Iemand met Kawasaki ervaring? Zuigervreters?

zuigervreters? 1e keer dat ik hier van hoor. kheb nog geen problemen met mijn fiets na 40.000km. totaal geen olie verbruik en kben niet echt een rustige rijder. motor goed warmrijden voordat je het gas vol opendoet is van levensbelang voor elke motor.

lijkt me dus een beetje een broodje aap verhaal van die gozer..
 
eeehm...welke kawasaki uberhaupt |( en dat kawasaki zuigers vreet is onzin. mischien de ouwdere of een speciaal model?
 
ik heb de mijne vanavond nog een paar gegeven.
morgen maar weer nieuwe halen,ben er weer doorheen.














:+
 
Dat heb ik ook gehoord, van een broer van een vriendin die mijn melkboer kent via de buurman van de voorzitter van de postzgelverzamelingsgezelschap in Druten. :Z

Of was het nou....

Ach ja, ik laat me liever zuigen ;)
 
Er was toch bij sommige modellen een probleem met zakkende cilinderbussen? Verder hebben de meeste ZXR'en bij 50-60k een nieuwe koppakking nodig.. Heeft de mijne ook gehad, verder geen problemen gehad. Heeft nu 70k gelopen, is motorisch nog steeds prima.
 
ik denk dat mijn ZZR1100 uit 1998 gewoon niet zo hongerig is dan. Hij doet er al 60k over om die vier op te vreten.
 
'Al' 20, 30 of 40000 km zonder problemen met de zuigers lijkt me nogal wiedes. Maar goed, ontopic. M'n van begin jaren 80 techniek voorziene Z550GT was na 120000 km nog behoorlijk fris. Ongeveer 1:4000km een litertje olie erbij.

Motorrad heeft ooit 100.000 km op een GPz900 gereden (en die rijden niet langzaam) en die was na die afstand toe aan vier nieuwe overmaat zuigers (en opgeboorde cilinderbussen).

M.a.w., als een moderne motor met 50000km of minder al van nieuwe zuigers voorzien moet worden heb je óf vette pech óf je doet iets helemaal verkeerd.
 
De eerste generatie ZZR1100 heeft last van kantelende zuigers bij hoge snelheden(toeren dus).

Geen eigen ervaring, zag ooit een vastgelopen ZZR1100 blok bij de motorzaak en vroeg ernaar.

Ik heb ooit een GPZ550 gehad met 80dkm en daar heb ik nooit last mee gehad. Ik reed de toerenteller vaak in het rood en olieverbruik was zelfs nihil.

Succes!
 
Verschillende Kawa's versleten (750 MachIV, GPX750R, ZR750, ZZR1100, ZZR1100, ZZR1100, ZX12R, ZRX1200, ZX12R, GT550). Geen een heeft een zuiger opgegeten :N
 
De [me]eerste generatie ZZR1100[/me] heeft last van kantelende zuigers bij hoge snelheden(toeren dus).

Geen eigen ervaring, zag ooit een vastgelopen ZZR1100 blok bij de motorzaak en vroeg ernaar.

Ik heb ooit een GPZ550 gehad met 80dkm en daar heb ik nooit last mee gehad. Ik reed de toerenteller vaak in het rood en olieverbruik was zelfs nihil.

Succes!


Elk motormodel/type heeft er wel een "maandagmorgen"-afwijking tussen zitten.
Ik rij( reed) er nu al 8 jaar mee ( 1990), perfect onderhouden( mechanisch), geen problemen mee gehad of gezien tijdens inspectie.
Net over de 100k-km heen....en goed voor nog zoveel jaar,....( dacht ik....totdat ze er achter op inreden.......exit!..... ;( ......)
Heb zelf ook de z750 ( vorige eeuw), en die raggen net zo makkelijk als die GPZ van jou,.....no problems.... 8-)
Heb ook een blok liggen van zo'n model met het derde drijfstang( big-end)-gebeuren. En daar zat na inspectie dus nágenoeg géén olie in B| , ( onderhoud en inspectie door vorige eigenaar was dus knödde...)
 
kawasakies staan heel weinig bij de garage hoor ! :Y met m`n ouwe kawasaki ruim 50.000 km mee gereden en niks geen trammelant mee gehad , toen ik deze inruilde stond er 84.000 km op de klok.
 
Verschillende Kawa's versleten (750 MachIV, GPX750R, ZR750, ZZR1100, ZZR1100, ZZR1100, ZX12R, ZRX1200, ZX12R, GT550). Geen een heeft een zuiger opgegeten :N

Zou misschien wel gebeurd zijn als je eens een beetje doorreed :X

Maar Ouweman heeft met zijn ZX-12R volgens mij ruim 80.000km stevig doorgereden. Die is nu kapot, maar dat kwam door een valpartij.
 
Kawa's geven nog wel eens mechanische geluiden maar dat is normaal, bij sommige types lijkt het wel of ie er ieder moment mee op kan houden maar na meer dan een ton doet ie het nog steeds 8-)
Conclusie: je vriend praat poep :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan