Iemand ervaring met Navigatie op Telefoon?

zit geen risico aan volgens mij, ik ben al 4 jaar een Mobile navigator.
Eerst met Route 66 daarna met Tom Tom.
Flitspalen service zijn verboden in Zwitserland, verder niet geloof ik.
Je hebt een GPS muis nodig, zijn niet zo duur meer circa 60 euro.

Ik heb zelf een N70, helaas werkt TT6 hier niet op, volgens mij wel als je een Firmware update hebt gehad. Mensen die hier meer ervaring mee hebben mogen zich melden!
 
......
Op de brommert gebruik ik sennheiser c300 in-ears, die beschermen een beetje tegen het windgeruis, en het geluid is heel goed, zelfs bij 160. (ook voor muziek btw)
....

dan moeten deze oortjes een usb-connector hebben, of heb je een verloopstekker ?

(kan ze ff niet vinden)
 
Heb sinds twee weken de nieuwe Nokia 6610 Navigator. Voordeel van dit toestel is dat de -perfect werkende- gps ontvanger is ingebouwd in het toestel. Nadeeltje is dat de Route66 kaarten van Europa worden bijgeleverd op DVD, maar alleen Benelux is vrijgegeven en je elk volgend land moet "bijkopen". Navigatie nog niet gebruikt op de motor, maar kan me voorstellen dat je met een Bluetooth-oortje en apparaat in tanktas een heel eind komt. Zag op het internet dat Navigon eerdaags betaalbare navigatiesoftware én Europakaarten voor dit toestel gaat uitbrengen.
 
Ik heb een HTC P3300, dat is een soort pda met touchscreen en ingebouwde gps.
werkt goed met TT6. Dit dingetje neemt aardige 2mb fotos, en speelt daarnaast mp3, video en fm-radio.

Misschien een beetje off-topic, maar hoe groot is de geheugen kaart die je in de pda hebt? Ik heb hem namelijk gister ook aangeschaft en moet er nog een micro SD kaartje in. Nu wil ik het liefst een 4 gig, maar heb nog niet kunnen vinden of dit goed werkt. Het liefst wil ik dan ook gewoon een kaart van heel europa erop knallen. Ben wel benieuwd hoe het werkt!
 
Heb zelf ook de n73. Moet m af en toe wel rebooten, maar verder is ie ok. Hoe hebben jullie tt6 op de n73 geinstalleerd? Mij lukt het namelijk niet, tijdje terug geprobeerd bij een maatje van me. Computer gaf volgens mij aan dat ik geen docktingstation had. Weet t niet meer zeker.

En waar doen jullie de gprs muis dan? In je binnenzak?
 
Ik gebruik zelf een Nokia 5500 (echt een aanrader! klein/kan veel/smartphone/goedkoop doordat er geen UMTS wel GPRS en gene wifi op zit). Heb verder TomTom6 erop en gebruik me nCom van me Nolan N102 helm voor geluid en is ook bij de 120KM p/uur goed verstaanbaar. Heb overigens alleen de basis set dus met volledige set zou ik nog een beter geluid moetne krijgen :)
 
Wat is dat risico?

als je een kazaa licentie heb en met de slechte kwaliteit van de cracks die vaak niks meer zijn dan een geautomatisserder reg sleutel hack , kan ie op vastlopen en tijdens het uploaden van zo iets , moet je hem koud kunnnen reseten ,, er zijn er wel die hem niet meer aan het lopen krijgen......
 
dan moeten deze oortjes een usb-connector hebben, of heb je een verloopstekker ?

Klopt, ik heb een verloopstekkertje via ebay gekocht, had ik een week later vanuit hongkong in huis voor 8 euro of zo. (ja, hier in de winkel betaal je het 3-voudige!)
gewoon ff op ebay zoeken met HTC en headphone, het is een verloop van usb-mini naar 3,5 mm jack
klikkerdeklikkerdeklik

Gerrider schreef
Misschien een beetje off-topic, maar hoe groot is de geheugen kaart die je in de pda hebt? Ik heb hem namelijk gister ook aangeschaft en moet er nog een micro SD kaartje in. Nu wil ik het liefst een 4 gig, maar heb nog niet kunnen vinden of dit goed werkt. Het liefst wil ik dan ook gewoon een kaart van heel europa erop knallen. Ben wel benieuwd hoe het werkt!

Ik heb een 1Gb kaart. Als je een grotere kaart neemt, dan moet je even een update ophalen bij HTC, er was nl. een bug mee (corrupte sd kaart)

Met 1Gb past net europa erop, heb nog iets van 30mb over.
alleen benelux neemt ongeveer 230mb in beslag.

Reken wel dat evt. mp3's en video's ook ruimte nodig hebben.
 
Laatst bewerkt:
zit geen risico aan volgens mij, ik ben al 4 jaar een Mobile navigator.
Eerst met Route 66 daarna met Tom Tom.
Flitspalen service zijn verboden in Zwitserland, verder niet geloof ik.
Je hebt een GPS muis nodig, zijn niet zo duur meer circa 60 euro.

Ik heb zelf een N70, helaas werkt TT6 hier niet op, volgens mij wel als je een Firmware update hebt gehad. Mensen die hier meer ervaring mee hebben mogen zich melden!

Ik heb nu ook een N70 incl TomTom 5.0 gekocht.
Heb jij zelf ook die flitsservice op je Nokia?
Of weet je waar je die kan downloade (of kan je die alleen kopen?)
 
Klopt, ik heb een verloopstekkertje via ebay gekocht, had ik een week later vanuit hongkong in huis voor 8 euro of zo. (ja, hier in de winkel betaal je het 3-voudige!)
gewoon ff op ebay zoeken met HTC en headphone, het is een verloop van usb-mini naar 3,5 mm jack
klikkerdeklikkerdeklikIk heb een 1Gb kaart. Als je een grotere kaart neemt, dan moet je even een update ophalen bij HTC, er was nl. een bug mee (corrupte sd kaart)

Met 1Gb past net europa erop, heb nog iets van 30mb over.
alleen benelux neemt ongeveer 230mb in beslag.

Reken wel dat evt. mp3's en video's ook ruimte nodig hebben.

bedankt voor de info *O* , ik heb idd ook de p3300 met tt6 en europa, op een 1Gb kaart. Die update heb je zowiezo nodig, btw....
 
Mijn ervaring met de Nokia 5500 :

Het nadeel is dat wanneer iemand je belt want dan schakelt je de navigatie automatisch uit als je de telefoon opneemt (uiteraard opnemen op een parkeerplaats e.d.)
Het geluid is idd boven de 100 km niet optimaal.

Nu heb ik een tomtom XL voor de auto . Voor op de motor plaats ik de tomtom in een tanktas . Met ducktape bijft hij gewoon op zijn plaats.
 
Ik gebruik Garmin XT op mijn nokia n95, ik doe de telefoon in een doorzichtig zakje voor tegen de regen en de andere rotzooi vervolgens plak ik het zakje op mijn stuur met de telefoon erop. Werkt prima en blijft goed zitten. Over Garmin XT heb ik niks te klagen, routes lekker downloaden en worden goed gebruikt.
 
ik had altijd een n73, tomtom gedownload (via nieuwsgroepen) en dat heeft jaren gewerkt, alleen maakt tt geen updates meer voor de symbian toestellen (n73 enz)
 
Hier de N95 8gb met tomtom.
even een aansluiting @ accu gemaakt..en zelf een houder in rvs gelast.

werkt supergoed! geen stemmen...maar puur kaartje volgen. oordoppen zie ik namelijk niet zitten.

2m4ui4i.jpg
 
Nadeel van telefoonnavigatie is dat het scherm slecht leesbaar is in de zon, apparaat niet waterdicht is en je navigatiescherm verdwijnt als er een oproep / sms / herinnering oppopt.

Het grootste nadeel van mijn HTC touch dual is het niet kunnen samenwerken van TomTom en Trackr. Het is wel zo fijn om je routes te optimaliseren mbv je tracklog.

500 of meer voor een Zumo met korte accu-levensduur vond ik te gortig, dus is het een Garmin GPSMAP60CSx geworden.
http://navi.nl/product_info.php?cPath=33&products_id=123

GPSMAP60CSx.jpg


Kan nog goedkoper zonder kaartmateriaal:
http://navi.nl/product_info.php?cPath=33&products_id=94

OSM maps zijn gratis, helaas wel een minder goede routing dan de Garmin city navigator kaarten.
OSM Map On MapSource - OpenStreetMap Wiki

Komt nog wel zo'n 50 euro bij voor een rammount bevestiging
RAM Mounts - Mobile Mounting Solutions

Kost allemaal wel wat investering in geld en kennis.
Maar dan heb je ook wat *O*

En laat nu die regen stoppen, dan kan ik mijn net gemaakte routes uitproberen :]
Een regenbui onderweg is niet erg, maar wegrijden met regen is ook weer zoiets..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een HTC P3300 (bij T-mobile: MDA Compact III), dat is een soort pda met touchscreen en ingebouwde gps.
werkt goed met TT6. Dit dingetje neemt aardige 2mb fotos, en speelt daarnaast mp3, video en fm-radio.

Ik gebruik de navigatie zowel op de motor als in de auto.

Op de brommert gebruik ik sennheiser c300 in-ears, die beschermen een beetje tegen het windgeruis, en het geluid is heel goed, zelfs bij 160. (ook voor muziek btw)

Ik heb de gps-poort gedeeld met Franson gps-gate, zodat ik gelijktijdig TT6 en reperion kan gebruiken.
Reperion is een gps trace, zodat je achteraf je gereden route kan bekijken in bv. google maps.

Een route plannen doe ik met Google earth/maps en Tyre

Verder heb ik er Spb Mobile shell op staan, en Contactmanager, waardoor het een soort iPhone achtige mobiel wordt.

Als je toch voor een ander mobiel abo gaat, dan is dit een leuke low-budget oplossing.
Het is wel windows wat er op staat, dus je moet niet bang zijn om er zelf aan te knutselen om het voor elkaar te krijgen.
Aan de andere kant is er veel software voor te krijgen, en makkelijker aan de praat te krijgen als bv. de Nokia N70.

Met Poiedit zet ik alle flitspalen en MacDonalds erop, en met Flitsnav van flitsservice worden elk half uur de actuele meldingen gedownload terwijl je rijd.

Ongetwijfeld is Garmin veel mooier/beter, maar heeft ook een ander prijskaartje.

Navigatie is goed te doen, als
- je de telefoon in je binnenzak doet:
meestal is de spraakinstructie voldoende, maar soms zijn er twijfels over welke afslag enzo, of als je verkeerd rijd, en de route herberekend wordt. dat is het fijn om het display te kunnen zien.
Anders dan bij een Garmin of een Rider, sta je soms bij vertrek even te pielen om de route in te stellen, instellingen, en je oortjes in doen etc.

- als je het display wilt zien:
zorg voor een waterdichte en schokvrije houder-- een telefoon/pda is snel kapot.

Ik rij ongeveer 3-4 uur op de batterijen, daarbij moet de energiesaver uit (anders valt ie in slaap), en het display licht op de laagste stand.

Al-met-al werkt het prima, ook al moet je soms wel even pielen en knutselen.
ik heb al heel wat routes gereden en onbekend terrein verkend, en als het eenmaal werkt, gaat het prima!


:Y :Y


ik heb TT op mijn nokia N82 met een externe gps... gebruik het op de motor maar dan alleen de spraak, ik kijk nooit op het schermpje.. en gebruik het ook alleen om van a naar b te komen op onbekend terrein (voor de rest heb ik een ufootje.. O-) )

overigens heb ik op mijn motor wel een aansluiting laten maken om de foon op te kunnen laden, want met een uur gebruik van navigatie is de batterij wel leeg en omdat ik de foon ook veel gebruik als mp3 is dat gewoon handig... zeker wanneer je een hele dag gaat toeren..

daarbij gebruik ik sennheiser inear-doppen CX300II (geloof ik, staat erop) en die zijn super..
 
Terug
Bovenaan Onderaan