Iemand ervaring met voorkomen bij de rechter????

Haai...

30 Juli 2004 reed ik met een kamaraad in mijn KOEKBLIK :r richting zwempoel.
Bij het wegrijden van een stoplicht wilde ik rustig een zilvere audi A4 inhalen... Ben ik um bijna voorbij, geeft die maloot gas bij.
Dus ik ietsje meer gas, en toch voorbij gegaan..
Ik was er niet bij.....maar dat lijkt me ook niet helemaal volgens de regels....
Zou ik zeker even vermelden bij de edelachtbare.

Toen afslag van de snelweg op, (ik was die maloot allang vergeten), hangt ineens bumper aan bumper achter me.... Wil ie ineens links langs, dus ik iets naar links.. Toen wou ie naar echts, dus ik ook rechts... Heel even rem aangetikt...
Komt ie me daarna op de snelweg voorbij, hangt de bijrijder uit het raam...
POLITIE POLITIE POLITIE... En hij gaste door.
10 min. later belt ie op mijn mobiel.. Bla bla bla.. Boete hier en daar zus en zo.
Dus ik maar rustig gebleven tegen die ongelofelijke rechtsmisbruiker en ja en amen gezegd.

NIETS gehoord tot gister..
Moet voorkomen wegens "Het dusdanig op de weg gedragen zodat hinder of gevaar optreedt"

MIJN VRAAG :? ??? Gaat dit mijn rijbewijs kosten? En dus ook mijn MOTORRIJBEWIJS???
Ik zit me hier zowat op te vreten over hoe en wat...
Iemand ervaring? Tips??


Greetz Robbel
Dat links/rechts en rem aantikken is natuurlijk ook niet helemaal oké :X .
Misschien kun je zeggen dat je je opgejaagd voelde? Is zo'n knakker van 3VO toch ook mee weggekomen? :+ :+
 
Rem aantikken en slingeren : tja er vloog plotseling een vogel op me af

een grijze grote vogel 8-)
:^ Zo'n argument is niet te weerleggen! Als de agent in kwestie zegt dat ie nooit een vogel heeft gezien: "gek he, hij vloog laag en ondanks mijn moedige uitwijkpogingen vloog hij vol op mijn grille"

*D
 
Het is nu al te laat.

Maar als jij zegt dat jij het niet was. Ben je dan verplicht om iemand anders aan te wijzen?

Lukt je niet. Jij als eigenaar van het voertuig bent verantwoordelijk voor alle acties van bestuurder en voortuig, tenzij jij kunt aantonen dat jij niet hebt gereden, en wie dat wel heeft gedaan.

Dus als je zegt "wasn't me" en verder niemand kunt noemen, ben je nogsteeds de pineut.

Wat je deed was i.d.d fout. Aangifte was wel verstandig geweest, op die manier is het geregistreerd, en had je het bij het voorkomen kunnen gebruiken. Ookal heb je die slinger gemaakt, feit blijft dat ie aan het kleven was. Maar das achterafgelul. Persoonlijk rem ik nooit bij klevers, maar laat ik gas los, en maak ik een groter gat me me voorligger, om hard remmen te voorkomen, en veiligheid te crieren.

Over rijbewijs, als je rijbewijs wordt afgepakt, geld het voor ALLE rijbewijsen tegelijk, dus profesioneel bewijs, motor, auto, bus, vrachtwagen, Alles.

Meld dat je het nodig hebt voor je werk, eventueel met een verklaring van je werkgever dat je ontslagen wordt/nutteloos bent zonder rijbewijs. Vaak (niet altijd) geven ze je dan voorwaardelijk en een grotere geldboete, afhankelijk van hoe erg het was, en of de politie er een videotje van heeft.

Suc6 i.i.g.
 
Voorkomen ? then you're fucked ! Ja ik druk het zo omdat het zo is.
Het is waarschijnlijk zo'n marathonzitting (ca. 12 brave burgertjes in 5 min erdoorjassen), waarbij er niet naar je geluisterd word en je gewoon weggepimpeld word. Een advocaat meenemen zou dit voorkomen alleen is die 10x duurder dan de boete.
Dat weet die rechter ook en van die situatie wordt gretig misbruik gemaakt.

Als je een vrouw hebt kun je beter maar direct de zaal uitlopen dan kun je met die tijd tenminste nog wat nuttigers doen, je hogerberoep voorbereiden. Naar mij werd niet eens geluisterd en dat tot 2x toe.
Mijn rechtsgevoel is lang weg maar dat merkte je misschien al :(

Succes met je zaak :9
 
Jow bedankt mensen...
Ik ga nog even door met info verzamelen.

Ik weet wat ik fout deed, ga dus uitkijken met wat ik wel en niet moet/mag zeggen.
Ik hoop dat ik gewoon een boete krijg, en niet dat ze mijn rbw gaan lenen voor een tijdje.
Boete betalen en vetgeten deze shit..

Greetz Rob
 
Het is nu al te laat.

Maar als jij zegt dat jij het niet was. Ben je dan verplicht om iemand anders aan te wijzen?

Dat was ik niet, dat was die neger

[/hans teeuwen] :+


Ja, dat ben je verplicht. Maar diegene zal dan wel moeten toegeven, of jij zal genoeg bewijs moeten hebben dat hij/zij ermee gereden heeft :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan