Iemand ervaring met webshop "hotparts" ?

Mark2302

MF'er
12 dec 2013
91
9
Appingedam
Hallo,

Ik probeer even wat info te verzamelen.
Tijdens het speuren naar onderdelen ben op een webshop gestuit genaamd hotparts.
Ze bieden daar een aantal 2e hands onderdelen aan die niet al te hoog geprijsd zijn, maar ik ken deze shop verder niet en ik zou het vervelend vinden als ik straks zaken probeer te doen met zo'n malafide BV'tje.
Op het eerste gezicht lijkt het allemaal wel koosjer, maar dat hoeft niks te zeggen natuurlijk.

Kent iemand deze shop en hebben mensen hier goede/slechte ervaringen met deze shop?

Mvg.

Mark
 
Jazeker, nu 2 keer iets besteld en ben zeer tevreden over de service!
Binnen 3 dagen heb je het product in huis.
 
Ik heb daar een paar weken een set remklauwen besteld, snelle service en hij was ook nog bereid de oude remblokjes er uit te halen.

Dus ja, ik zou er nog wel eens iets kopen mocht het nodig zijn.
 
Hallo,

Heb het rekeningnummer even gecheckt en daar kwamen ook geen gekke dingen uit.
Het lijkt er op dat er inderdaad niks mis is met deze webshop :)
Mooi, want dan ik met een gerust hart onderdelen bestellen.

Iedereen bedankt voor de reacties. :)
 
Slechte ervaring mee,

Lang verhaal om het kort te houden, het is eenmans shop waardoor zend tijden uit kunnen lopen, als je dan vraagt of het al weg is en of je track and trace code mag, geeft hij niet meer thuis, of zegt geen volledig adres te hebben en dat de betaling een probleem was.

post nl waar hij mee zend is 2 dagen dus je betaald voor 15:30, hij brengt voor 18:00 volgende dag in huis.
Oke 3 dagen is nog niet zo erg en begrijpenlijk als je het drukker krijgt maar dan moet je de haal service maar regelen, bedoel scheelt echt een hoop werk.

Mijn betaling liep mis op maandag/dinsdag,maar heb de dag erna als nog over gemaakt.
Woensdag betaalde ik voor 15:30, vandaag nog geen track and trace nummer!

Nu is de klant vriendelijkheid na een paar vragen ook niet echt vriendelijk meer en moet het maar komen halen als ik er moeilijk heden mee heb.... Pardon.

Mijn oplossing omdat het idd allemaal maar moeilijk lijkt.
Mijn geld terug gevraagt, maar nog geen reactie!

Wat nu?

Is natuulijk maar mijn kant van het verhaal😉 toch nog lang geworden ook😜
 
Laatst bewerkt:
Slechte ervaring mee,

Lang verhaal om het kort te houden, het is eenmans shop waardoor zend tijden uit kunnen lopen, als je dan vraagt of het al weg is en of je track and trace code mag, geeft hij niet meer thuis, of zegt geen volledig adres te hebben en dat de betaling een probleem was.

post nl waar hij mee zend is 2 dagen dus je betaald voor 15:30, hij brengt voor 18:00 volgende dag in huis.
Oke 3 dagen is nog niet zo erg en begrijpenlijk als je het drukker krijgt maar dan moet je de haal service maar regelen, bedoel scheelt echt een hoop werk.

Mijn betaling liep mis op maandag/dinsdag,maar heb de dag erna als nog over gemaakt.
Woensdag betaalde ik voor 15:30, vandaag nog geen track and trace nummer!

Nu is de klant vriendelijkheid na een paar vragen ook niet echt vriendelijk meer en moet het maar komen halen als ik er moeilijk heden mee heb.... Pardon.

Mijn oplossing omdat het idd allemaal maar moeilijk lijkt.
Mijn geld terug gevraagt, maar nog geen reactie!

Wat nu?

Is natuulijk maar mijn kant van het verhaal😉 toch nog lang geworden ook😜

-Als ik pakketjes wegbreng moet dat voor 17:00u, anders wordt het niet de volgende dag bezorgd.
-Ik maak nog regelmatig mee dat een betaling niet dezelfde dag nog wordt bijgeschreven en kan zo 3 werkdagen in beslag nemen.
-Als kleine ondernemer kan ik mij voorstellen dat je niet begint aan een haalservice
-Als hij aangeeft dat het adres niet duidelijk is, kan daar misschien iets van waarheid in zitten? Waarom zou hij het moeilijker maken dan het is? Je schrijfstijl is ook voor mij wat lastig te volgen.
 
Slechte ervaring mee,

Lang verhaal om het kort te houden, het is eenmans shop waardoor zend tijden uit kunnen lopen, als je dan vraagt of het al weg is en of je track and trace code mag, geeft hij niet meer thuis, of zegt geen volledig adres te hebben en dat de betaling een probleem was.

post nl waar hij mee zend is 2 dagen dus je betaald voor 15:30, hij brengt voor 18:00 volgende dag in huis.
Oke 3 dagen is nog niet zo erg en begrijpenlijk als je het drukker krijgt maar dan moet je de haal service maar regelen, bedoel scheelt echt een hoop werk.

Mijn betaling liep mis op maandag/dinsdag,maar heb de dag erna als nog over gemaakt.
Woensdag betaalde ik voor 15:30, vandaag nog geen track and trace nummer!

Nu is de klant vriendelijkheid na een paar vragen ook niet echt vriendelijk meer en moet het maar komen halen als ik er moeilijk heden mee heb.... Pardon.

Mijn oplossing omdat het idd allemaal maar moeilijk lijkt.
Mijn geld terug gevraagt, maar nog geen reactie!

Wat nu?

Is natuulijk maar mijn kant van het verhaal😉 toch nog lang geworden ook😜

Dit al een slechte ervaring noemen is in mijn ogen wel wat overdreven.
Gezien je verhaal en dan vooral vanuit de context (allemaal een beetje gissen dit) snap ik denk ik wel waarom de klantvriendelijkheid niet opperbest was. Je als klant wat opener opstellen zou denk ik ook wat meer opleveren bij de verkoper dan nu het geval is.
 
Slechte ervaring mee,

Lang verhaal om het kort te houden, het is eenmans shop waardoor zend tijden uit kunnen lopen, als je dan vraagt of het al weg is en of je track and trace code mag, geeft hij niet meer thuis, of zegt geen volledig adres te hebben en dat de betaling een probleem was.

post nl waar hij mee zend is 2 dagen dus je betaald voor 15:30, hij brengt voor 18:00 volgende dag in huis.
Oke 3 dagen is nog niet zo erg en begrijpenlijk als je het drukker krijgt maar dan moet je de haal service maar regelen, bedoel scheelt echt een hoop werk.

Mijn betaling liep mis op maandag/dinsdag,maar heb de dag erna als nog over gemaakt.
Woensdag betaalde ik voor 15:30, vandaag nog geen track and trace nummer!

Nu is de klant vriendelijkheid na een paar vragen ook niet echt vriendelijk meer en moet het maar komen halen als ik er moeilijk heden mee heb.... Pardon.

Mijn oplossing omdat het idd allemaal maar moeilijk lijkt.
Mijn geld terug gevraagt, maar nog geen reactie!

Wat nu?

Is natuulijk maar mijn kant van het verhaal😉 toch nog lang geworden ook😜

Hier word ik echt moe van. Men denkt dat iedereen kan leveren als een bol.com, voor 23uur besteld morgen in huis. Je bestelling was woensdagmiddag pas rond, afhankelijk van zijn bank heeft hij het geld donderdags en kan hij het bestelde artikel verpakken en versturen.
Ook dan is hij nog afhankelijk van de levertijden van Post Nl.

Bij sommige mensen gaan de alarmbellen al rinkelen als ze 1 of 2 dagen na de bestelling nog "steeds" geen Track and trace hebben. Dan even geen reactie op de mail en men wil meteen het geld terug.

Wat nu? Misschien even wat geduld opbrengen ;)
 
Bestel voor de grap eens wat in China, dan komt er een maand of 2 later als verrassing toch ineens nog een pakje op de stoep.
Zonder track of trace of verdere mededeling.

Geld terugvragen als je 2 dagen later je spul niet hebt vind ik heel raar. Had je het gisteren nodig? Dan had je het zelf moeten halen.
 
Op zijn website geeft hij 'levertijden' aan. Als webshop zou je daar, mijns inzien, aan moeten voldoen. Mocht het onverhoopt toch langer duren dan wordt aangegeven dient de webshop de klant te informeren. (Maar dit staat vast wel ergens in de kleine lettertjes op een onvindbaar plekje op de website ;))

Zelf heb ik geen ervaring met hotparts.
 
Laatst bewerkt:
Slechte ervaring mee,

Lang verhaal om het kort te houden, het is eenmans shop waardoor zend tijden uit kunnen lopen, als je dan vraagt of het al weg is en of je track and trace code mag, geeft hij niet meer thuis, of zegt geen volledig adres te hebben en dat de betaling een probleem was.

post nl waar hij mee zend is 2 dagen dus je betaald voor 15:30, hij brengt voor 18:00 volgende dag in huis.
Oke 3 dagen is nog niet zo erg en begrijpenlijk als je het drukker krijgt maar dan moet je de haal service maar regelen, bedoel scheelt echt een hoop werk.

Mijn betaling liep mis op maandag/dinsdag,maar heb de dag erna als nog over gemaakt.
Woensdag betaalde ik voor 15:30, vandaag nog geen track and trace nummer!

Nu is de klant vriendelijkheid na een paar vragen ook niet echt vriendelijk meer en moet het maar komen halen als ik er moeilijk heden mee heb.... Pardon.

Mijn oplossing omdat het idd allemaal maar moeilijk lijkt.
Mijn geld terug gevraagt, maar nog geen reactie!

Wat nu?

Is natuulijk maar mijn kant van het verhaal😉 toch nog lang geworden ook😜

Jeetje wat ben jij ongeduldig... moet die dan heel de dag op jou betaling liggen wachten? Een week tussen betaling en bevestiging is niet abnormaal. Jij praat hier over 1 dag?
 
Jeetje wat ben jij ongeduldig... moet die dan heel de dag op jou betaling liggen wachten? Een week tussen betaling en bevestiging is niet abnormaal. Jij praat hier over 1 dag?

Ik had al een reactie geplaatst, maar een week tussen betaling en bevestiging is niet helemaal van deze tijd. 5 werkdagen van bestellen tot en met levering kan, maar is echt niet de standaard. Of jij moet met die bevestiging de levering bedoelen.
 
Ik had al een reactie geplaatst, maar een week tussen betaling en bevestiging is niet helemaal van deze tijd. 5 werkdagen van bestellen tot en met levering kan, maar is echt niet de standaard. Of jij moet met die bevestiging de levering bedoelen.


In België is het zelfs gebruikelijk! Na 3 a 4 dagen krijg je pas bericht dat de betaling ontvangen is en dan kan het nog 2 dagen duren...

Heeft met de wetgeving op arbeid te maken waarbij er nachts niet ingepakt mag worden.

Toestanden zoals Bol kennen wij in België niet.
 
Bestel voor de grap eens wat in China, dan komt er een maand of 2 later als verrassing toch ineens nog een pakje op de stoep.
Zonder track of trace of verdere mededeling.

Geld terugvragen als je 2 dagen later je spul niet hebt vind ik heel raar. Had je het gisteren nodig? Dan had je het zelf moeten halen.
Als ik via Ebay bestel heb ik zelfs nog een track en trace in China, f*ck yeah!
 
Dat kan. Hoeft lang niet altijd zo te zijn.
Ik bestel veel in China, de verschillen zijn heel groot. Soms heb je het sneller dan dat je spullen in Nederland besteld en tegen heel veel lagere kosten en soms duurt het eeuwen. Zo lang zelfs dat je de spullen van ellende maar in NL gaat kopen zodat vervolgens de Chinese meuk als mosterd na de maaltijd alsnog arriveert.
 
Slechte ervaring mee,

Lang verhaal om het kort te houden, het is eenmans shop waardoor zend tijden uit kunnen lopen, als je dan vraagt of het al weg is en of je track and trace code mag, geeft hij niet meer thuis, of zegt geen volledig adres te hebben en dat de betaling een probleem was.

post nl waar hij mee zend is 2 dagen dus je betaald voor 15:30, hij brengt voor 18:00 volgende dag in huis.
Oke 3 dagen is nog niet zo erg en begrijpenlijk als je het drukker krijgt maar dan moet je de haal service maar regelen, bedoel scheelt echt een hoop werk.

Mijn betaling liep mis op maandag/dinsdag,maar heb de dag erna als nog over gemaakt.
Woensdag betaalde ik voor 15:30, vandaag nog geen track and trace nummer!

Nu is de klant vriendelijkheid na een paar vragen ook niet echt vriendelijk meer en moet het maar komen halen als ik er moeilijk heden mee heb.... Pardon.

Mijn oplossing omdat het idd allemaal maar moeilijk lijkt.
Mijn geld terug gevraagt, maar nog geen reactie!

Wat nu?

Is natuulijk maar mijn kant van het verhaal😉 toch nog lang geworden ook😜

Ik vind dit een beetje klinken als " Ik wil het, ik wil het en eigenlijk gisteren al". Je geeft zelf aan dat er maandag en dinsdag iets mis ging met betalen van jouw kant, maar van hem verwacht je wel dat hij alles binnen 1 dag regelt??
 
Mensen vinden het normaal dat wanneer je voor 23:00 besteld het de volgende ochtend in huis hebt. :x Ik vind het niet normaal, maar het kan wel tegenwoordig. Vriend van mij heeft ook een webshop elke dag dus Tot 23:00 aanwezig om dat postnl dan de pakketten afhaald. Leuk als je 50 of meer bestellingen per dag hebt, maar voor kleinere bedrijfjes niet te betalen.

Uit China altijd een verrassing. Soms 5 dagen soms 1,5 maand. Haha.

Over het algemeen vind ik het persoonlijk niet erg om 3 a 4 dagen te moeten wachten op iets.
 
Idd een Bol.com, Whekamp, Coolblue die kunnen dat, maar die hebben mooie contracten met PostNL, DHL enz.

Let wel even op het prijskaartje, bovengenoemde bedrijven zijn zeker niet de goedkoopste, maar daar krijg je snelle levering en "meestal" geen gezeur tegenover.

Ga je naar de eenmanszaakjes dan is de prijs meestal gunstiger maar daar hoort een iets langere levering bij.

Het is maar wat je wilt idd. En inderdaad even zoeken voor je daar besteld naar ervaringen van anderen is zeker aan te bevelen, zo te zien kun je gewoon netjes bestellen bij hotparts en een slechte ervaring zit overal wel tussen, zolang het merendeel maar positief is.
 
Elk bedrijf kan dat, maar zitten gewoon extra kosten aan en kost veel tijd en energie. Die maat van mij heeft ook een klein bedrijfje (twee man naast hun fulltime banen), maar groeit hard door de spoed express service die ze bieden. Wel heel ander segment overigens.

Voor tweedehands onderdelen is zo'n service veelal overbodig is mijn inschatting. Motor is vaak ook geen primair vervoersmiddel.

Dus idd gewoon lekker bestellen wat je nodig hebt. Komt zeker goed.
 
Laatst bewerkt:
Mensen vinden het normaal dat wanneer je voor 23:00 besteld het de volgende ochtend in huis hebt. :x Ik vind het niet normaal, maar het kan wel tegenwoordig. Vriend van mij heeft ook een webshop elke dag dus Tot 23:00 aanwezig om dat postnl dan de pakketten afhaald. Leuk als je 50 of meer bestellingen per dag hebt, maar voor kleinere bedrijfjes niet te betalen.

Uit China altijd een verrassing. Soms 5 dagen soms 1,5 maand. Haha.

Over het algemeen vind ik het persoonlijk niet erg om 3 a 4 dagen te moeten wachten op iets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan