Iemand ervaring met Safe Plus-plan??

Safe Plus Plan is.............

  • Aantrekkelijk, maar er zit een adder onder het gras!

    Stemmen: 0 0,0%
  • Vertrouwd, zeker als je weinig euries hebt!

    Stemmen: 2 40,0%
  • Allemaal onzin, uiteindelijk betaal je veels te veel!!

    Stemmen: 3 60,0%
  • Geen ervaring mee!

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    5
Status
Niet open voor verdere reacties.

Honda CBR600F

Die hard MF'er
15 okt 2004
277
1
Zeewolde
Hallo,

Ik vroeg me af of hier ook mensen aanwezig zijn, die ervaring of wat meer weten van het Safe Plus-Plan van Safe Motors :}

Van wat ik gelezen heb op de site www.safe.nl klinkt het heel aantrekkelijk :P

Sparen wordt rijden.
Nog steeds is sparen voor veel mensen de manier om hun motordroom te realiseren. Daarmee stel je je eigen geduld behoorlijk op de proef. Om nog maar niet te spreken van de zeer lage spaarrente die je ontvangt. Gelukkig is er het Safe Plus Plan van Safe Motors. Dat heeft niet sparen, maar rijden als uitgangspunt. Tegen lagere maandlasten dan je ooit voor mogelijk hield, rijd je met het Safe Plus Plan zo op je favoriete motor weg. Zonder aanbetaling! geeft Safe Motors bij de betreffende motoren aan wat de waardevermindering van de betreffende motor in drie jaar bedraagt. Dat is ongeveer 1/3 van de aankoopwaarde.

Motorrijden voor 1/3 van de prijs.
Stel, je hebt je oog laten vallen op een motor ter waarde van EUR 5.000,- Ervaring leert dat zo'n motor bij normaal gebruik drie jaar later ongeveer EUR 3.300,- waard zal zijn. In feite kost die motor je dus EUR 1.700,- in drie jaar. Dit bedrag, de waardevermindering of afschrijving van de motor, dient als basis voor het Safe Plus Plan. Onder de noemer 'Safe Basisprijs' geeft Safe Motors bij vrijwel alle motoren aan wat de afschrijving over drie jaar bedraagt; ongeveer 1/3 van de aankoopwaarde.

Na drie jaar weer een nieuwe.
Als je besluit een motor te kopen met het Safe Plus Plan, is die motor juridisch gezien helemaal van jou. Maar uitgaande van de Safe Basisprijs betaal je slechts de waardevermindering! Gespreid over 36 maanden, tegen de laagst mogelijke rente. Betalen of sparen: het is maar net hoe je het bekijkt. Omdat je na 3 jaar de afschrijving van je 'oude' motor bij elkaar hebt gespaard, stap je voor hetzelfde lage bedrag per maand op een nieuwe motor!*

*Uitgaande van een motor met dezelfde aankoopwaarde en een ongewijzigd rentepercentage.

Verkopen of inruilen.
Als je tussentijds besluit je motor te verkopen of in te ruilen, kun je het Safe Plus Plan zonder vervelende gevolgen beëindigen. Op het moment dat je stopt, wordt er gekeken naar de dan geldende marktwaarde van jouw motor. Die waarde wordt verrekend met het resterende bedrag van jouw Safe Plus Plan.

Waar zou het adertje zitten :?
 
Hallo,

Ik vroeg me af of hier ook mensen aanwezig zijn, die ervaring of wat meer weten van het Safe Plus-Plan van Safe Motors :}

Van wat ik gelezen heb op de site www.safe.nl klinkt het heel aantrekkelijk :P

Sparen wordt rijden.
Nog steeds is sparen voor veel mensen de manier om hun motordroom te realiseren. Daarmee stel je je eigen geduld behoorlijk op de proef. Om nog maar niet te spreken van de zeer lage spaarrente die je ontvangt. Gelukkig is er het Safe Plus Plan van Safe Motors. Dat heeft niet sparen, maar rijden als uitgangspunt. Tegen lagere maandlasten dan je ooit voor mogelijk hield, rijd je met het Safe Plus Plan zo op je favoriete motor weg. Zonder aanbetaling! geeft Safe Motors bij de betreffende motoren aan wat de waardevermindering van de betreffende motor in drie jaar bedraagt. Dat is ongeveer 1/3 van de aankoopwaarde.

Motorrijden voor 1/3 van de prijs.
Stel, je hebt je oog laten vallen op een motor ter waarde van EUR 5.000,- Ervaring leert dat zo'n motor bij normaal gebruik drie jaar later ongeveer EUR 3.300,- waard zal zijn. In feite kost die motor je dus EUR 1.700,- in drie jaar. Dit bedrag, de waardevermindering of afschrijving van de motor, dient als basis voor het Safe Plus Plan. Onder de noemer 'Safe Basisprijs' geeft Safe Motors bij vrijwel alle motoren aan wat de afschrijving over drie jaar bedraagt; ongeveer 1/3 van de aankoopwaarde.

Na drie jaar weer een nieuwe.
Als je besluit een motor te kopen met het Safe Plus Plan, is die motor juridisch gezien helemaal van jou. Maar uitgaande van de Safe Basisprijs betaal je slechts de waardevermindering! Gespreid over 36 maanden, tegen de laagst mogelijke rente. Betalen of sparen: het is maar net hoe je het bekijkt. Omdat je na 3 jaar de afschrijving van je 'oude' motor bij elkaar hebt gespaard, stap je voor hetzelfde lage bedrag per maand op een nieuwe motor!*

*Uitgaande van een motor met dezelfde aankoopwaarde en een ongewijzigd rentepercentage.

Verkopen of inruilen.
Als je tussentijds besluit je motor te verkopen of in te ruilen, kun je het Safe Plus Plan zonder vervelende gevolgen beëindigen. Op het moment dat je stopt, wordt er gekeken naar de dan geldende marktwaarde van jouw motor. Die waarde wordt verrekend met het resterende bedrag van jouw Safe Plus Plan.

Waar zou het adertje zitten :?
Het addertje zit m.i. bij het stukje inruilwaarde en afschrijving. Geldende marktwaarde is subjectief helaas......
 
Hallo bij max zoveel kilometer ;) En je moet alle beurten bij safe laten verrichten..3x raden..en zij bepalen dat ..


Geen adder tis een boa constrictor.
 
Volgens mij is de motor zolang je hem niet hebt afbetaald van Safe plus.
En als het inderdaad niet je wettige eigendom is kan de adder onder het gras gemeen bijten als je betalingsproblemen krijgt bijv.

Gr,
henk
 
Vrijwel alle motoren, de laagst mogelijke rente, geldende marktwaarde.....

Hoe vaag kun je het verzinnen.

Bijv:
En als ze SAFE zijn, laat ze nu exact papier zetten wat je inruilwaarde is over 3 jaar.

Ze ze gewoon een intermediair van een financieringsmaatschappij, niet meer en niet minder want voor uitgestelde betalingen enz willen geld hebben.
 
Hallo,

Ik vroeg me af of hier ook mensen aanwezig zijn, die ervaring of wat meer weten van het Safe Plus-Plan van Safe Motors :}

Van wat ik gelezen heb op de site www.safe.nl klinkt het heel aantrekkelijk :P
De motor wordt jouw eigendom maar:
- Je betaalt veel meer rente dan bij je eigen bank
- Versneld aflossen wordt niet echt op prijs gesteld, veel faxen en bellen
- Lees ook de andere topics over dit onderwerp

Beter niet doen dus...
 
Allerbeste tip (niet de leukste, maar ja...):
NIET kopen wat je NIET kunt betalen !!!

Maar goed, bloed kruipt toch waar het niet gaan kan, maar dan:
gewoon naar je eigen bank (en ook niet naar zo'n lenen.nl-boer).
Van de uiteindelijke rente en kosten die je kwijt bent via dit soort 'klantvriendelijke' en ongelooflijk mooie (ongelooflijk.. hmm, waarom nou toch?)constructies word je niet vrolijk. Bedenk maar zo dat het er uiteindelijk om gaat om jou zo veel mogelijk geld afhandig te maken (voor niks gaat immers de zon op).

Ik heb de voorwaarden niet meer in m'n hoofd zitten, maar mijns inziens zit je inderdaad behoorlijk aan Safe vast. Ben trouwens benieuwd wat de voorwaarden zeggen als je zware schade (of total loss) rijdt. Ongetwijfeld zal je verplicht een allrisk verzekering via Safe moeten sluiten (zat dat er niet bij in?), die in het meest gunstige geval geld uitkeert (aan Safe?), maar feit blijft dan dat jij aan het eind van de looptijd weer bij Safe moet afrekenen.

Ik wil zeker niet spreken van een adder onder 't gras, maar 't is gewoon een handige financieringsconstructie die bovendien (daar zit 'm de crux) extra klandizie op gebied van verzekering, onderhoud en aanschaf van andere motoren garandeert aan Safe. Persoonlijk ben ik graag vrij, zeker als 't om m'n centjes gaat ;)

Succes met je beslissing...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan