iemand ervaring met ixs helmen???

retic

Die hard MF'er
4 okt 2010
296
0
Vianen (Utrecht)
ik heb vorige week een helm van ixs gekregen van iemand, deze werd vandaag bij mn deur afgeleverd door tnt, het is een vrij mooie helm (hx267) met ktm orange..
maar wat me gelijk al opviel is de zeer slechte afwerking, het verhoogde mondstuk voor is zo scheef als een hoepel, en het gaas zit er ook zwaar scheef in, dit is naar mijn idee een helmpje uit china vandaan, lees op internet toch wel goede dingen over ixs, maar deze helm gaat terug, als één helm al zo geproduceerd is, durf ik geen nieuwe of ander model meer van ze te bestellen eigenlijk, en heb ik tevens gelijk een vraag, moet dat verhoogde mondstuk bij het op hebben, over je neus heen vallen bij het voor aanzicht?
want mn neus blijft er ruim boven, en dat heb ik niet bij mn lazer crosshelmen....


voorbeeld:

ixs (zie hoe scheef het mondstuk ook is):
Afbeelding399.jpg



lazer ( mist wat van de binnenvoering op pic):
Afbeelding400.jpg
 
Ik heb zelf ook zo'n ixs helm voor 2 maand gehad. Toen een kenny gekocht. Sinds dien wil ik geen maar dan ook nooit weer zo'n helm. Ze zitten voor geen meter en afwerking laat ook de wensen over. Bij het afzetten van de helm doet het ook pijn aan de oren. En over dat mond stuk. Als ik hem op zette drukte ik de helm gewoon door naar beneden zo dat het gelijk kwam het puntje van me neus.

381359184_6_MKv8.jpeg


Maar dan nog een stukje naar beneden door drukken. Zo is het dus te hoog.
 
Ik heb zelf ook zo'n ixs helm voor 2 maand gehad. Toen een kenny gekocht. Sinds dien wil ik geen maar dan ook nooit weer zo'n helm. Ze zitten voor geen meter en afwerking laat ook de wensen over. Bij het afzetten van de helm doet het ook pijn aan de oren. En over dat mond stuk. Als ik hem op zette drukte ik de helm gewoon door naar beneden zo dat het gelijk kwam het puntje van me neus.

[afbeelding]

Maar dan nog een stukje naar beneden door drukken. Zo is het dus te hoog.

thanks voor deze reactie sm driver, maar het punt is bij mij dat ik de helm in plaats van verder doordrukken naar beneden, juist terug om hoog moet drukken om het mondstuk voor het puntje van mn neus te krijgen, als ik hem gewoon opzet zakt hij te ver omlaag, ik heb ook een moeilijk hoofd qua helmen, supersmal gezicht, maar ook lang, dus een L zit qua strakheid goed, maar mn kin komt er dan onder uit, neem ik een xl dan zit de kin wel onder de helm, maar is de helm zelf weer veel te wijd van binnen
 
ga van de week denk ik maar eens de airoh dome squad passen bij motozoom
als deze goed zit, bestel ik hem via internet bij crosshelmen.nl
bij motozoom staat vermeld: nu 199 euro, terwijl hij bij crosshelmen.nl op 169 is binnengekomen, en nu 149 kost
mooie zaak is motozoom, maar wel erg duur vergeleken met andere zaken.....
 
het beste wat je kunt doen is gewoon veel soorten passen enzo. Vaak is het wel zo, hoe duurder de helm hoe beter ze zitten. Maar gewoon passen en op internet bestellen ;)
 
dit gaat hem worden mits hij goed zit uiteraard... 8-)
past wel goed bij m'n oranje/zwarte ktm lc4 640........ :]

2009_Airoh_Dome_Clean_Blk_Org.jpg
 
Laatst bewerkt:
vandaag mijn nieuwe helm gekocht, als je eenmaal zo een heb gehad wil je nooit meer anders, zit gewoon super.
[afbeelding]
kost alleen wel wat :X

geweldig mooie helm!!, en ''arai'' zit uiteraard perfect
er gaat hier ook wel weer een arai komen, alleen mn budget laat het nu ff niet toe
heb net een ktm lc4 640 gekocht, nieuwe sloten, rev'it jas etc etc...
heb je deze helm by the way nieuw gekocht?, kwam hem net ook op marktplaats tegen namelijk, geloof dat ze er 140 euro voor vroegen....
 
geweldig mooie helm!!, en ''arai'' zit uiteraard perfect
er gaat hier ook wel weer een arai komen, alleen mn budget laat het nu ff niet toe
heb net een ktm lc4 640 gekocht, nieuwe sloten, rev'it jas etc etc...
heb je deze helm by the way nieuw gekocht?, kwam hem net ook op marktplaats tegen namelijk, geloof dat ze er 140 euro voor vroegen....

ja hij is gloed nieuw, en deze helm zal jij niet nieuw voor deze prijs vinden, dit is de VX-3 van den bosch red.
is het 2011 design.
 
Arai is top inderdaad, ik ging van een AGV naar Arai..
En voor mij nooit meer wat anders dan Arai!

Ik was eerst van plan een goedkopere helm te kopen alleen niets zit zo lkkr, behalve een shoei die zat ook super alleen zijn ze erg slecht met leveren dus was de keus snel gemaakt.
 
hier ook arai, fantastico! Vind die airoh helmen trouwens ook erg mooi qua uiterlijk, nooit 1 opgehad ben benieuwd hoe ze zitten.
 
Ik heb een 661 Flight helm, niet duur en zit erg goed.

Ik vind Arai nogal ouderwets qua ontwerp...en de designs ook niet al te boeiend.

Vind zelf Airoh erg gaaf, vooral de nieuwe Aviator is mooi:

Airoh_Aviator_Motocross_Helmet_Black_Red.jpg


Voor wie zo'n airoh dome zoekt...kost bij http://www.frieslandhelmen.nl maar 135 eu.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 Wulfsports, een Bell, een One Industries, een No Fear en een Arai.

De Arai staat op 1, de One industries op 2 en de nieuwste van de twee Wulfsports op 3.
 
Ik heb een 661 Flight helm, niet duur en zit erg goed.

Ik vind Arai nogal ouderwets qua ontwerp...en de designs ook niet al te boeiend.

Vind zelf Airoh erg gaaf, vooral de nieuwe Aviator is mooi:

[afbeelding]

Voor wie zo'n airoh dome zoekt...kost bij http://www.frieslandhelmen.nl maar 135 eu.

ik vind veel helmen juist veel te druk, arai lost dit op door met mooie kleurcombi's te werken vind ik athans.
En wat betreft het ontwerp dat is bijna compleet opgebouwt uit het veiligheids oogpunt, veel scherpe vormen en hoeken beinvloeden de sterkte van de helm negatief daarom zie je deze ook niet bij een arai.
daarbij wil ik niet beweren dat andere merken slecht zijn alleen stelt arai daar hogere eisen aan dan aan een hypermodern ontwerp dat ik zelf niet echt mooi vind maar dat is smaak.
 
Laatst bewerkt:
Tjah, Airoh is altijd wel mooi en nu al weer nieuwe [Edit Meangreengirl: Spam
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan