Iemand hier z'n helm verloren A10/evertsenlaan S105

De pleeg

MF veteraan
28 nov 2007
1.150
1.665
Oké, het is een speld in een hooiberg maar doe toch een poging.

Vandaag, rond 12.15, reed mijn vrouw met de auto over de A10 richting bos en lommer. Ter hoogte van (waarschijnlijk) de S105. Stond een motorrijder op de vluchtstrook, enigszins verdwaasd om zich heen te kijken. Op de weg lag een rood plastic tasje. Mijn vrouw kon vanwege de drukte er niet omheen, en dacht ook; plastic tasje wat kan dat voor kwaad.
Vervolgens een harde klap, en een enorm gebonk in de rechter wielkast. Snel ook de auto aan de kant gezet. Uit de wielkast een rode plastic tas een paar losse spatschermpjes en een kinstuk van een helm (!) :o verwijderd. Probleem opgelost dus verder rijden (was veel te druk/ gevaarlijk om te blijven staan. Helaas nog steeds liepp er iets aan.
Verder rijden was onmogelijk en de ANWB gebeld. Die haalde een helm onder de wielkast vandaan.......
Nu begreep mijn vrouw ook wat er waarschijnlijk was gebeurt. De motorrijder had een extra helm meegenomen in een plastic tasje maar deze onderweg verloren.
Er is duidelijk schade aan de auto. wat en hoeveel weet ik nog niet. binnenkort afspraak bij garage.

Mijn vraag is:
is iemand z'n helm kwijt :) , je kunt m terugvragen bij de ANWB
Ben jij de bewuste motorrijder, of ken je hem of haar: Het zou heel elegant zijn om contact met mij op te nemen zodat we via verzekeringen de schade kunnen regelen.
full
 
Ik dacht ook dat er een helm gevonden was. Beetje jammer dat het een zoektocht naar een "dader" blijkt te zijn. -O-

succes met de afhandeling
 
misschien ben ik te eerlijk voor deze wereld. Maar ik zou contact opnemen.
Ik ben ook zo iemand die een briefje met mijn gegevens onder iemands ruitenwisser achterlaat wanneer ik schade veroorzaak.
We leven met verschrikkelijk veel mensen op een hele kleine ruimte. Dus ontkom je er niet aan dat je op enig moment met elkaar "in aanraking komt". Dat is op zich geen enkel probleem. maar het is wel zo netjes om dat samen op te lossen.
 
Voor dit soort situaties kun je je toch beroepen op het waarborgfonds?

Het is wel 150 euro eigen risico, maar als ik je verhaal zo lees kost de reparatie zowiezo een veelvoud daarvan ...
 
Voor dit soort situaties kun je je toch beroepen op het waarborgfonds?

Het is wel 150 euro eigen risico, maar als ik je verhaal zo lees kost de reparatie zowiezo een veelvoud daarvan ...

Dit is niet misschien wel te verhalen op het waarborgfonds. Voorwaarde is dat de schade door een ander motorvoertuig veroorzaakt moet zijn. En da's een helm niet. maar afgevallen lading weer wel.

(bericht aangepast, info klopte niet).
 
Laatst bewerkt:
@Erik99

De schade hoeft niet perse door ander motorvoertuig te zijn veroorzaakt. Afgevallen lading, zelf olie op de weg wordt (in sommige gevallen) ook vergoed door het waarborgfonds.

Even zoeken op dit forum en je weet alle voorwaarden hiervan.
 
Laatst bewerkt:
Toch netjes dat je de helm met de eigenaar probeert te herenigen. :Y

Zou helemaal netjes zijn als de eigenaar contact met je opneemt. :Y

Maar nu even eerlijk, het was waarschijnlijk ook niet zo'n best idee om over het tasje heen te rijden. Tuurlijk, ze kon geen kant op. Maar als je dan toch al stopt om een tas uit je wielkast te vissen, en daar lijkt een helm in gezeten te hebben...waarom dan niet in godsnaam nog een keertje in je wielkast kijken? Hoe mis je een (in)complete helm?! :)
 
@Erik99

De schade hoeft niet perse door ander motorvoertuig te zijn veroorzaakt. Afgevallen lading, zelf olie op de weg wordt (in sommige gevallen) ook vergoed door het waarborgfonds.

Even zoeken op dit forum een je weet alle voorwaarden hiervan.

Correct. :Y
 
Maar nu even eerlijk, het was waarschijnlijk ook niet zo'n best idee om over het tasje heen te rijden. Tuurlijk, ze kon geen kant op. Maar als je dan toch al stopt om een tas uit je wielkast te vissen, en daar lijkt een helm in gezeten te hebben...waarom dan niet in godsnaam nog een keertje in je wielkast kijken? Hoe mis je een (in)complete helm?!

achteraf gezien natuurlijk helemaal niet slim om over een helm heen te rijden. Maar in een flits ziet ze een rode plastic tas. en uitwijken voor zo'n tasje met het risico een ongeval te veroorzaken,( het was nogal druk) vond ze geen goed idee.
Toen ze daar langs de kant stond wilde ze alleen maar daar weg. dus snelle blik in de wielkast en daar komt een plastic tas uit (niet alle plastic tasjes bevatten een helm.. ;)
wat losse onderdelen van het binnenspatscherm, en een kinstuk van een helm.
Ik kan me voorstellen dat zij op dat moment dacht. Ik heb alles wel zo'n beetje.
Daarbij het blijft een vrouw en het daarbij behorende ruimetelijke inzicht. ;)
Zij had niet verwacht dat er zich achter zo'n wiel een complete helm kan verstoppen.
 
Nee achteraf is het mooi om te zeggen, dat het slim is om over een plastiek zak te rijden. Vooral als je weet dat er een helm in zit, maar ongeveer bij mijn eerste rijles 35 jaar geleden heb ik al iets gehoord nooit uitwijken voor bv een loslopende hond.
Nu lijkt mij het uitwijken voor een plastiekzak in een drukke verkeerssituatie ook niet handig.
En ja als het mijn helm zou zijn had ik mij nu even gemeld, waarschijnlijk had ik al even contact opgenomen met de plaatselijke politie.
Ik ben er voor verzekerd, zoals 98% van de weggebruikers. Dus waarom een ander voor mijn fout op kosten jagen
 
achteraf gezien natuurlijk helemaal niet slim om over een helm heen te rijden. Maar in een flits ziet ze een rode plastic tas. en uitwijken voor zo'n tasje met het risico een ongeval te veroorzaken,( het was nogal druk) vond ze geen goed idee.
Toen ze daar langs de kant stond wilde ze alleen maar daar weg. dus snelle blik in de wielkast en daar komt een plastic tas uit (niet alle plastic tasjes bevatten een helm.. ;)
wat losse onderdelen van het binnenspatscherm, en een kinstuk van een helm.
Ik kan me voorstellen dat zij op dat moment dacht. Ik heb alles wel zo'n beetje.
Daarbij het blijft een vrouw en het daarbij behorende ruimetelijke inzicht. ;)
Zij had niet verwacht dat er zich achter zo'n wiel een complete helm kan verstoppen.


Afijn, blijft lullig natuurlijk. En dat je besluit over het tasje heen te rijden is op zich wel begrijpelijk. Dat er nog een complete helm verstopt is...stomme pech. Voor hetzelfde geld was het ding een hele andere kant op gevlogen. :)

Hopen dat de eigenaar zich even meld. :)
 
Laatst bewerkt:
@Erik99

De schade hoeft niet perse door ander motorvoertuig te zijn veroorzaakt. Afgevallen lading, zelf olie op de weg wordt (in sommige gevallen) ook vergoed door het waarborgfonds.

Even zoeken op dit forum een je weet alle voorwaarden hiervan.

Ik had gezocht op de site van het waarborgfonds zelf. Hoe gezellig ik het ook vind op MF betrouwbare info haal ik liever bij de bron zelf. Op MF staat ook erg veel onjuiste info.

En nu heb ik daar zelf aan meegewerkt want je hebt inderdaad gelijk. Ik had niet diep genoeg gegraven op de site van het waarborgfonds. Afgevallen lading kan in sommige gevallen inderdaad ook door het waarborgfonds vergoed worden.
Gelukkig maar voor TS.
Ik zal mijn eerste post effe aanpassen.
 
Straks draait de 'dader' de rollen nog om, dat je expres over haar/zijn helm bent heen gereden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan