Iemand hier z'n helm verloren A10/evertsenlaan S105

nee, dan liever zo snel mogelijk uitwijken met alle mogelijke gevolgen van dien :z

Er zit een gulden middenweg in: tenzij die zak opeens vlak voor je op de weg valt, moet je 'm al ruim van te voren hebben gezien en kun je uitwijken......
 
* Ziet Opa Jan staan en denkt jaja, laatste opa die ik scherp heb zien handelen in het verkeer is, eh, ja, wanneer was dat eigenlijk voor het laatst :+


Is natuurlijk makkelijk praten nu, maar zonder in de situatie gezeten te hebben is weinig te zeggen. Was het inderdaad echt druk is het wegdek overzien lastig, aan de andere kant moeten andere voertuigen al gereageerd hebben als die motor niet zelf voor mevrouw reed. Doet er allemaal toch niet toe, er is schade, geen dader. Ik verwacht dat diegene zich niet eens meer zal melden, en ja dat is een beetje zwak.

Laatst zelf nog zo'n probleem gehad, koffersteun van de motor afgebroken. Resultaat: Koffer rolt tegen geparkeerde auto aan en auto heeft schade. Vervelend, maar je gaat toch maar even op het matje bij de betreffende mensen en zo nodig de verzekering inschakelen.
 
Laatst bewerkt:
* Ziet Opa Jan staan en denkt jaja, laatste opa die ik scherp heb zien handelen in het verkeer is, eh, ja, wanneer was dat eigenlijk voor het laatst :+

Hoezo "scherp"? Gewoon anticiperen, daardoor hoef je vaak zelfs niet scherp te reageren......
 
Er zit een gulden middenweg in: tenzij die zak opeens vlak voor je op de weg valt, moet je 'm al ruim van te voren hebben gezien en kun je uitwijken......


Van de week nog voor een dode zwaan moeten uitwijken, die precies op de middenstreep lag, kom je achter een vrachtwaggel weg en gelijk wtf en een extra slinger aan het stuur, was net genoeg. :X En er waren er meer, die er omheen slingerden. 40 kilo zwaan wil je ook echt niet raken. Heb lang geleden een opvliegende zwaan tegen de auto gehad, kon niet remmen dankzij een bumperklever. En uitwijken op een hoge dijk kan ook knap vervelend zijn. :X
En ook al eens een Belg meegemaakt, die mijn linker spiegel aantikte, omdat ik uitweek voor een vrachtwagenband op de snelweg, dus uitwijken heeft ook zo zijn spannende momenten.
 
Kan et niet zo zijn dat ie pech had die motorrijder, zn helm in een rood plastic tasje gedaan en verderop achter zijn motor gelegd.
Vervolgens wind vangt het tasje en tasje waait de weg op?

Stond best wat wind op die dag..

En volgens mij kan je bij motorzoom zelfs een gevarendriehoek helmzak kopen om je helm in de doen en een eind terug achter je motor op de vluchtstrook te leggen.
 
Van de week nog voor een dode zwaan moeten uitwijken, die precies op de middenstreep lag, kom je achter een vrachtwaggel weg en gelijk wtf en een extra slinger aan het stuur, was net genoeg. :X En er waren er meer, die er omheen slingerden. 40 kilo zwaan wil je ook echt niet raken. Heb lang geleden een opvliegende zwaan tegen de auto gehad, kon niet remmen dankzij een bumperklever. En uitwijken op een hoge dijk kan ook knap vervelend zijn. :X
En ook al eens een Belg meegemaakt, die mijn linker spiegel aantikte, omdat ik uitweek voor een vrachtwagenband op de snelweg, dus uitwijken heeft ook zo zijn spannende momenten.
Gelukkig worden die maar 12 kg, anders konden ze nooit vliegen. O-)
 
Van de week nog voor een dode zwaan moeten uitwijken, die precies op de middenstreep lag, kom je achter een vrachtwaggel weg en gelijk wtf en een extra slinger aan het stuur, was net genoeg. :X En er waren er meer, die er omheen slingerden. 40 kilo zwaan wil je ook echt niet raken. Heb lang geleden een opvliegende zwaan tegen de auto gehad, kon niet remmen dankzij een bumperklever. En uitwijken op een hoge dijk kan ook knap vervelend zijn. :X
En ook al eens een Belg meegemaakt, die mijn linker spiegel aantikte, omdat ik uitweek voor een vrachtwagenband op de snelweg, dus uitwijken heeft ook zo zijn spannende momenten.

Wat weegt een zwaan:
zwaan

Afd. sterke verhalen.
 
Van de week nog voor een dode zwaan moeten uitwijken, die precies op de middenstreep lag, kom je achter een vrachtwaggel weg en gelijk wtf en een extra slinger aan het stuur, was net genoeg. :X En er waren er meer, die er omheen slingerden. 40 kilo zwaan wil je ook echt niet raken. Heb lang geleden een opvliegende zwaan tegen de auto gehad, kon niet remmen dankzij een bumperklever. En uitwijken op een hoge dijk kan ook knap vervelend zijn. :X
En ook al eens een Belg meegemaakt, die mijn linker spiegel aantikte, omdat ik uitweek voor een vrachtwagenband op de snelweg, dus uitwijken heeft ook zo zijn spannende momenten.

Sommige zaken kun je nu eenmaal niet van te voren zien aankomen. Maar het meeste wel.
 
Er zit een gulden middenweg in: tenzij die zak opeens vlak voor je op de weg valt, moet je 'm al ruim van te voren hebben gezien en kun je uitwijken......

dat zal soms wel gaan, maar je hebt wel eens [vooral op de ring A-10] dat er een treintje auto's naast / achter je rijd waar je met geen mogelijkheid meer tussen komt.
 
Gelukkig worden die maar 12 kg, anders konden ze nooit vliegen. O-)


Maar jij wilt de dreun en de schade die zo'n beest aanricht niet meemaken. Ik heb een spatbord los van het wiel moeten trekken. :X
 
Vraag eens bij de politie gemeentehuis of er iemand heeft aangegeven dat hij zijn hellum kwijt is.
 
we zijn 10 dagen verder, ik heb een paar tips gekregen, oa. mbt. de camera's van de wegbeheerder, en waarborgfonds. waarvoor dank. Hier ga ik mee aan de slag,
Jammer dat hier in een discussie is ontstaan of mijn vrouw de tas wel of niet heeft kunnen ontwijken en of ze niet bezig was met haar smartphone.

Ik bllijf er bij dat degene die iets verliest op de (snel)weg, om wat voor reden dan ook verantwoordeliljk is voor die afgevallen " lading"' en de daaruit voortgekomen schade aan anderen. Volgens mij ben je daar ook voor verzekerd.

De kans dat iemand zich gaat melden acht ik op dit moment zeer gering ;)
Het doet me in ieder geval goed dat de meesten hier in ieder geval de intentie hebben om in soortgelijke gevallen zich te melden. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan