Iemand flink de lul

Dat is ook zo!
Als de overheid niet met 2 maten zou meten, werd er gezorgd voor een aantal gelegenheden (land-dekkend) voor snelheidssport beoefenaars, en dan zullen niet alleen deze cijfers, maar óók het aantal ongevallen met (jonge) automobilisten drastisch dalen.
Slimmer als de max snelheid verlagen op drukke punten, waardoor het fileleed en andere ellende toeneemt, en waar bijna iedereen van weet dat 't niet werkt, komen de heren politici niet.
Pasklare oplossingen kosten in dit geval geld, boete's uitschrijven leveren geld op.
Verkeersveiligheid is in mijn visie nooit prioriteit nr 1 geweest, maar komt op zijn voordeligst op de tweede plaats.
Bijna iedereen wéét het, niemand (van invloed) doet iets.
SIMPEL!!

Met het huidige beleid is het aantal verkeersdoden de laatste jaren toch flink gedaald, dus blijkbaar is het wel effectief, maar ja, DAT wil je misschien niet horen.

En als het zo simpel is om voor anderhalve-man-en-een-paardekop gelegenheid voor snelheidsport te geven, dan zou ik zeggen: wat let je. Koop met elkaar een weiland, rol er een asfaltbaantje op uit en hup met de geit.
 
Dat is ook zo!
Als de overheid niet met 2 maten zou meten, werd er gezorgd voor een aantal gelegenheden (land-dekkend) voor snelheidssport beoefenaars, en dan zullen niet alleen deze cijfers, maar óók het aantal ongevallen met (jonge) automobilisten drastisch dalen.
Slimmer als de max snelheid verlagen op drukke punten, waardoor het fileleed en andere ellende toeneemt, en waar bijna iedereen van weet dat 't niet werkt, komen de heren politici niet.
Pasklare oplossingen kosten in dit geval geld, boete's uitschrijven leveren geld op.
Verkeersveiligheid is in mijn visie nooit prioriteit nr 1 geweest, maar komt op zijn voordeligst op de tweede plaats.
Bijna iedereen wéét het, niemand (van invloed) doet iets.
SIMPEL!!
Dusss.... Je hebt niet door dat je een bééétje kansloos overkomt?


Balen voor die motorrijder, pech gehad. Boete betalen/uitzitten en weer gas erop!
 
Met het huidige beleid is het aantal verkeersdoden de laatste jaren toch flink gedaald, dus blijkbaar is het wel effectief, maar ja, DAT wil je misschien niet horen.
Zeg je goed: "met het huidige beleid" is idd niet "door het huidige beleid" zoals de overheid ons graag doet geloven. Veiligheid van auto's neemt door technische maatregelen ook steeds toe. Dit zal ongetwijfeld ook voor een daling gezorgd hebben.
Heb jij hier de exacte cijfers van? Ik niet. Misschien wil jij dat wel niet horen... :?
En als het zo simpel is om voor anderhalve-man-en-een-paardekop gelegenheid voor snelheidsport te geven, dan zou ik zeggen: wat let je. Koop met elkaar een weiland, rol er een asfaltbaantje op uit en hup met de geit.
Als het circuits als Assen, Zandvoort en Zolder al knap moeilijk gemaakt wordt m.b.t. geluidsoverlast dan zal het een clubje MF-ers vast wel lukken ergens effe een circuit weg te leggen waar iedereen ieder weekend terecht kan. :Y
Dream on....

Deze reaktie is puur inhoudelijk op jouw post, staat los van het eigenlijke topic. Ik rij op dat stuk weg ook regelmatig (ver) boven de 200 en snap best dat dat een wat extreme overschrijding van de max snelheid is. Als ik geflitst word, zijn de consequenties voor mezelf, is gewoon een ingecalculeerd risico wat ik bewust neem en waar ik op een lege weg niemand, maar dan ook niemand mee in gevaar breng behalve misschien mezelf.
(het risico dat daar spelende kinderen oversteken beschouw ik toch echt als verwaarloosbaar klein...)

Dusss.... Je hebt niet door dat je een bééétje kansloos overkomt?
Dat ben ik niet met je eens. :N
Balen voor die motorrijder, pech gehad. Boete betalen/uitzitten en weer gas erop!
Dat wel. :Y
 
Laatst bewerkt:
Met het huidige beleid is het aantal verkeersdoden de laatste jaren toch flink gedaald, dus blijkbaar is het wel effectief, maar ja, DAT wil je misschien niet horen.

En als het zo simpel is om voor anderhalve-man-en-een-paardekop gelegenheid voor snelheidsport te geven, dan zou ik zeggen: wat let je. Koop met elkaar een weiland, rol er een asfaltbaantje op uit en hup met de geit.


zelfs op tankbanen mag geen off-road ritje gereden meer worden...

(tanken zijn die grote groene dingen van het leger, met die rupsbanden)
 
Zeg je goed: "met het huidige beleid" is idd niet "door het huidige beleid" zoals de overheid ons graag doet geloven. Veiligheid van auto's neemt door technische maatregelen ook steeds toe. Dit zal ongetwijfeld ook voor een daling gezorgd hebben.
Heb jij hier de exacte cijfers van? Ik niet. Misschien wil jij dat wel niet horen... :?

klopt helemaal wat je zegt...en wat de overheid ons ook niet zal melden is dat het percentage waarmee de ongevallen zijn afgenomen hetzelfde zijn als het europees gemiddelde, zelfs al hebben we het hoogst aantal snelheidscontroles per aantal verkeersbewegingen van de Wereld!!...hmmmm misschien dus toch iets te maken met technische verbeteringen.

de enige die percentueel opzienbarend beter scoort als het Europees gemiddelde is (heel apart) Duitsland!! daar vallen percentueel het minst aantal jonge doden in het verkeer...(net als het aantal snelheidsovertredingen die relatief het laagst zijn in DE) maar dat zal vast niks te maken hebben met de neiging die iedere jomgere heeft om wel eens op het gas te gaan...alleen is er daar ook legale gelegenheid waardoor je op de illegale plaatsen hier minder toe geneigd bent...

erg toevallig allemaal.

kots op het Nederlandse beleid
full
 
Zeg je goed: "met het huidige beleid" is idd niet "door het huidige beleid" zoals de overheid ons graag doet geloven. Veiligheid van auto's neemt door technische maatregelen ook steeds toe. Dit zal ongetwijfeld ook voor een daling gezorgd hebben.
Heb jij hier de exacte cijfers van? Ik niet. Misschien wil jij dat wel niet horen... :?

Geen idee, ik hoor het graag, maar vrees dat dat moeilijk te achterhalen is. In de praktijk (met, door of ondanks het beleid) daalt het aantal verkeersdoden, en dat lijkt me in ieder geval een plus, dus in dat verband zou ik zeggen "never change a winning team". Als het ook anders kan vind ik het best.

Als het circuits als Assen, Zandvoort en Zolder al knap moeilijk gemaakt wordt m.b.t. geluidsoverlast dan zal het een clubje MF-ers vast wel lukken ergens effe een circuit weg te leggen waar iedereen ieder weekend terecht kan. :Y
Dream on....
Klopt helemaal, maar dat is ook een reactie op een andere bijdrage, IK zei niet dat het simpel is. Misschien zou je de keuze tussen snelheid en geluid moeten maken ? Ik denk dat je voor een recreatie-circuit met street-legal geluidsnivo de handen eerder op elkaar krijgt dan met 100db(A).
 
...en wat de overheid ons ook niet zal melden is dat het percentage waarmee de ongevallen zijn afgenomen hetzelfde zijn als het europees gemiddelde, zelfs al hebben we het hoogst aantal snelheidscontroles per aantal verkeersbewegingen van de Wereld!!...hmmmm misschien dus toch iets te maken met technische verbeteringen.

de enige die percentueel opzienbarend beter scoort als het Europees gemiddelde is (heel apart) Duitsland!! daar vallen percentueel het minst aantal jonge doden in het verkeer...(net als het aantal snelheidsovertredingen die relatief het laagst zijn in DE) maar dat zal vast niks te maken hebben met de neiging die iedere jomgere heeft om wel eens op het gas te gaan...alleen is er daar ook legale gelegenheid waardoor je op de illegale plaatsen hier minder toe geneigd bent...

erg toevallig allemaal.

Heb je ook de bronnen van die gegevens, daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Als het beter kan ben ik daar altijd voor te vinden.
 
Dit blijft een moeilijk onderwerp vanwaar je uit verschillende standpunten naar kunt kijken.
In nederland wordt in mijn ogen voor 80 % geflitst om de staatskas te spekken,
En dit lukt goed! Als ik kijk waar de flitskassa's staan dan zie ik weinig tot geen nut mbt verkeersveiligheid. ( vanuit mijn oogpunt )
Ik ken in mijn regio genoeg locaties die puur financieel ingezet worden.

De risico's van hard rijden zowel op de motor als met de auto zijn bekeuringen en eventuele ongevallen.
Dit hangt grotendeels af van de omstandigheden en kunde van de bestuurder.
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat in sommige gevallen een te hoge snelheid niet gevaarlijker hoeft te zijn dan een toegestane snelheid.
Dit is geheel situatie afhankelijk en daar wordt in nederland nooit geen rekening meegehouden. Als ik 99% van de tijd normaal rijd en net even een keer "sportief" doe op het verkeerde moment dan valt het hele land over je heen en daar baal ik van.
Er gebeurt hier in nederland van alles wat volgens de wet ook allemaal niet mag, maar omdat deze problemen niet oplosbaar zijn gaan we ze gedogen. Ik denk dat er tov snelheidovertredingen ook wel eens wat meer gedoogd mag worden. Ik zal niet zeggen dat snelheden boven de 50 km afgedaan moeten worden alsof er niks aan de hand is, maar de lullige "net"te hard bekeuringen moeten wat mij betreft direct verdwijnen.

Ik ben ooit eens jaren geleden veel te hard door een duits dorp gereden op weg naar een disco. Hierbij werd ik later aan gehouden door de Polizei, in tegenstelling tot het direct op de bon slingeren werd mij de reden van de controle uitgelegd, er waren in het vorige weekend 3 dodelijk ongelukken gebeurt.
Deze politieagent verteld dus dat hij geen zin meer had om iedere zaterdag jongelui uit autowrakken te halen, en hij verzocht mij om voor eigen bestwil voorzichtig te rijden. Dit heeft bij mij beter gewerkt en meer indruk gemaakt dan welke boete dan ook.
Ik zou meer begrip voor snelheids controles hebben als het op deze manier gebeurt.
 
Dat werkt bij mij ook altijd beter, als ik word aangehouden en ze waarschuwen mij voor het een of ander, dan denk ik altijd van "Pff... heb ik even geluk gehad! Doe maar voorzichtig aan, was idd niet slim om hier te gassen."

Terwijl als ze me meteen dik bekeuren en respectloos behandelen (wat ook voorkomt) dan word ik kwaad en ga ik juist meer gassen, werkt dus juist tegen.
 
Dit blijft een moeilijk onderwerp vanwaar je uit verschillende standpunten naar kunt kijken.
In nederland wordt in mijn ogen voor 80 % geflitst om de staatskas te spekken,
En dit lukt goed! Als ik kijk waar de flitskassa's staan dan zie ik weinig tot geen nut mbt verkeersveiligheid. ( vanuit mijn oogpunt )
Nou, dan kunnen we die rakkers eens flink te kakken zetten door niet te hard te rijden (bij controles dan) ;) . Ik vind dit een erg democratisch soort belasting, je bepaalt zelf of je betaalt of niet, waar vind je dat nog.

De risico's van hard rijden zowel op de motor als met de auto zijn bekeuringen en eventuele ongevallen.
Dit hangt grotendeels af van de omstandigheden en kunde van de bestuurder.
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat in sommige gevallen een te hoge snelheid niet gevaarlijker hoeft te zijn dan een toegestane snelheid.
Dit is geheel situatie afhankelijk en daar wordt in nederland nooit geen rekening meegehouden.
Het probleem is dat iedereen van zich zelf denkt dat ie goed kan beoordelen of het verantwoord is. Helaas is dat niet zo, en helaas kun je dit niet aan iemand zien, dus gelden de regels ook voor diegenen die ze eigenlijk niet nodig hebben.
Er gebeurt hier in nederland van alles wat volgens de wet ook allemaal niet mag, maar omdat deze problemen niet oplosbaar zijn gaan we ze gedogen. Ik denk dat er tov snelheidovertredingen ook wel eens wat meer gedoogd mag worden. Ik zal niet zeggen dat snelheden boven de 50 km afgedaan moeten worden alsof er niks aan de hand is, maar de lullige "net"te hard bekeuringen moeten wat mij betreft direct verdwijnen.
Als je geflitst wordt met 55 (zoals ik) terwijl je 50 mag zou je dat een "lullige net te hard" overtreding kunnen noemen. Maar ja, als je een marge van 10 km/u aanhoudt als overschrijding en iedereen weet dat, krijg je het zelfde gezeur bij 65 per uur. Je zal toch ergens een streep moeten trekken (wordt er niet gehandhaafd is het niet goed, wordt er wel gehandhaafd is het ook niet goed).
 
valt mee denk ik heb een zware boet gehad maar wel het rijbewijs mogen houden pfffffff 922 eurie
 
valt mee denk ik heb een zware boet gehad maar wel het rijbewijs mogen houden pfffffff 922 eurie

tja elk jaar 2 weken werken om het hele jaar ongelimiteerd te rijden :Y
och who cares.

tenzij hij die motor ook definitief kwijt is, want die is iets duurder.

maar vind nog steeds dat het een zondagsrijder is, die kunnen niet kijken, en zien dus geen flitsers. O-)

en om de discussie een beetje te voeden:
toen die weg net een week open was ging ik er ook een keer overheen, en viel het me wel op dat hij vraagt om lekker hard te gaan, maar helaas heb ik toen denk ik het eerste slachtoffer gezien van die weg
die kerel had (ook op een zondag) nog onder de 200 de macht over zijn gsx750r verloren (ook niet meer teruggevonden) en was de berm ingegleden. hij zelf had her en der een blauwe plek enzo, maar de motor zag er bijzonder triest uit.
hij had wel geluk gehad, anders was hij het gaas in gegleden, en het lijkt me niet prettig, dat groene vierkantjes gaas
 
Heb je ook de bronnen van die gegevens, daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Als het beter kan ben ik daar altijd voor te vinden.


kan jij hier iets in betekenen dan...deze indruk wek je nu wel een beetje namelijk :?

maar de bron is een onderzoek wat door een vriend van mij is gedaan voor zijn afstudeerscriptie, kan hem wel vragen om z'n bronnen hier te vermelden.
 
Jij leest zeker niet de ongevalscijfers. Onervarenjongens die met 100+ pk motoren een vangrail proberen dubbel te vouwen. Wordt eens wakker!!!!Je moet tegen jezelf in bescherming worden genomen.


Laat eens zien dan die ongeval cijfers , ooh , en als je toch bezig bent laat effe de ongeval cijfers ( met percentage ) zien van aanrijdingen en ongevallen waarbij vrachtwagens betrokken zijn (weet zeker dat die veel hoger liggen en wat word daar aan gedaan ???)


Word zelf effe lekker wakker man , beetje komen flamen omdat ik mijn mening geef , god met zo een houding lijk je Herr Spee wel !
 
Kan de politie in TILBURG zich voorlopig niet beter bezig houden met preventieve wapencontroles nav al die schietpartijen :X
 
Laatst bewerkt:
kan jij hier iets in betekenen dan...deze indruk wek je nu wel een beetje namelijk :?

maar de bron is een onderzoek wat door een vriend van mij is gedaan voor zijn afstudeerscriptie, kan hem wel vragen om z'n bronnen hier te vermelden.

Ach, ieder mens kan een verschil maken.

Maar even serieus, ik doe wat in de lokale politiek (niet als politicus) onder andere op het gebied van verkeersmaatregelen en -veiligheid. Daarom ben ik geinteresseerd in materiaal om beleid met feiten in plaats van meningen te kunnen onderbouwen of bestrijden.
Kan ik overigens iedereen aanraden die "kotst van het beleid". Gewoon jezelf er tegenaan gaan bemoeien in plaats van gefrustreerd aan de zijlijn staan. Veel leuker EN veel nuttiger.
(Rechtstreeks mailen kan ook hoor, dan mail ik je wel even)
 
Laat eens zien dan die ongeval cijfers , ooh , en als je toch bezig bent laat effe de ongeval cijfers ( met percentage ) zien van aanrijdingen en ongevallen waarbij vrachtwagens betrokken zijn (weet zeker dat die veel hoger liggen en wat word daar aan gedaan ???)
Word zelf effe lekker wakker man , beetje komen flamen omdat ik mijn mening geef , god met zo een houding lijk je Herr Spee wel !
M'n tweede bijdrage niet gelezen zeker. En wat worden we weer vriendelijk zeg...
je kan echt nog wel wat van anderen opsteken hoor.
 
Het gaat gauw te hard.
Zeker op een supersport.
Het nodigt nu eenmaal uit en het valt niet altijd mee om dat te weerstaan...
Heb het zelf ook al meegemaakt dat ik op een lekker stuurweggetje buiten de bebouwde kom op m'n teller keek, en 200 reed zonder dat ik erbij nadacht... :X

Ik probeer normaal altijd in m'n achterhoofd te houden dat ik als beroepschauffeur niet met m'n roze papiertje moet spelen, maar soms "gebeurt" het gewoon...
:P
 
Tja je gaat al snel te hard.

Zo reed ik op 2e pinksterdag met mijn srad ook op een 80km weg "iets" te hard. Blijkt dat ik de aandacht heb gekregen van een video auto. Deze heb ik met een noodgang ingehaald. Tijdens de ächtervolging" heb ik top gereden :N en konden ze me niet klokken. Ze hebben wel hun gemiddelde snelheid van 180km kunnen klokken.

Echter was de agent in kwestie nog vrij redelijk en vroeg (na inbeslagname van het roze papiertje) of ik al vaker ben gepakt voor zo'n zware overtreding, en of ik een puntenrijbewijs had. Dit was beide niet het geval. De agent wilde me bekeuren voor 70km te hard en of ik me daar in kon vinden. Dit betekende dat ik me motor mocht houden, binnen 10 dagen me RBW terug en een zware boute (€540,-).

Jullie snappen dat ik me hier wel in kon vinden aangezien de top ongeveer op de 260km ligt, en dus daar ook is gehaald.

Ik moet deze agent "bedanken" want die actie om me minder zwaar te bekeuren heeft me wel laten inzien dat het zo niet langer kan. Dus voortaan "iets" minder hard.

Proberen tenminste.................
 
Wat een hoop gezever weer zeg. Als je ergens 'veilig' (voor overige verkeersdeelnemers) te hard kunt rijden is het wel op die weg. Staan zelfs hekken omheen. Prachtig nieuw asfalt, geen zijstraten enz., je ziet er nauwelijks ooit iemand rijden. Ben er zelf een paar keer over geen geblazen, je ziet er niemand.
Als ze daar gaan controleren is het echt 100% om de kas te spekken, heeft niks met de verkeersveiligheid te maken, de enige die je in gevaar brengt ben je zelf, dat risico neem je zelf, dus daar hoeven ze geen dure mannen voor aan de kant te zetten.
Sterkte voor de overtreder, ik zou ook flink balen als ze me daar zouden pakken, maar ja, je weet dat het risico erin zit.

Ik ben het volledig met je eens. Hier twee foto's van plaats delict. Vanmiddag om 3 uur genomen en dan is het druk in Tilburg. Hier af en toe een auto, geen zijwegen (plaats waar foto genomen is alleen een aanzet tot wat later een afslag kan worden) gescheiden rijbanen en hekken zodat ook geen wild plotseling kan oversteken. Het is er ook nog overzichtelijk, snap dan ook niet hoe hij de controle heeft kunnen missen.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan