Iemand handig vervangen koppakking Suzuki GS750?

Ardje

Rookie
18 sep 2004
11
0
Rotterdam
Heb sinds een jaar een klassieke Suzuki GS750TZ uit 1982 (amerikaanse import).

Nu heb ik een probleem en hoop dat iemand me kan helpen met wat info:

Mijn koppakking moet vervangen worden. Dit is een dure klus als ik dit uitbesteed bij een garage en mensen raden me af dit zelf te doen (ben niet echt een sleutelaar).

Weet iemand een hobbyist/beunhaas die zo'n klus (uiteraard tegen betaling) wel wil doen? Aangezien het erg arbeidsintensief is help ik uiteraard mee.

Als iemand wat weet, hoor ik het graag.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/121619/65e92beb68543e7cf14c9430d85cf565 (100_1342e.jpg)​
 
Dat pakking vervangen valt reuze mee,zeker als je wat sleutelervaring hebt.
'Tis dat je aan de andere kant van het land zit,anders doe ik het graag.
Die vierpitters zijn redelijk simpel om te doen,ik snap eigenlijk niet goed waarom het je wordt afgeraden....
In de regio Duh Haag zitten meerdere brikkers,misschien dat zij iets voor je kunnen betekenen?
Anders zou ik zeggen:
Koop een WPH en zorg voor deugdelijk gereedschap (steek-ring set,een doppenset en een momentsleutel) en probeer het zelf.
Echt,er is niets zo leuk (en leerzaam) als het sleutelen aan je eigen fiets,bovendien leer je zo je fiets beter kennen.
Succes!
 
Zoetermeer zit er toch 1 ? Dat is de wereld ook niet uit, je kunt er toch niet op wachten

Dat WPH staat ter download, zie WPH topic pag 34/35/36 voor adres
 
Aparte kleurstelling :) .

full


Maar waarom moet die pakking vervangen worden?

En het is idd makkelijk zelf te doen, stelt niet veel voor. Werkplaatshandboek heb je er wel bij nodig maar die zijn er genoeg.
 
Je kunt trouwens ook de laatste drie (incluis die van deze maand) edities van "Classic Mechanic" kopen,daarin wordt met duidelijke foto's een GS750 gereviseerd.....
 
Is echt uber simpel om te doen. De laatste keer dat het moest bij een 4 (niet BMW, daar was ik ff langer mee bezig) was ik toch wel met 2 uurtjes echt wel klaar. Gewoon WPB volgen, is echt leerzaam en leuk. Snap niet dat mensen het afraden. Alhoewel hier lopen er ook een stel rond die ik het afraad, maar die kunnen enkel gereedschap verkopen, maar weten niet hoe je het vast moet houden ;)
 
Allemaal bedankt voor jullie reactie. Heb een paar dagen niet kunnen internetten, dus reageer nu pas.

@TripleXS: Sleutelen vind ik leuk, maar dit gaat me denk ik toch iets boven m'n pet.

@Hulzie: Dankjewel. Ga zo even kijken.

@jkoehorst: Kleuren zijn allemaal origineel en ik vind het nog mooi ook! Pakking moet vervangen worden, want hij lekt olie.

@Robinjo&Mustang Sally: Ik neem contact op.

@CB400F: Thanks. Zal het WPH eerst bekijken.

Doet me goed wat positieve reacties te krijgen. Ik kreeg het idee dat ik vanwege de kosten beter afscheid kon nemen van deze motor, maar zie het nu weer helemaal zitten.

Trouwens, de motor is begrenst op 140 km/u. Weet iemand waar die begrenser zit en hoe ik die eruit kan halen?
 
Begrenst??? maakt ie niet meer toeren of iets? Ken wel vermogens begrensing, maar snelheids begrensers kom je toch niet zoveel tegen. Kan je je gas gewoon niet verder open draaien (dan doel ik dus op een pin in je gas hendel, maar dan kan je in een lage versnelling ook niet vol doortrekken. Kan zo even niets verzinnen. Maar een WPH is echt super handig, scheelt zoveel in de kosten. Is echt een nuttige investering
 
Van de site www.suzukicycles.org:
The GS750T was a budget model aimed for the North American market, available in the beginning of the 1980's. It had the 16-valve 750cc engine but its power output was restricted for maximum speed of about 80 mph (130 km/h) making more simple brakes adequate for the model (seemingly borrowed from the GR650, along with other details like the alloy wheels). At front, the GS750T had a single disc and the rear brake was a mechanical drum brake. The color scheme was similar to the GR650 and the larger 8-valve inline-four shafties GS850G, GS1000G and GS1100G.

Waar de begrenzer zit weet ik niet precies, hoewel er volgens mij wel een pin zit aan de zijkant van het gashendel, maar hier moet ik dan eens naar kijken. Lijkt me iets te eenvoudig.

Gr, Ard
 
Zoals ik al zei, een pen in de gashendel lijkt me niet echt het geval. Want dan zou je in een lage versnelling ook niet door kunnen trekken tot vol gas. Zal haast wel in de gearing zitten dat je niet sneller kan.
 
In negen van de tien gevallen van begrenzing zitten er ringen die de doorlaat van de carburateurs verkleinen.
Deze zijn eenvoudig te verwijderen,je zult wel opnieuw moeten laten afstellen (re-jetten zoals dat heet).

Een koppakking vervangen hoeft niemand boven de pet te gaan: als je de basics van sleutelen kent en je werkt systematisch en netjes (desnoods eefe een fotootje maken voordat je de velgende handeling uitvoert) kun jij het ook..
Download/koop/regel een WPH,da's een stuk makkelijker (heppie namelijk ook de aanhaalmomenten enzo).
Succes! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan