iemand ervaring met Ruud Motoren?

Afkraakpraktijken... :?
Volgens mij keurt Erik alleen en onderhoud hij niets... dus wat zou zijn gewin dan zijn... :?


volgensmij kost erik van lent gewoon 150 euro voor een keuring ongeacht of het ding tiptop in orde is of een barrel ...
 
Ha allen, hier mijn eerste bericht op dit forum!

Op verschillende fora heb ik ook wat onderzoek gedaan naar de ervaringen met Ruud Motoren. Er lijken gemixte ervaringen, van heel negatief tot 'ik blijf voor altijd bij Ruud'. Kleine eenmanszaak, waar je goed moet afspreken wat onder garantie valt dus.
Morgen ga ik kijken naar een CBF500 ABS uit 2008, best spannend zo'n eerste motor. Mijn rijinstructeur heeft aangeboden mee te gaan, super chill :).

Voor de geïnteresseerde: Linkje naar Marktplaats

Ik zal de ervaring doorgeven!
 
  • Leuk
Waarderingen: Mar_
@Mar_ tsja, beetje een gokje. Ik denk dat er wel wat bij de prijs moet om wat dingen te repareren, maar ik heb geen haast. Hij schijnt daar niet moeilijk om te doen, zolang hij maar betaald krijgt. Kleine opknapdingetjes + afleverbeurt doet hij blijkbaar gratis (heb ik uit dit forum). Hij heeft er nog eentje staan met 70k op de teller. Misschien mix and match in onderdelen ;).
Het voordeel van mijn rijinstructeur meenemen is dat die veel ervaring en kennis heeft met deze dingen (zijn oude lesmotoren). Dus ik hoop dat het helpt.

Ik hou je op de hoogte!
 
  • Leuk
Waarderingen: Mar_
Tja,een topic uit 2006!! :z Maar goed, als Ruud motoren nog steeds bestaat zal hij ook wel eens wat goed doen :W
 
  • Leuk
Waarderingen: Mar_
Tja,een topic uit 2006!! :z Maar goed, als Ruud motoren nog steeds bestaat zal hij ook wel eens wat goed doen :W

Haha, nou ik ben wezen kijken. Prettige man, geen problemen met een rondje rijden & hij gaf de problematiek vd motor toe. Samen even in onderhandeling voor de juiste prijs, met een nieuwe voorband, accu en remvloeistof. Voor iemand die onder de marktprijs zit wel te verwachten probleempjes.

Ik hou jullie op de hoogte.
 
Haha, nou ik ben wezen kijken. Prettige man, geen problemen met een rondje rijden & hij gaf de problematiek vd motor toe. Samen even in onderhandeling voor de juiste prijs, met een nieuwe voorband, accu en remvloeistof. Voor iemand die onder de marktprijs zit wel te verwachten probleempjes.

Ik hou jullie op de hoogte.

Best een oud topic, maar ik ben best benieuwd hoe je ervaring uiteindelijk is verlopen!
 
Best een oud topic, maar ik ben best benieuwd hoe je ervaring uiteindelijk is verlopen!
Ha GvNL, ik heb er uiteindelijk de Honda niet gekocht. Moest nog behoorlijk wat aan gebeuren (wat hij ook toegaf) en ik wilde een motor rijden die gelijk goed was. Als ik het forum hierboven lees, dan lost hij het na de aanschaf netjes op. Maar ik hou ervan als de motor al gelijk goed is als ik hem test, en dat de verkoper daardoor vertrouwen heeft dat hij verkoopt. Kwestie van voorkeur, uiteindelijk bij Sturgis Motoren een blauwe Fazer gekocht, super blij mee en rij er nog steeds op!
 
Ik heb zelf ook een motor gekocht bij Ruud.
Helaas kreeg ik toen niet heel het verhaal te horen denk ik. En had niemand om met mij mee te gaan. Dus zelf maar wat tips online gezocht maar die bleken niet voldoende.
Achteraf bleek het een en andere mis te zijn met de motor.
Tank vol met roest, carburateurs toe aan een ultrasoon, voorvorken moesten nagekeken worden, slangen van de benzinetank naar de carburateurs klopte voor geen meter. De benzinekraan stond helemaal los gekoppeld.
En een tikkend/ratelend in de cilinderkop.
Een dure grapje voor mijn eerste motor.

Veel zelf gedaan gelukkig.
Tank zelf ontroest en erachter gekomen dat daar gaatjes in zaten. Nieuw benzineslangen gekocht en alles, hoe het hoort, aangesloten.

Misschien had ik gewoon pech dat kan ook.
Had overigens na de 1e dag al een spijker in mijn achterband 😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan