Iemand net zulke slechte ervaringen met DX.com

Toch snap ik niet dat mensen vinden dat ze een probleem hebben met de service van dit soort site's.

Je ziet toch hoe het eruit ziet, wat de prijzen zijn enz enz ?

Ik vind dit topic een beetje als een vervallen, gore snackbar binnen lopen en dan achteraf klagen over dat er zo weinig echt vlees zit in de ranzige meelachtige kroket die je toch echt net zelf besteld hebt ?

Ik bestel zelf ook regelmatig van verschillende oosterse website's.
Recensies en beoordelingen lezen is dan gewoon een must en minder dan 100 beoordelingen neem ik niet eens serieus.
Tot nu toe altijd waar gekregen voor m'n geld en dan hou ik er dus rekening mee dat ik soms wat brak spul krijg voor die paar cent die het kost en dat je het zelf even moet 'verbouwen' maar dat soort dingen weet je van te voren.
 
Nou , dat van die smartphone is wel degelijk van belang. Ik heb wel een cameraatje, dan moet je daar een foto mee maken , dan het kaartje eruit, kaartje in een klein dingetje dat dan weer in je laptop kan, dan foto downloaden en dan zo verder.

En beste mensen, het gaat niet voor dat dubbeltje op de eerste rang willen zitten, het gaat om de behandeling als klant. Of dat nu voor iets van een 10 cent is of van 1000 euro.


Als je dat allemaal belangrijk vindt, waarom verwacht je dan voor een dubbeltje op de eerste rij te kunnen zitten qua service? :?
Zo werkt de wereld niet. Of je nou een smartphone/tablet hebt of niet (geen idee wat die opmerking er toe doet).
 
Nou, dat van de vervallen snackbar is wat vergezocht. De DX site schreeuwt dat ze van alles in goede kwaliteit aanbieden enzovoorts. Bij Aliexpress heb ik ooit iets besteld van 50 eurocent, prima geleverd en ook een siets van een paar honderd euro, ook prima.
Je hebt wel gelijk dat ik misschien wel beter op de recensies zou moeten letten, dat ga ik ook wel doen. Beschouw dit topic dan maar als een negatieve recensie voor DX.
Tot nu toe heb ik blijkbaar geluk gehad, ik ben altijd tevreden geweest met de "China "route.





Toch snap ik niet dat mensen vinden dat ze een probleem hebben met de service van dit soort site's.

Je ziet toch hoe het eruit ziet, wat de prijzen zijn enz enz ?

Ik vind dit topic een beetje als een vervallen, gore snackbar binnen lopen en dan achteraf klagen over dat er zo weinig echt vlees zit in de ranzige meelachtige kroket die je toch echt net zelf besteld hebt ?

Ik bestel zelf ook regelmatig van verschillende oosterse website's.
Recensies en beoordelingen lezen is dan gewoon een must en minder dan 100 beoordelingen neem ik niet eens serieus.
Tot nu toe altijd waar gekregen voor m'n geld en dan hou ik er dus rekening mee dat ik soms wat brak spul krijg voor die paar cent die het kost en dat je het zelf even moet 'verbouwen' maar dat soort dingen weet je van te voren.
 
Aantal jaar geleden eens wat besteld bij DX maar product nooit ontvangen. Dit gereclameerd en men zou product nogmaals versturen maar dan moest ik wel nogmaals de verzendkosten betalen werd me verteld. Toen met een of andere manager gesproken en vervolgens product wel gratis toegestuurd gekregen.
 
Paar keer bij DX besteld, 1x problemen gehad. Na melding dat ik het nooit ontvangen had kon ik kiezen tussen opnieuw sturen of geld terug. Heb voor opnieuw sturen gekozen, werd keurig en zonder extra kosten opnieuw gestuurd.
Er is wel een beetje een taalbarriëre. Al met al ben ik gewoon tevreden over DX.com en als je je als klant koning voelt, en met U aangesproken wil worden, zul je naar 'n hofleverancier moeten gaan ofzo. Niet naar 'n internetzaak aan de andere kant van de winkel waarbij korte 'to the point' reacties de normaalste gang van zaken zijn.
 
Nou, dat van de vervallen snackbar is wat vergezocht. De DX site schreeuwt dat ze van alles in goede kwaliteit aanbieden enzovoorts. Bij Aliexpress heb ik ooit iets besteld van 50 eurocent, prima geleverd en ook een siets van een paar honderd euro, ook prima.
Je hebt wel gelijk dat ik misschien wel beter op de recensies zou moeten letten, dat ga ik ook wel doen. Beschouw dit topic dan maar als een negatieve recensie voor DX.
Tot nu toe heb ik blijkbaar geluk gehad, ik ben altijd tevreden geweest met de "China "route.
Dx is hetzelfde als
Chinavasion
Banggood
Aliexpress
Etc...
 
voor de foto's verwezen naar hun eigen plaatje. Ik zit niet verlegen op allerlei gedoe, heb geen smartphone en ook geen tablet. Ik wil de wereld zo simpel mogelijk houden, internet via een laptop is al mooi genoeg. De rest is franje in mijn beleving, een telefoon is om te bellen!
Als ze al hun eigen plaatje niet kunnen vinden, nou ja, ........!

Dus je volgt de instructie niet en dan klagen dat er geen oplossing wordt geboden? Dus de hele wereld moet zich maar buigen naar jouw pre-internet mentaliteit dat alles maar zo simpel mogelijk moet zijn en een telefoon is alleen om mee te bellen? Jij verwacht de service die op het dorp wordt geboden hetzelfde is als 10.000km verderop?
Vandaar mijn opmerkingen over DX, echt heel veel minder dan Aliexpress bijvoorbeeld.

Aliexpress is geen verkoper

De DX site schreeuwt dat ze van alles in goede kwaliteit aanbieden enzovoorts

Dat heb op internet gestaan dus dat moet wel waar zijn.


Klaagzang van iemand die zijn digibetisme volop aan het ontwikkelen is en voor nog geen half duppie op de eerste rang wil zitten. Totaal geen realistisch beeld aanwezig van shoppen in China.
 
Even een kleine opsomming.

Product werkt niet naar behoren.
Je mag verwachten dat een product toch wel naar behoren werkt?! In ieder geval zoals geadverteerd.

Verkoper vraagt slechts om een aantal nummers en foto's, je hoeft niet eens iets terug te sturen.
Om de 2-3 dagen een andere foto verlangen omdat de vorigen niet voldoende uitsluitsel bieden. Hierdoor ben je 2-3 weken verder voor je met de fotosjoet klaar bent.
Als het een iets duurdere aankoop is wordt van je verwacht dat je het product terug stuurt. Aangetekend...

Je wil daar geen gehoor aan geven.
Tja, op den duur weet je niet waar je nog een foto van moet nemen om aan de eisen te voldoen. Meeste producten hebben maar 6 zijden waar een foto van genomen kan worden.

Nu ben je boos dat je niet verder geholpen kan worden.
Zou jij dat niet zijn als je eindeloos aan het lijntje gehouden wordt?

Nou nou wat zijn ze toch slecht daar in het grote boze China he? :Z
Idd
 

Mooi verhaal maar heeft totaal geen betrekking op wat TS beschrijft en is bovendien geen juiste weerspiegeling van de gebruikelijke gang van zaken bij Chinese webwinkels. :W
 
Als TS gewoon de gevraagde foto's maakt, is de zaak waarschijnlijk al voor een groot deel opgelost.
Mijn ervaringen met bestellingen in China is dat je moet weten waar je je spullen bestelt en dit zijn niet de verkopers met weinig of slechte reviews. Verder kom je met google een heel eind als je reviews van gebruikers zoekt. Voor al als het gaat om electronica.

Met de tijd die het product nodig heeft in Nederland te komen moet je mazzel hebben. Ik heb recent een product gekocht, die was in 8 dagen bezorgd. Ik wacht nog op 2 en die zijn nu 3 weken onderweg.

Ik lees nogal wat reacties van mensen die uit principe niets uit China kopen. Ik zeg vooral niet doen en betaal gerust te veel. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik kocht een headset. Prima snel ontvangen, alleen de speakers doen het niet. Klacht geprobeerd via de site www.dx.com. Maar, daar willen ze foto's, allerlei nummers en als je die niet geeft werkt er niets meer.
Ordernummer is blijkbaar niet genoeg.
Allerlei discussies via hun operator, maar geen enkele oplossing.
U bent gewaarschuwd .
Welk type heb je?
 
Dx is hetzelfde als
Chinavasion
Banggood
Aliexpress
Etc...
Hetzelfde soort, maar zeker niet hetzelfde :P
Ik heb tot nu toe, van de echte webshops (dus niet aliexpress, dat is een verzamelplaats van verkopers) de beste ervaringen met Banggood. Snelle verzending, goede omschrijvingen en correcte klantenservice.
Maar idd, zoals op al die Chinese sites moet je gewoon wel weten wat je koopt, dus research doen en niet het allergoedkoopste bestellen
 
DX heb ik ook mindere ervaringen mee gehad. Met Banggood echt fantastische ervaringen tot nu toe. Ze hebben o.a. op fok! forum Nederlandse webcare en die doen echt hun best voor je (zolang het nog duurt :P). En verschillende dingen werden prima en snel voor me opgelost.

Verder koop ik veel via ebay. Veelal goedkoper en als het écht ballenbende (lees: min of meer oplichting van een dusdanig slecht product) is dan zeg je of dat het niet is aangekomen of dat je niet akkoord gaat met de kwaliteit. Altijd aangeven dat je full refund wilt krijgen en als ruil daarvoor ze een 100% score gaat geven (of je dat gaat doen of niet moet je zelf weten).
Zodra je een beoordeling geeft (zeker een negatieve) is het vaak over met de service op ebay :+

Tip voor afhandeling service/garantie bij die China toko's: doe exact wat ze vragen, ga niet zelf slimmere dingen zitten te bedenken -> het gaat ze om het protocol en veelal niet over het nut. En wees ook altijd uitermate/extreem vriendelijk ('Hello my good friend, I hope you can help me. Have a lovely day all my best wishes. With very kind regards.' dat soort geneuzel vinden ze leuk :o).
 
Hetzelfde soort, maar zeker niet hetzelfde :P
Ik heb tot nu toe, van de echte webshops (dus niet aliexpress, dat is een verzamelplaats van verkopers) de beste ervaringen met Banggood. Snelle verzending, goede omschrijvingen en correcte klantenservice.
Maar idd, zoals op al die Chinese sites moet je gewoon wel weten wat je koopt, dus research doen en niet het allergoedkoopste bestellen

En opletten :P Ik heb wel eens iets willen kopen. Eerst de winkel van de verkoper eens doorgekeken en naar het product in zijn 'winkel'.

Bleek hij 1 en hetzelfde product 3 x aan te bieden. Voor drie verschillende prijzen waarbij de duurste echt 3 x zo duur was als de goedkoopste. Hetzelfde product !!

Eerlijk gezegd vind ik dat wel grappig trouwens :P
 
Ja, ook dat ja. De exacte beschrijving door de zoekmachine van de desbetreffende webshop/seller gooien kan gewoon veel geld schelen, zeker op Aliexpress!
 
Even een kleine opsomming.

Product werkt niet naar behoren.
Verkoper vraagt slechts om een aantal nummers en foto's, je hoeft niet eens iets terug te sturen.
Je wil daar geen gehoor aan geven.
Nu ben je boos dat je niet verder geholpen kan worden.

Nou nou wat zijn ze toch slecht daar in het grote boze China he? :Z


Goed samengevat!

Ik denk dat topicstarter zich een heuse Arier waant en denkt dat iedereen m maar gelooft op zn mooie blauwe ogen.
 
De headset kostte inderdaad maar een paar tientjes. Dus verlies is te overzien, maar het gaat meer om het principe.

Met je nederlandse principes moet je lekker in nederland kopen. Kan je ook nog langsgaan als je niet tevreden bent.

Feit dat de A-merken ook in Azië hun spullen laten maken betekent niet dat een product wat er hetzelfde uit ziet maar dan zonder logo's en voor 1/6e van de prijs ook exact hetzelfde product is. Heel soms wel, meestal is het een slappe kopie, en je kan dat niet aan de foto's zien.
 
Laatst bewerkt:
Als ik die site bekijk, denk ik dat ik daar niet snel iets zou bestellen.............

Heel soms bestel ik iets bij een vage site waarbij ik bewust het risico neem dat het allemaal niet goed zal gaan. Tot nu (gelukkig) nog geen negatieve ervaringen gehad. Als je op een rare plek iets bestelt, moet je achteraf niet gaan huilen dat het is fout gegaan. Op voorhand kan je dat zelf bedenken!
 
Laatst bewerkt:
Nou ,dat is nu net waarom het gaat.
Accepteer je gemakkelijk dat je door een zo voor het oog prima site in de maling wordt genomen en dat ze , zo lijkt het, met opzet hun server niet reageert , ja dan heb je gelijk.
Afgezien wat wat geborneerde reacties op dit topic accepteer ik best dat ik een miskoop heb gedaan, ik wilde slechts waarschuwen door een slechte ervaring, die , voor mij gelukkig, ik niet alleen heb gehad. Het lastige is dat als je, antiek eigenlijk, in een winkel niet goed geholpen wordt je hier gelijk je beklag kunt doen en dat dat trouwens ook niet altijd goed gaat, je nu via de digitale communicatie in wezen door de opgeworpen barrières en bewuste onwil het bos wordt ingestuurd, terwijl de klachtenbehandeling op zich heel gemakkelijk zonder allerlei gedoe zou kunnen worden geregeld.





Als ik die site bekijk, denk ik dat ik daar niet snel iets zou bestellen.............

Heel soms bestel ik iets bij een vage site waarbij ik bewust het risico neem dat het allemaal niet goed zal gaan. Tot nu (gelukkig) nog geen negatieve ervaringen gehad. Als je op een rare plek iets bestelt, moet je achteraf niet gaan huilen dat het is fout gegaan. Op voorhand kan je dat zelf bedenken!
 
Lees nog maar eens goed....

"Iemand net zulke slechte ervaringen met DX.com"
:W
Dat jij een slechte ervaring hebt (hoewel dit aan je verhaal te zien ook zeer discutabel is, maar goed) maakt de samenvatting die ik van de ervaring van TS maakte niet minder waar.

Maar prima, dan bestel je lekker niks in China meer. Dan blijf ik en de rest van de wereld daar fijn spulletjes bestellen zonder 10 keer te veel te betalen alleen voor een "goede service". :') Ja af en toe gaat er eens iets mis, maar het wordt altijd netjes opgelost als je gewoon meewerkt en een beetje met de verkoper meedenkt. Met een houding van "ze moeten het zelf maar oplossen" kom je in China niet ver, dan kan je inderdaad beter in Nederland blijven bestellen waar de regelgeving omtrent webshops eigenlijk veel te gunstig is voor de particulier.

Overigens is het wel altijd opletten wat je precies in China besteld. De titel en verkorte omschrijving van het product kan verschillen van de daadwerkelijke specificaties die verderop in de omschrijving staan. Ook is het belangrijk reviews over de verkoper te lezen en eventueel gebruikerservaringen op internet op te zoeken. Maar dit lijkt mij wel vrij logisch; het zou naar mijn mening een beetje naïef zijn om zonder enige vorm van onderzoek zomaar geld over te maken naar een buitenlands bedrijf waar je nog nooit zaken mee hebt gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Dat jij een slechte ervaring hebt (hoewel dit aan je verhaal te zien ook zeer discutabel is, maar goed) maakt de samenvatting die ik van de ervaring van TS maakte niet minder waar.

Ja af en toe gaat er eens iets mis, maar het wordt altijd netjes opgelost als je gewoon meewerkt en een beetje met de verkoper meedenkt. Met een houding van "ze moeten het zelf maar oplossen" kom je in China niet ver.

Nah, jij kunt echt niet lezen. Was eerst nog aan het twijfelen.

reviews over de verkoper
Ook daarover staat her en der geschreven dat niet gunstige reviews niet geplaatst worden.

Jij hebt gewoon een chineese bril op. :+
:W
 
Laatst bewerkt:
Lezen kan ik prima. Je schrijft dat je op een gegeven moment niet meer mee werkte. Het is logisch dat je dan niet verder wordt geholpen.

Ook daarover staat her en der geschreven dat niet gunstige reviews niet geplaatst worden.

"heb ik op internet gelezen dus het moet wel waar zijn". _O- Heb jij überhaupt ooit een van die Chinese websites bekeken?

Succes er mee verder. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan