Iemand ervaring met voorkomen bij de rechter????

robbel

MF'er
13 mrt 2004
80
0
Zuid Limburg
Haai...

30 Juli 2004 reed ik met een kamaraad in mijn KOEKBLIK :r richting zwempoel.
Bij het wegrijden van een stoplicht wilde ik rustig een zilvere audi A4 inhalen... Ben ik um bijna voorbij, geeft die maloot gas bij.
Dus ik ietsje meer gas, en toch voorbij gegaan..
Toen afslag van de snelweg op, (ik was die maloot allang vergeten), hangt ineens bumper aan bumper achter me.... Wil ie ineens links langs, dus ik iets naar links.. Toen wou ie naar echts, dus ik ook rechts... Heel even rem aangetikt...
Komt ie me daarna op de snelweg voorbij, hangt de bijrijder uit het raam...
POLITIE POLITIE POLITIE... En hij gaste door.
10 min. later belt ie op mijn mobiel.. Bla bla bla.. Boete hier en daar zus en zo.
Dus ik maar rustig gebleven tegen die ongelofelijke rechtsmisbruiker en ja en amen gezegd.

NIETS gehoord tot gister..
Moet voorkomen wegens "Het dusdanig op de weg gedragen zodat hinder of gevaar optreedt"

MIJN VRAAG :? ??? Gaat dit mijn rijbewijs kosten? En dus ook mijn MOTORRIJBEWIJS???
Ik zit me hier zowat op te vreten over hoe en wat...
Iemand ervaring? Tips??


Greetz Robbel
 
Rem aantikken bij bumperklevers kan gezien worden als poging tot doodslag heb ik gehoord...? :X

Veel succes iig, ik hoop het beste voor je.
 
Het beste werkt het om je diepste spijt te betuigen en niet te proberen je daden te verdedigen op basis van principes, levenswijze, religie etc etc. Ontken niets, behalve als ze je echt onheus beschuldigen. Ook correcte kleding (pak met das) kan nooit kwaad. Tis rot, maar zo gaat dat nu eenmaal. Als je verder een niet al te donker juridisch verleden hebt zal het wellicht wel loslopen. Veel succes en sterkte!
 
Dit is het beroemde (of beruchte) artikel 5. Hiervoor zijn geen standaardboetes voor maar dit wordt per geval door de OvJ bepaald. Als ik jouw verhaal lees (mee naar links gaan, mee naar rechts gaan, rem aantikken) kon de eis nogal eens tegenvallen. De OvJ en de rechter houden er niet van als je voor eigen rechter speelt '( (Dat maakt hun overbodig ;)

Veel succes!
 
Ik hoop het...

Thnxx voor de tips....

Zou het zin hebben om aan te geven dat ik me bedreigd voelde? Bang was?
 
Haai...

30 Juli 2004 reed ik met een kamaraad in mijn KOEKBLIK :r richting zwempoel.
Bij het wegrijden van een stoplicht wilde ik rustig een zilvere audi A4 inhalen... Ben ik um bijna voorbij, geeft die maloot gas bij.
Dus ik ietsje meer gas, en toch voorbij gegaan..
Toen afslag van de snelweg op, (ik was die maloot allang vergeten), hangt ineens bumper aan bumper achter me.... Wil ie ineens links langs, dus ik iets naar links.. Toen wou ie naar echts, dus ik ook rechts... Heel even rem aangetikt...
Komt ie me daarna op de snelweg voorbij, hangt de bijrijder uit het raam...
POLITIE POLITIE POLITIE... En hij gaste door.
10 min. later belt ie op mijn mobiel.. Bla bla bla.. Boete hier en daar zus en zo.
Dus ik maar rustig gebleven tegen die ongelofelijke rechtsmisbruiker en ja en amen gezegd.

NIETS gehoord tot gister..
Moet voorkomen wegens "Het dusdanig op de weg gedragen zodat hinder of gevaar optreedt"

MIJN VRAAG :? ??? Gaat dit mijn rijbewijs kosten? En dus ook mijn MOTORRIJBEWIJS???
Ik zit me hier zowat op te vreten over hoe en wat...
Iemand ervaring? Tips??


Greetz Robbel

Ik heb wél ervaring met de rechter (verkeersovetredingen dan ...), maar niet iets wat overeenkomt met wat jouw is overkomen. Het enige dat ik je mee kan geven is dat het écht een illusie zal zijn om enig gelijk te krijgen in een zaak waarbij de andere partij politie is. Mijn ervaring is dat die altijd gelijk krijgen. Zelfs als je denkt dat je een goede verklaring hebt óf het ongelijk van de verbaliserende agenten denkt te kunnen aantonen.
Eerst mag jij je verhaal vertellen, de rechter hoort dat aan. Vervolgens steekt de vertegenwoordiger van de verbaliserende partij van wal. En daar mág jij niets meer over zeggen. Ik wist in die gevallen al hoe laat het was .......

In één geval heb ik de rechter verzocht om de (motor)agent die mij verbaliseerde ook ter zitting te roepen. Die kwam niet, maar was wel zo vriendelijk om ANDERHALF jaar na de dag waarop staande ben gehouden gedetailleerd een verklaring op te hoesten ..... die punt voor punt mijn bezwaarschrift weerlegde. Supercop dus of gewoon een smerige fraudeur .....

Ik heb gelukkig mogen dokken }) Rijbewijs dus gehouden. Je moet het positief bekijken, toch? Daarbij geeft het mij al met al een heerlijk gevoel dat zo'n heisa nodig is om mij een rekening te presenteren van 100 gulden! En een dagje Efteling kost nagenoeg evenveel :)

Dit akkefietje (en een paar anderen) heeft mijn beeld van de neerlandse rechtsspraak danig gekleurd.
 
...
Iemand ervaring? Tips??

eerst moet je een uur of twee in de rechtzaal wachten omdat alle zaken voor jou uitlopen.
Daarna mag je voor het bankje komen en uitleggen waarom je zo ongeloofelijk asociaal was. En je hoeft niet te zeggen dat het de agent zn schuld was want alles wat jij zegt is gelogen en alles wat de agent zegt is de waarheid.

En dan loop je gefrustreerd en met een dikke acceptgiro in je hand weer naar buiten. Zo gaat dat.
 
Je kunt het beter voorkomen dan voorkomen, maar moet je voorkomen denk aan je voorkomen. :)

Is ook niet een echt lekker actie die je hebt uitgehaald, je mag blij zijn als je je rijbewijs mag houden.

Met een beetje ongeluk mag je op voor een psychologisch onderzoek en opnieuw rijexamen om te kijken of je de geestelijke geschiktheid bezit voor het besturen van een motorrijtuig (dat is ook een snorfiets). Alles op eigen kosten.

Rechters houden niet van dit soort weggedrag.
 
Een boete oke, is klote, maar moet maar.. Ik was ook fout.
Maar de kans op het kwijtraken rijbewijs? Hoe groot is die?

Ik heb mijn rijbewijs HEEEEEEEEEL hard nodig ivm met mijn werk.. Houden ze daar ook rekening mee?

En ik rijdt graag motor natuurlijk...
 
Eerst mag jij je verhaal vertellen, de rechter hoort dat aan. Vervolgens steekt de vertegenwoordiger van de verbaliserende partij van wal.
Ik dacht altijd dat het andersom was?

er wordt een aanklacht voorgelegd en daar wordt uitleg bij gegeven door de 'tegenpartij'. en daarna mag jij je eventueel verdedigen.

maar dat is dus niet zo? vreemd. je kunt je dus niet verdedigen tegen het verhaal van de 'tegenpartij'?
 
Een boete oke, is klote, maar moet maar.. Ik was ook fout.
Maar de kans op het kwijtraken rijbewijs? Hoe groot is die?

Ik heb mijn rijbewijs HEEEEEEEEEL hard nodig ivm met mijn werk.. Houden ze daar ook rekening mee?

En ik rijdt graag motor natuurlijk...
Als je voor je inkomen afhankelijk bent van je rijbewijs, dan wordt daar soms rekening mee gehouden, soms ook niet. Dat ligt er maar net aan hoe erg de rechter het vindt en hoe streng hij oordeelt.

Sorry meneer de rechter, ja meneer de rechter, normaal rijd ik nooit zo meneer de rechter, ik weet niet wat me bezielde meneer de rechter (ja, ik had wat gedronken :+ ),ik zal het nooit meer doen meneer de rechter, ik besef dat ik asociaal bezig was meneer de rechter, ik heb geen excuus meneer de rechter. Dat is het enige wat helpt.
 
Het is nu al te laat.

Maar als jij zegt dat jij het niet was. Ben je dan verplicht om iemand anders aan te wijzen?
 
Ik heb ook een keer iets dergelijks meegemaakt. Reed in mijn koekblik op de linkerbaan van de snelweg om een aantal koekblikken in te halen, gaat er een VW golf (het zal eens een keer niet zo zijn) flink op mijn bumper hangen. Heel licht mijn rem aangetikt zonder snelheid te verminderen om aan te geven dat hij er veel te dicht op zat. Na een aantal koekblikken te hebben gepasseerd, ik weer netjes naar de rechter rijstrook. Komen ze GVD naast me rijden en begint de bijrijdster met een politiebadge te zwaaien en te grijnzen. Kenteken, tijd en plaats genoteerd
en de volgende dag aangifte gedaan bij de politie van mijn woonplaats. Nooit meer iets van gehoord. Wel compliment gekregen van de agent die mijn aangifte opnam, hij was namelijk van mening dat hij dit soort collegae liever kwijt als rijk was. Hij zei letterlijk: "wij zijn ook mensen, maar hebben ten alle tijden wel een voorbeeldfunctie".
 
Aangifte doen heb ik ook aan gedacht, maar ik ben zelf WEL fout geweest volgens de wet. Ik had netjes rechts moeten blijven rijden en hem voorbij moeten laten gaan.
De reden dat ik hem het inhalen bemoeilijkd heb, is dat ik me enigzins bedreigd voelde. In de zin van, "die wil iets van me"..
Ik hoop dat alles goed komt, wordt gek van zoiets... :S Brrrrr
 
kijk eens op TT-C (overgenomen tuftufclub)

wat ik weet is dat je vooraf even een brief moet gaan schrijven waarin je alle stukken opvraagt over het "misdrijf". je moet hieraan een termijn stellen waarbinnen je deze ontvangen wilt hebben. dit om je goed te kunnen voorbereiden. dit is dan inclusief de verklaringen van de agent die jou opgeschreven heeft. als deze stukken niet gegeven worden binnen de tijd moet je dit zeker op de zitting melden !

ik weet alleen niet meer waar ik het vandaan heb, maar met een beetje googelen zal je het wel vinden.


verder denk ik dat iedereen die gaat "tegenpesten" er gewoon om vraagt een keer in de zeik genomen te worden ! je wil niet weten wat de gepeste ineens braaf kan zijn en jouw een oor aannaaien. laat ze gewoon lekker voorbij en succes ermee, keep cool.
 
Hmmz... Ik weet het niet..
Zal maar gewoon ja meneer, nee meneer doen, net pak aan, rijbewijs niet meenemen.. gheheheh...

Thnx m8ts
 
rijbewijs niet meenemen?
neem dan wel een gestempelde strippenkaart ofzo mee, anders ga je gelijk weer op de bon voor het naar de rechtzaal rijden zonder geldige papieren.........
 
dat de pliesie altijd gelijk krijgt ben ik niet geheel mee eens. mij overkwam een keer het volgende:

ik reed mijn evenrode koekblik ergens ten noorden van de stad groningen. ik kwam achterop een groepje van een stuk of 5 auto's die allemaal rond de 80 reden, terwijl 100 daar de limiet is. dus ik stap wat harder op het rechterpedaal en ga de auto's voorbij. de 3e auto bleek een groene vw golf te zijn waarin (je raadt het al) 2 heren met een lichtblauw overhemd zaten. affijn, ik kijk naar mijn km-teller en zie dat ik rond de 115 rijd. mwoah... als ze me daarvoor willen bekeuren, ze doen hun best maar, ze kunnen mijn snelheid in zo'n korte tijd toch niet inschatten. ik sluit vooraan in het groepje en loop wat van hen weg. op dat moment komt er een witte mercedes mij met een BLOEDGANG voorbij. ik kijk in mijn spiegel en zie de koplampen van de golf omhoog gaan: "die is de lul" dacht ik nog. de golf gaat voor mij rijden en ik krijg het bordje te zien: politie volgen. "krijg nou wat!" ok, ik mee en we stoppen op een parkeerhaventje net naast de weg. komt daar de agent naar mijn linkerportier en ik zeg nog: joh ga naar de andere kant, dat is veiliger.
"dag meneer, ik ben agent blablabla en ik blablabla constateer blablabla dat u LEVENSGEVAARLIJK weggedrag vertoont, u reed minstens 150, maar ik zal u matsen ik maak er 145 van, dus dat is 45 te snel...." :? "agent, ik ben niet in voor grapjes en zeker niet als het geen 1 april is, ik heb het druk en ik moet verder, of kon je soms met je golfje die mercedes niet bijhouden?" :+
"meneer, IK heb dat geconstateerd en IK ben de wet, dus IK heb gelijk" aha.... "agent?... mag ik u zoenen?" "huh?" zegtie diender "tsja, als ik genaaid wordt dan wil ik ook zoenen!" O-) uiteraard die vent over de rooie: "meneer, nog 1 keer zo'n opmerking dan maak ik er 155 van en dan kunt u de auto laten staan!! :( "
ik leg het verhaal voor aan een bevriende advocate/rechter en die zegt: joh, dat is slikken, verhaal aanhoren en dan fors je portomonnee trekken en dan DAHAAAG.
ik moet dus voorkomen en de OvJ begint: blablablabla, de agent heeft minimaal 5km achter u gereden en dus SCHULDIG!.
de rechter vraagt:"meneer, heeft u hier nog wat op te zeggen?". "ja edelachtbare..... laten we in gedachte teruggaan naar..... *datum ben ik ff kwijt* .... " en ik doe mijn relaas en zeg dat hij NOOIT 5km maar eerder 500 meter achter mij gereden heeft. De OvJ werd er bijna ongesteld van, zo'n vuurrood hoofd kreeg die en de rechter schoot in de lach. "dit verhaal kan haast niet gelogen zijn" zei hij, zoiets verzin je niet. de zitting werd verdaagd en de agent werd op het matje geroepen. ik begon bewijzen te verzamelen: foto's van de plaats delict, hectometerpaaltjes, parkeerhaven, mijn agenda, de oprit naar de rijksweg etc. WATERDICHT!!
mijn bevriende advocate/rechter zei toen: let maar op, die agent verschijnt van z'n lang-zal-die-leven niet!
ik zit daar weer in de rechtbank, dezelfde rechter (begint al te glimlachen die gozer :-) ) en we wachten.... wachten... en wachten. totdat de rechter maar laat bellen waar die pliesie-agent blijft: niet op te roepen op dit moment!
kreeg ze toch gelijk!
toen de rechter vroeg of ik nog wat te zeggen had begon ik met bewijsstuk voor bewijsstuk, waar ik de weg ben opgegaan, waar ik de agent heb ingehaald en waar de agent mij weer. "ja stop maar meneer" zei de rechter. ik geloof u! OvJ weer helemaal van de leg ! :P
maar....... ik geloof u BIJNA helemaal, ik snap dat u nooit 150 heeft gereden, maar ik ga er vanuit dat u bij die 115km/uur 5km gelogen heeft, dus ik laat u bekeuren voor 20km te snel

case closed :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan