staan die erin zit. Maar die heb ik ook op me pc staan. Ndrive staat op het apparaat zelf toch en andere besturingssystemen?
 
Ik heb maar 1 route op de sd kaart staan die erin zit. Maar die heb ik ook op me pc staan. Ndrive staat op het apparaat zelf toch en andere besturingssystemen?

Lees de thread door en je zult vinden:

De software kun je installeren op 2 manieren:
- Lokaal op het intern geheugen van de Interphone
- Op een externe SD kaart <=========================
 
Ja ik ben daar denk ik niet zo handig in.
Ik was vorige week bij motozoom in utrecht en toen was er iemand die had dat programma ook erop gezet. Geloof uit amersfoort. Ik was helaas vergeten te vragen naar zijn email of iets dergelijks.. ik had er geen tijd meer voor om me er verder in te verdiepen. Helaas. Stom stom stom..
Maja. Ik wil er wel route's op zetten en gebruiken.
Heb hem nu alleen maar gebruikt voor van punt a naar punt b te rijden. ;(

Haha, dat was ik dus ;)
 
Omdat sommige niet altijd uit de eerder geplaatste uitleg komen heb ik een iets simpelere oplossing samengesteld, PM mij even indien je dit nodig hebt.

Einde van de maand gaat de Interphone weer mee naar Duitsland en ga ik hem eens vergelijken met de TomTom Rider. Dan voornamelijk vooraf gemaakte routes berekenen.

We hebben vooraf enkele routes gemaakt en die in twee TomTom's gezet en mijn Interphone, even kijken dus of ze een beetje hetzelfde gaan doen :D
 
Je kan hier meer algemene informatie vinden over Interphone en Tyre: TyreToTravel NL - download Tyre en plan routes voor de motor

En hier concreet over de Interphone:
TyreToTravel NL - download Tyre en plan routes voor de motor

Ik heb er vandaag voor het eerst mee gereden. Eerst moest ik nog even een kabeltje met zwevende zekering fabrieken. (Ben er niet zo'n fan van om de bijgeleverde kabel direct aan de accu te knopen). Allereerst kan ik melden dat de buitenkant (en misschien ook de 'binnenkant') hetzelfde is als de Mappy Mini 340. Hier kwam ik achter na wat zoeken op internet. Het navigatieprogramma is NDrive. (Dat zit volgens mij niet op de Mappy).
Rijden met het apparaat gaat prima. Het is een prima apparaat. De interphone F2s bluetooth headset had ik zo connectie mee gemaakt. Instructies zijn duidelijk. Ik merk wel dat het scherm in de zon soms moeilijk af te lezen is. Mijn oude Garmin SPIII had daar minder last van. Verder valt me op dat het pictogrammetje met daarin je huidige snelheid (of tijd tot aankomst, afstand tot aankomst, afhankelijk van je keuze) best klein is en daardoor moeilijk af te lezen. Ik moet nog gaan experimenteren met de instelbare kleurstelling wat kan helpen in het contrast.
Ik heb nog maar heel weinig tijd besteed aan het maken van routes. Mijn eerste poging is mislukt; ik heb een route gemaakt in Tyre en deze opgeslagen als .mkz bestand (of .mkl weet even niet meer wat het nu was..). Vervolgens heb ik dit in de map Itineraries gezet. In de Gps kan ik route wel importeren, maar hij laat hem niet juist zien. Het probleem is dat ik het programma Tyre helemaal niet ken, dus dit is hoogstwaarschijnlijk mijn eigen onkunde.
Als ik meer weet, laat ik het weten.
 
Voor de mensen die GEEN bluetooth gebruiken icm de Interphone en dus alleen de visuele instructie gebruiken:

Ook dat irritante bluetooth icoontje links boven zo zat? Ja je kan hem verslepen, maar irritant is het zoiezo. Als je het toch niet gebruikt is er een manier om het uit te schakelen.

Let op, de knoppen zijn vaak zo klein dat ik advisieer een pen of iets anders te gebruiken om dingen mee aan te klikken. Niet te hard drukken, anders beschadig je uiteraard het scherm.

Download MyBoot: MyBoot - Install additional software on your Windows CE and Windows mobile based GPS systems and smartphones
Dit is een freeware applicatie.
Pak de bestanden even uit naar je Interphone.
Indien je iGO al gebruikt: Maak even een kopie van je huidige SHELL.INI als backup.
Open nu het SHELL.INI bestand en zet daar in:
\ResidentFlash\MyBoot.exe (wanneer je MyBoot op het intergeheugen van de Interphone hebt geplaatst)
of
\SDMMC\MyBoot.exe (wanneer je MyBoot op de SD-kaart in je Interphone hebt gezet)

sla nu het shell.ini bestand op.

Heb je geen iGO en je Interphone is nog volledig origineel?
Maak dan even een textbestand aan op de schijf van je Interphone, hernoem deze naar SHELL.INI (shell.ini) en zet een van bovenstaande regels in dat bestand afhankelijk dus van waar je myboot hebt neergezet.

Ontkoppel de usbkabel en druk op het navigatie icoon. Een menu start op, ook is de windows knop zichtbaar links onderin. Druk op de grote knop in het menu genaamd "Windows" en verkenner zal openen. Soms moet je er 2x op drukken.

In de mappen lijst klik je (2x) op de schijf "ReadOnlyF..."
Dan de map Phonelink. In deze map staat het bestand "BluetoothService.exe"
1x klikken om te selecteren, dan links boven naar File, Rename en hernoem het bestand (bijvoorbeeld naar BluetoothService.oud)

USB kabel weer in je Interphone, USB mode starten, Shell.ini met de MyBoot regel verwijderen en je backup van SHELL.INI terugzetten of hernoemen. (Of, als je dus alles nog origineel hebt, SHELL.INI verwijderen)

Zet je Interphone uit, start deze opnieuw op en het icoon is foetsie. Je kan uiteraard altijd weer terug door het bestand weer te hernoemen naar BluetoothService.exe
 
Laatst bewerkt:
Hallo

heb van de week een Interphone navigatie gekregen maar er staan geen bestands mappen in het apparaat en mn pc ziet het apparaat ook niet.


Al gezocht naar software om te installeren maar tot nu toe geen succes

Kan iemand mij hiermee helpen ?

Me al aangemeld op de site van NDrive maar ook al gezien daar dat je dan dus een creditcard nodig hebt om kaarten te kopen , die Creditcard heb ik niet dus moet er wat anders op

Alvast bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan