iemand ervaring met spijkerbroeken met protectie?

Giz

MF veteraan
17 sep 2002
5.036
1
Almere
Ik zit er aan te denken om naast al het leer en textiel in mijn kledingkast, mijn verzameling uit te breiden met een cordura (dupont,slijtvast, dus niet corduroy) spijkerbroek met protectors op knieen en heupen. Heeft er iemand ervaring met deze broeken?...vooral met het op je muil gaan met zo'n ding...? Ik heb het hier dus niet over Levi's 501...om die discussie niet weer op gang te brengen, en ik ga ook noooooiiit met een gewone spijkerbroek rijden...uitgesloten.
 
Ik heb er een van Spidi in de kast liggen, maar ik zou er van mijn leven niet mee op mijn plaat willen gaan. Gekke is: toen ik 'm net had vond ik het alemaal wel lekker safe voelen en zo, maar daarna kwam ikdus aan een losse leren broek (met heel dikke knieën) en durf ik haast niet meer in die spijkerbroek op de motor. Het is wel slijtvast, maar daar heeft je knieschijf weinig aan.


..voor meer informatie zou je eens kunnen bellen of ze bij Promotor nog een backissue hebben van de test die ze een paar jaar geleden uitgevoerd hebben. Maar ook die resultaten waren redelijk schrikbarend.
 
Ik heb er een van Spidi in de kast liggen, maar ik zou er van mijn leven niet mee op mijn plaat willen gaan. Gekke is: toen ik 'm net had vond ik het alemaal wel lekker safe voelen en zo, maar daarna kwam ikdus aan een losse leren broek (met heel dikke knieën) en durf ik haast niet meer in die spijkerbroek op de motor. Het is wel slijtvast, maar daar heeft je knieschijf weinig aan.


..voor meer informatie zou je eens kunnen bellen of ze bij Promotor nog een backissue hebben van de test die ze een paar jaar geleden uitgevoerd hebben. Maar ook die resultaten waren redelijk schrikbarend.

Dan ben ik erg benieuwd hoe ze dat hebben getest.... ;) :)
 
Dat weet ik toevallig:

Leren broek aan, spijkerbroeken in overmaat kopen en eroverheen aantrekken en vervolgens achter een auto mee laten slepen.

Ze hebben het er nóg over.
 
Dat weet ik toevallig:

Leren broek aan, spijkerbroeken in overmaat kopen en eroverheen aantrekken en vervolgens achter een auto mee laten slepen.

Ze hebben het er nóg over.

Dat zijn de betere tests :} :}

Ben wel benieuwd naar de resultaten ook. Opvragen en posten dus! :)
 
Ik heb er een van Spidi in de kast liggen, maar ik zou er van mijn leven niet mee op mijn plaat willen gaan. Gekke is: toen ik 'm net had vond ik het alemaal wel lekker safe voelen en zo, maar daarna kwam ikdus aan een losse leren broek (met heel dikke knieën) en durf ik haast niet meer in die spijkerbroek op de motor. Het is wel slijtvast, maar daar heeft je knieschijf weinig aan.


..voor meer informatie zou je eens kunnen bellen of ze bij Promotor nog een backissue hebben van de test die ze een paar jaar geleden uitgevoerd hebben. Maar ook die resultaten waren redelijk schrikbarend.

Kan een leuke test zijn, maar dit gaat niet om een broek van Spidi, dit is een van Hein Gericke, met dezelfde protectoren als ze in hun racepakken zitten hebben dus...wel beter voor de knieen....die van Spidi lijken me idd ook niet helemaal je van het. Misschien heeft iemand een TEC spijkerbroek van H-G liggen en kunnen ze er iets van zeggen...
 
Dat weet ik toevallig:

Leren broek aan, spijkerbroeken in overmaat kopen en eroverheen aantrekken en vervolgens achter een auto mee laten slepen.

Ze hebben het er nóg over.

Ging tot 50 km/uur geloof ik. Was puur de slijtvastheid meten... en die viel erg tegen :(
 
Meestal is slijtvasthied het enige wat spijkerbroeken te bieden hebben; moet toch een soort van "echte" spijkerbroek blijven, niet?

Maar evengoed wel een redelijk Jackass-moment.
 
Ging tot 50 km/uur geloof ik. Was puur de slijtvastheid meten... en die viel erg tegen :(

Ik neem aan dat we het hier over de normale levi's hebben, cordura is namelijk slijtvast (volgens dupont tenminste), schijnt een soort kevlar variantje te zijn?
 
met de spijkerbroek glijden gaat prima..... Je moet alleen niks tegenkomen, elk schroefje etc zie je terug in je been! :+ ervarings deskundige......

Gaat niks boven keflar knieen!!
 
tis mss niet wat je zoekt, maar van dainese kan je knieprotectors kopen, die een deel over je been lopen. je ziet er wel uit als een robot, maar je bent tenminste toch al beter beschermt. kost iets van een 50 euro. moet maar es zoeken in een topic van de nieuwe cbr die een stoppie doet voor een piccie, ik ben te lui
 
Ja, ben met kevlar spijkerbroek van Giali, met 70-80km in bocht onderuitgeschoven door iets te plat genomen bocht gedeeltelijk over verdrijvingsvlak, flink wat meters over het asfalt geschoven en mijn kevlar spijkerbroek heeft zich prima gehouden: wel geschaafd, maar nog lang niet door, was er beter aan toe dan mijn MQP jas, die wel bijna door was. De neus van een van mijn leren laarzen was geheel weggesleten tot de (gelukkig eronder zittende) stalen neus. Rij toch liefst met leren broek... eigenlijk.

Zie mijn response: witte strepen
 
Dat weet ik toevallig:

Leren broek aan, spijkerbroeken in overmaat kopen en eroverheen aantrekken en vervolgens achter een auto mee laten slepen.

Ze hebben het er nóg over.
jooo dat lijkt me wreeeed!!!
alleen wel zonde van je pak die je eronder hebt.. doe het niet met mn eigen :) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan