Iemand ervaring met kettenmax ?

Ik heb ooit zo'n ding gekocht voor het schoonmaken van fietskettingen, zag er in theorie perfect uit. Het werkt wel, maar knap omslachtig. Bovendien spettert het alle kanten uit. Daarna zit je nog met een bak vol vieze schoonmaakvloeistof. Ik heb 'm één keer gebruikt en toen weggeflikkerd.

Lap met lampolie over je ketting werkt net zo goed en is een stuk makkelijker in het gebruik. Voor de echt smerige stukken een ouwe tandenborstel met wat lampolie.
 
Leuk als je in de vut zit en een zeurende vrouw.

"schat, ik ga even m'n ketting schoonmaken, tot over 3 uur"

En dit is de eerste keer dat ik een motor zie met een urostomiezak
hmm kon het binnen een half uur :+

Maar moet zeggen maak me ketting eigenlijks nooit schoon :')
smeer hem wel naar elke rit in de regen of na elke tankbeurt ongeveer 210 a 220 kilometer.
 
kerozine met een kwastje en dan even de motor wassen.
ketting even schoon en droog blazen met compressor
dan doe ik alleen maar de rolletjes heel klein beetje insmeren met kwastje met kettingspray. merk als het maar smeert voor de ketting
rij met gemak 40 a 50000 km met een ketting
wel na elke keer te hebben gereden even af doen met een doekje nieuw kettingspray er weer op en hij staat weer klaar voor het volgende toertje.
alleen even goed opletten dat je band niet onder het vet zit anders gaat het niet goed.
dus even voorzichtig de eerstje bochtjes en dan het gas er weer op, zodat je ook je knee pads kan gebruiken waar je ze voor gekocht heb.
 
eerst meten wel borsteltje je moet hebben, om ze vervolgens dwars in de richting van de kettingrollen te plaatsen..... ziet er een beetje vaag uit.

hoop gedoe, 500km rijden en je kan hetzelfde truukje herhalen, zonde van de tijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan