iemand kennis van suzuki GS 850 opstart problemen

Frits spits

Rookie
19 mei 2015
25
0
Duizel
Even voorstellen, frits is de naam.

En sinds een jaar een GS850 aan het opknappen, het vordert snel hij is als goed klaar.
Maar nu wil hij niet starten, de motor draait rond maar krijg geen vonk.
Heb de bobines vervangen door andere ( ook gebruikte) geen resultaat.
Ook benzine in de tank gedaan dat alles.
Moet erbij vertellen de motor heeft 3 jr stilgestaan, en buiten het blok is hij helemaal uit elkaar geweest.
Betreft de electra, verlichting werkt, dynamo werkt, nieuwe accu. alle zekeringen goed.
Tja wie weet meer of heeft goede tips. :) *D
 
Klinkt toch alsof je carbs niet goed schoon zijn, een hangend vlottertje zorgt voor grote overstromingen.
Even tegen het vlotterbakje tikken met een schroevendraaier kan al voldoende zijn.

Werkt bij mijn gsx in ieder geval altijd.
 
hello, me again.
heb nog steeds mijn gs 850 , gisteren weer met moeite kunnen starten, maar ik krijg hem alleen niet aan het lopen met de start motor als de motor koud is.
dan moet ik me het schoppens trappen met kickstarter. pas na een 1uur komt er langzaam leven in, en dan loopt ie.
heb er pas nieuwe goede luchtfilters opgezet, die niet lekken.
ook heb ik gecheckt of de inlaatrubbers lekken met lucht, dmv remreiniger er op te spuiten of te checken of ie daar valse lucht aanzuigt.geen resultaat.

ik denk dat ie ergens te veel lucht krijgt waardoor die geen benzine aanzuigt.
denk dat ie eerst een onderdruk moet opbouwen voordat ie ook wil gaan lopen.
dus mijn vraag ie, waardoor word deze druk door beïnvloed , of lul ik nu uit mijn nek,
 

Bijlagen

  • IMG_6798.jpg
    IMG_6798.jpg
    186,1 KB · Weergaven: 8
Nieuwe luchtfilters klinkt naar niet origineel.
Carb sproeierbezetting hier wel op aangepast?
Benzinekraan op pri stand zetten zorgt er voor dat de vacuüm kraan bediening niet werkt en de carbs benzine krijgen.
Wat lekte er uit de andere filter(s)?
 
eerst op PRI zetten zodat je vlotterbakken weer vol lopen, kunnen goed leeg verdampt zijn.
motor moet dan rond gaan om de kraan dmw vacuum open te trekken. al kickend kan ik me gerust voorstellen dat je daar een uurtje mee zoet bent geweest _O-
 
Beetje vergezocht misschien, maar gezien het feit dat het bij ons ook vaak in hele lullige kleine dingetjes zat opper ik het maar even: Pilot screw van de carbs op een degelijke stand? Hebben thuis ooit 2 weken lopen vloeken waarom dat kreng maar niet wilde starten om erachter te komen dat de pilot screw helemaal naar buiten stond...
Nou je zegt het, heb ik ook gehad, denk steeds dat is ergens valse lucht of die screws stonden niet goed, als ie dan liep ging ie natuurlijk te hoog in toeren pas na rondje kerk daalde het stationair toeren en kon je bij regelen met pilot screws
 
Proces versnellen?
Staat 3x of zo vermeld inmiddels.
BENZINEKRAAN OP DE PRI STAND ZETTEN!!!!!
Zo duidelijk genoeg?

Als de carbs pas reageren na een rondje rond de kerk op de mengselschroeven dan zijn de carbs intern vervuild
 
Terug
Bovenaan Onderaan