iemand ervaring met kagizume remschijven??

Mark33

MF'er
13 jul 2006
130
0
Gent
Hoi allen,

Zoals de titel reeds laat vermoeden ben ik op zoek naar mensen die ervaring hebben met deze remschijven :
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320231082767&ssPageName=ADME:B:SS:BE:1123

Zelf rij ik met een Suz RF600 en mijn schijven zijn dringend aan vervanging toe,de minimale dikte is reeds overschreden en aangezien het zwevende schijven zijn zal het feit dat ik ze,in de rijrichting, met stilstaand wiel natuurlijk,ongeveer een halve centimeter kan verdraaien ook wel niet echt koosjer meer zijn.
Nieuwe remschijven komen op 250 euro per stuk terwijl ik de kagizume's voor 300 per paar kan krijgen...
Graag jullie mening en of ervaringen
 
het ongaat me ff wat dyslectie te maken heeft met remschijfen.
En dan nog, als gorilazz iets verkeerd leest zegt dat volgens mij helemaal niets over de aanbieder van die dingen.


erg weinig te vinden op het net over kagizume trouwens.
 
Tja ,kamikaze ;)
Wat ebay betreft,heb ik tot nu toe geen nare ervaringen met gehad...

Maar ondertussen was ik ook reeds op de site van jos smit terecht gekomen en los van het feit dat deze nog goedkoper zijn heb ik ook wel meer vertrouwen in Nissin dan één of ander onbekend/onbetrouwbaar? merk.

Toch allen bedankt voor de reacties _O-
Deze mag wat mij betreft op slot,keurig en snel opgelost :Y
 
....en toch schijnen de Nissins bij Joske NET wat anders te zijn dan de OEM Nissin schijven. Check het eerst maar even.

Het prijsverschil is zo groot bij Jos, dat kan bijna ook niet normaal zijn. Verder geen idee wat de kwaliteit van de remijzers is.
 
....en toch schijnen de Nissins bij Joske NET wat anders te zijn dan de OEM Nissin schijven. Check het eerst maar even.

Het prijsverschil is zo groot bij Jos, dat kan bijna ook niet normaal zijn. Verder geen idee wat de kwaliteit van de remijzers is.

Ik heb idd ook vaker gelezen dat het wel andere schijven dan origineel, dunner iig (en dus eerder op).
 
Ik heb ze pas geleden gekocht voor mn Z1000.....zijn gewoon goed hoor, merk geen verschil met remmen / kwaliteit met Braking en Galfer (allebei op de ZX7R gehad)
was wel een andere fiets, maar het voelt goed aan.

En als het (hier) onbekend is, wil niet zeggen dat het niets is...elk merk is ooit onbekend geweest!!

Just my 2cents ;)
full
 
Rozz,

Kijk,daar heb ik wat aan.
Onbekend is idd niet altijd gelijk aan slecht.
Aangezien ik m'n bike 95% voor woon werk verkeer gebruik denk ik wel dat deze zullen volstaan.
En aangezien de verkoper een jaar garantie geeft,ongeacht het aantal kilometers zullen deze schijfjes toch wel niet echt k#t zijn.

Bedankt voor de reactie!
 
Rozz,

Kijk,daar heb ik wat aan.
Onbekend is idd niet altijd gelijk aan slecht.
Aangezien ik m'n bike 95% voor woon werk verkeer gebruik denk ik wel dat deze zullen volstaan.
En aangezien de verkoper een jaar garantie geeft,ongeacht het aantal kilometers zullen deze schijfjes toch wel niet echt k#t zijn.

Bedankt voor de reactie!

Graag gedaan....en ik misbruik ze trouwens behoorlijk en doen gewoon mee met de rest (braking, Galver, ABM)
Ik heb tevens EBC HH Pads gemonteerd...bijten goed, maar in nat eerste contact voel je weinig en als waterfilm weg is weer goed remmen.
 
Ik heb hier ook al een topic over geopend. Het leek mij ook wel wat.
Toen werd er niet zo positief gereageerd.

Wave discs uit China

Ja had ik ook al gelezen, er zullen altijd mensen zijn die bij het bekende blijven.
Maar ze hadden het er daar over dat ze niet passen, ik ondervond geen problemen, zaten beter/strakker dan de standaard Kawa schijven.

Ik ben het er inderdaad mee eens dat je niet zomaar dit soort modificaties zou moeten uitvoeren, ergens grofweg wat afslijpen.
 
Ik zou ebay niet voor iets cruciaals als remschijven gebruiken...
Kijk even op http://www.jossmit.nl/menu.htm
Daar heb je Nissin's voor 124,50 per stuk...

Dus jij koopt bijvoorbeeld Galfer schijven niet vanaf Ebay? maar wel bij de dealer waar ie veel duurder is?

Ik koop ERG veel via Ebay...gaat toch om de prijs die je er uiteindelijk voor betaald of niet? maakt het dan uit waar het vandaan komt?

Nu is Kagizume inderdaad niet erg bekend hier, maar moet het dan meteen een slecht product zijn?
 
ondertussen mag dit topic wat mij betreft op slot....
ik heb ze namelijk reeds besteld :Y
ook op ebay maar bij nog een andere verkoper,het kwam op 280 euro,inclusief verzending. :9

Maar toch nog eens een bedankje voor alle reacties en dan vooral aan rozz,tot nu toe de enige die uit eigen ervaring kon reageren _O-
 
update,

De remschijven zijn ondertussen reeds in mijn bezit en ik kan er echt niets op aanmerken hoor,zien er echt wel dik ok uit.
Nu is het nog wachten op de stalen remleidingen (zijn in bestelling,ebay rules idd)
Het resterend revisiemateriaal voor de remklauwen,rempomp enz is reeds in m'n bezit,kunnen we wederom een stukje van de "to do lijst" schrappen :Y
 
Ik heb ze inmiddels ook besteld voor mn yammie, Kagizume remschijven.

80 pond per set:

http://cgi.ebay.co.uk/XJ900-XJ-900-XJ-900S-XJ900S-DIVERSION-FRONT-BRAKE-DISCS_W0QQitemZ140383057213QQcmdZViewItemQQimsxq20100215?IMSfp=TL100215122001r22849

Geen wave, maar die motor heb ik niet voor de looks. Ben benieuwd :)
 
Ondertussen ben ik ruim 20.000km verder en ik moet zeggen...toppie !! *O*
Niks op aan te merken,zien er goed uit en doen hun werk zeer goed.
Zoals reeds eerder vermeld in dit topic,onbekend is daarom niet slecht.
Als je gaat zoeken op braking wave ga je idd ook vele goeie maar ook vele slechte ervaringen lezen,alleen kosten deze drie maal zoveel...
 
Ondertussen ben ik ruim 20.000km verder en ik moet zeggen...toppie !! *O*
Niks op aan te merken,zien er goed uit en doen hun werk zeer goed.
Zoals reeds eerder vermeld in dit topic,onbekend is daarom niet slecht.
Als je gaat zoeken op braking wave ga je idd ook vele goeie maar ook vele slechte ervaringen lezen,alleen kosten deze drie maal zoveel...


ook het circuit ermee op geweest?
 
Terug
Bovenaan Onderaan