Iemand ervaring met Motorgoedkoop.nl?

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
Zie http://www.motorgoedkoop.nl/motoren.html

Kijk bijvoorbeeld eens hier.

Een nieuwe R6 voor 21.599 gulden, zeker niet duur, als je het vergelijkt met de occassionprijzen.

Gister op een R6 gereden van 1999, met kleine 10.000 km op de teller, en die moest ook nog 20.000 kosten en zo duur zijn ze bijna allemaal. :(

Nu heb je voor 1600 gulden meer een nieuwe, zeker interessant dus. *D

Iemand die toevallig ervaring met dit bedrijf heeft? :)
 
Zie http://www.motorgoedkoop.nl/motoren.html

Kijk bijvoorbeeld eens hier.

Een nieuwe R6 voor 21.599 gulden, zeker niet duur, als je het vergelijkt met de occassionprijzen.

Gister op een R6 gereden van 1999, met kleine 10.000 km op de teller, en die moest ook nog 20.000 kosten en zo duur zijn ze bijna allemaal. :(

Nu heb je voor 1600 gulden meer een nieuwe, zeker interessant dus. *D

Iemand die toevallig ervaring met dit bedrijf heeft? :)

Zo dat proefritje op een R6 zaterdag heeft wel indruk gemaakt :+

Ik heb er ook even op gereden en vond het echt geweldig. Alleen jammer dat de laatste 100 meter de benzine op was |(
 
Zo dat proefritje op een R6 zaterdag heeft wel indruk gemaakt :+

Ik heb er ook even op gereden en vond het echt geweldig. Alleen jammer dat de laatste 100 meter de benzine op was |(
Ha Johan, het heeft zeker indruk gemaakt. :9

Zit nu al te bedenken hoe snel ik zo\'n ding kan betalen, duurt nog wel eventjes... \ '(

Het is mijn schuld dat je benzine op was, als ik niet zo nodig 253 km/h moest gaan rijden, had jij nog benzine gehad voor de laatste 100 meter. :P ;)

edit: Dit was onze testfiets van gister...
 
Laatst bewerkt:
Heheh Rijdt lekker he jongens, Zo\'n R6je, ik heb laatst nog een paar keer noodgedwongen op dat ding van R6yes gereden, nou da\'s ook geen straf hoor.
 
Ha Johan, het heeft zeker indruk gemaakt. :9

Zit nu al te bedenken hoe snel ik zo\'n ding kan betalen, duurt nog wel eventjes... \ '(

Het is mijn schuld dat je benzine op was, als ik niet zo nodig 253 km/h moest gaan rijden, had jij nog benzine gehad voor de laatste 100 meter. :P ;)

edit: Dit was onze testfiets van gister...
Voor de zomer staat er een R6 voor huize Rev.... :P
Veel shop-fun... :)
 
Voor de zomer staat er een R6 voor huize Rev.... :P
Veel shop-fun... :)
Thanks. :)
Ik hoop dat ik hier ergens volgend jaar een topic kan openen met foto\'s van een blauwe R6 die ik dan net heb opgehaald. ;)

Maarreh, het lijkt mij dus wel aantrekkelijk, via Motorgoedkoop zo\'n ding te kopen, zat net nog wat occassionprijzen door te nemen, schrikbarend duur voor een 2e hands, dus kan dan evengoed een nieuwe kopen, de vraag blijft hoog dus de kapitaalvernietiging/afschrijving valt wel mee (tenzij ik hem plat rij natuurlijk |( ).

Het enige/grootste nadeel is de verzekering, asociaal duur op mijn leeftijd (nu 21, volgend jaar 22 dus), zo\'n dure fiets wil ik uiteraard wel allrisk laten verzekeren.

Maar ik ben dus benieuwd of iemand ervaringen heeft met Motorgoedkoop? :)
 
natuurlijk geen ervaring mee, maar stel er iets ietsje mis met die fiets, ben je wel gezien.
internetbedrijf dus geen eigen werkplaats. En als je bij officiële dealer die jou nog nooit heeft gezien aan komt kloppen van \"ik heb nog x maand garantie dus repareer hem effe\", kan je er donder op zeggen dat je of laatst in de rij staat en zowat elke klant voor mag, of dat ie simpelweg alles maar vlugvlug doet.
 
met wat heftig onderhandelen kan je misschien wel een hele lekkere inruil lospeuteren bij de dealer... Inruilen doen ze nl. niet bij motorgoedkoop... Ook vinnik 2.400 gulden minder niet zo heel veel... Je moet namelijk voor ieder wissewasje waarschijnlijk inderdaad achteraan sluiten bij de dealer... Met wat driftig onderhandelen moet je al aardig is de buurt van dergelijke prijzen kunnen komen... :)

Dus: Eerst naar de bank, dan onderhandelen met de dealer en kan je daar niet voor ongeveer hetzelfde bedrag terecht (bijleggen, dus na inruil of verkoop van je fiets), kan je altijd nog verder kijken... Denk dat de dealer niet zoveel duurder zal zijn... :)
 
volgens mij heb jij de \"search\" knop nog niet gebruikt...voor deze zelfde vraag bestaat al een topic, uit een ver....ver MF verleden.. :)
 
volgens mij heb jij de \"search\" knop nog niet gebruikt...voor deze zelfde vraag bestaat al een topic, uit een ver....ver MF verleden.. :)
:?

Resultaten (0) van zoekopdracht naar \'motorgoedkoop\', pagina 1 van 0:
Bij de omzetting van het oude forum naar dit forum zijn er volgens mij wel wat oude topics verloren gegaan, dus volgens mij bestaat het vorige topic niet meer. :)
 
met wat heftig onderhandelen kan je misschien wel een hele lekkere inruil lospeuteren bij de dealer... Inruilen doen ze nl. niet bij motorgoedkoop... Ook vinnik 2.400 gulden minder niet zo heel veel... Je moet namelijk voor ieder wissewasje waarschijnlijk inderdaad achteraan sluiten bij de dealer... Met wat driftig onderhandelen moet je al aardig is de buurt van dergelijke prijzen kunnen komen... :)

Dus: Eerst naar de bank, dan onderhandelen met de dealer en kan je daar niet voor ongeveer hetzelfde bedrag terecht (bijleggen, dus na inruil of verkoop van je fiets), kan je altijd nog verder kijken... Denk dat de dealer niet zoveel duurder zal zijn... :)
Bedankt voor je post!

Inderdaad geef ik er natuurlijk in eerste instantie ook de voorkeur aan om gewoon bij een dealer te kopen, ivm de redenen die jullie zelf al aandragen.

Maar enkele duizenden guldens verschil vind ik nogal wat, maar aan de andere kant, als je wat problemen met je nieuwe fiets hebt, dan had je misschien gewild dat je iets meer had uitgegeven en goeie garantie had.

Wat zouden jullie me aanraden, mijn huidige fiets inruilen of deze proberen particulier te verkopen?
 
Al vaker met de search gemerkt dat ie topics die oude zijn dan het aantal weergegeven dagen niet weergeeft... Aantal dagen hoger zetten moet dan helpen.... :) Was volgens mij ook geen duidelijk antwooord toen, dus maakt niet uit... :)
 
Helldesker heeft goede ervaringen met hem.

Het is de orignele eigenaar van Kruisinga motoren in Gouda, hij heef zijn motorzaak verkocht en nu doet hij dit.

Echter, hij ruilt NIET in, dus een nieuwe motor kopen bij een gewone dealer zonder inruil levert ook een forse korting op.
 
Op Zondag 04 november 2001 19:43 schreef Revolution het volgende::?Bij de omzetting van het oude forum naar dit forum zijn er volgens mij wel wat oude topics verloren gegaan, dus volgens mij bestaat het vorige topic niet meer. :)

sorry REV, je hebt gelijk, er zijn wat topics verloren gegaan....daardoor issie niet terug te vinden. Ik weet nl. zeker dat het topic bestond, want ik heb er zelf meerdere keren in gereageerd. Ik had nl. ZEER goede ervaringen met deze internettoko!!
 
sorry REV, je hebt gelijk, er zijn wat topics verloren gegaan....daardoor issie niet terug te vinden. Ik weet nl. zeker dat het topic bestond, want ik heb er zelf meerdere keren in gereageerd. Ik had nl. ZEER goede ervaringen met deze internettoko!!
Geeft niet Unstable, je had wel gelijk denk ik dat er al zo\'n topic was. :)
Bedankt voor je reactie.

En Gizzmo, thanks voor de info. :)

Dan zou ik het dus het best zo kunnen doen, mijn FZR particulier proberen te verkopen (en er dan waarschijnlijk meer voor krijgen dan een dealer zou bieden) en daarna zonder inruil naar een dealer stappen en een nieuwe R6 kopen, en daar een goeie korting op bedingen. Dan snijdt het mes dus aan 2 kanten, meer geld voor mijn FZR en meer korting bij de R6.

Zou ik dezelfde korting kunnen regelen als ze bij Motorgoedkoop hebben denken jullie? :?
 
Mijn ervaring met het kopen van een motor, zonder inruil en contant, leert dat ZEER hoge kortingen mogelijk zijn...je moet alleen wel even volhouden en niet als verdere \"prijsdaling\" onmogelijk lijkt al opgeven. En zeker bij MEERDERE zaken gaan kijken en je laten informeren. Dan weet je wat er te koop is, wat de prijzen zijn, en wat je ongeveer mag verwachten.

Voorbeeld: motor kost 17500, Unstable wil em hebben, maar dan voor 15000. Verkoper zegt na wikken en wegen ja, dus Unstable vraagt er ook nog een compleet motoroutfit bij....klaar.. :)

Op een nieuwe motor zijn de marges nog groter! Een r6 kost een dealer (inkoop) bv. bijna evenveel als een R1...alleen is de R1 zoveel duurder omdat zijn marge op de r6 ietwat magertje is, en dat wil ie weer terugverdienen op de R1. Dus van die 31995 aanschaf voor de R1 kan best nog 3 a 4 rooitjes af. (En dan regel je natuurlijk wel nog ff een helmpie, mooie laarzen of iets anders erbij.. :) )
 
Bedankt Unstable voor dit nuttige stukje tekst!!

Het zal nog wel even duren voordat ik uberhaupt zoiets kan betalen \ '( maar nu ff wat rondinformeren kan geen kwaad. :)
 
Mijn ervaring met het kopen van een motor, zonder inruil en contant, leert dat ZEER hoge kortingen mogelijk zijn...je moet alleen wel even volhouden en niet als verdere \"prijsdaling\" onmogelijk lijkt al opgeven. En zeker bij MEERDERE zaken gaan kijken en je laten informeren. Dan weet je wat er te koop is, wat de prijzen zijn, en wat je ongeveer mag verwachten.

Voorbeeld: motor kost 17500, Unstable wil em hebben, maar dan voor 15000. Verkoper zegt na wikken en wegen ja, dus Unstable vraagt er ook nog een compleet motoroutfit bij....klaar.. :)

Op een nieuwe motor zijn de marges nog groter! Een r6 kost een dealer (inkoop) bv. bijna evenveel als een R1...alleen is de R1 zoveel duurder omdat zijn marge op de r6 ietwat magertje is, en dat wil ie weer terugverdienen op de R1. Dus van die 31995 aanschaf voor de R1 kan best nog 3 a 4 rooitjes af. (En dan regel je natuurlijk wel nog ff een helmpie, mooie laarzen of iets anders erbij.. :) )
Voel me nu wel genaaid.... \ '(

[me]Muis kreeg maar 1500 gulden van de fiets af, met kledingpakket of 2000 zonder....[/me]

Volgende keer vraag ik je wel mee te gaan, Unstable... :)
 
Toevallig was ik net van plan te vragen of er mensen hun \'afding\'-verhalen konden vertellen want ik ben niet zo geweldig daarin en wil eind dit jaar ook een motor kopen. Ik zag laatst bijvoorbeeld een honda cb 500 s (25 kw) uit \'99 voor fl 10800 staan maar ik vraag me af in hoeverre ik daar korting op had kunnen krijgen (contant betalen en ik heb ook kleding,helm etc nodig) :?
 
die is voor 9500 te krijgen....met alles erop en eraan :)
Wat belangrijk is...niet te veel laten zien hoe geil je die fiets wel niet vind...en niet bang zijn nee te zeggen...als hij nee zegt, zeg jij ook dan niet...en kijk je verder....er zijn meer fietsen als kopers, dus jij bent degene met keus...
 
Vriend van me deed het wel goed...wist precies welke fiets hij wilde, een Fireblade uit \'96.
In de zaak liep hij naar alle motoren behalve de blade, en ging info vragen bij die motoren. Natuurlijk werd de blade terloops genoemd, maar omdat hij interesse toonde voor die andere fietsen werd de blade in een \'kwaad daglicht\'gezet. (Als je dat bij meerdere zaken doet, dan weet je dus gelijk alle negatieve punten).

Uiteindelijk kreeg hij die fiets voor 2500 piek minder mee, hehe! (En hij was al vrij goedkoop)

Maaruh, over die site...ik heb even gekeken...ik denk dat je bij elke motorzaak wel een mooie deal kan sluiten hoor! Lijkt wel 1000-3000 goedkoper, maar dat lukt je bij Safe denk ik zelfs...
 
Thanks iedereen. :}

Als ik het goed begrijp moet er met een beetje mazzel wel 3000 gulden van die 24.000 gulden die een R6 kost zijn af te lullen/onderhandelen mits ik maar geen inruil heb. Damn, best aantrekkelijk... :9

Als het zo ver is, dan vraag ik misschien wel 1 van jullie mee, iemand die wat beter is in zulke onderhandelingen als ikke, dus Unstable of iemand anders hier, jullie zijn gewaarschuwd!! ;)
 
Thanks iedereen. :}

Als ik het goed begrijp moet er met een beetje mazzel wel 3000 gulden van die 24.000 gulden die een R6 kost zijn af te lullen/onderhandelen mits ik maar geen inruil heb. Damn, best aantrekkelijk... :9

Als het zo ver is, dan vraag ik misschien wel 1 van jullie mee, iemand die wat beter is in zulke onderhandelingen als ikke, dus Unstable of iemand anders hier, jullie zijn gewaarschuwd!! ;)

Je moet ook nooit in je uppie een motor kopen ;)
Neem altijd iemand mee ;) Zelfs bij mijn supergoedkope crossmotor heb ik nog altijd nieuwe tandwielen en een ketting weten te lullen, wat ook bijna 300 piek bij elkaar was. Dus de motor had ik echt voor een scheet en 3 knikkers gekocht, zoals ik al eerder zei. Als je je bek niet open trekt, krijg je ook geen korting of kleding/onderdelen.
 
OK, ff rekenen...

24.000 voor een R6 min 3000 gulden korting, blijft er 21.000 gulden over.

Met beetje geluk krijg ik voor mijn in goede staat verkerende FZR nog wel 5000 gulden, of misschien nog wel meer, 6000 ofzo.

Blijft er dus een gat over van 15.000 gulden...hmm, zo snel mogelijk 15.000 gulden sparen. :)

(ik reken voor het gemak maar ff niet mee dat de verzekering het vast niet leuk vindt, 21 jaar en op een R6 rijdend :j , zal wel mooi duur zijn, verzekering ;( )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan