Iemand net zulke slechte ervaringen met DX.com

rojerasen

MF veteraan
5 feb 2014
1.741
638
almelo
Ik kocht een headset. Prima snel ontvangen, alleen de speakers doen het niet. Klacht geprobeerd via de site www.dx.com. Maar, daar willen ze foto's, allerlei nummers en als je die niet geeft werkt er niets meer.
Ordernummer is blijkbaar niet genoeg.
Allerlei discussies via hun operator, maar geen enkele oplossing.
U bent gewaarschuwd .
 
Je besteld bij DX omdat je het waarschijnlijk zo goedkoop mogelijk wil doen. Begrijpelijk, doe ik zelf ook wel eens. Maar 1 van de grote dingen waar je dan op bezuinigd is service. Je kan niet verwachten dat wanneer je voor een dubbeltje op de 1e rij wil zitten, je ook nog als koning behandeld wordt.

Mijn ervaring met de after-sales van DX is best goed. Ze zijn snel, beleefd en doen toch behoorlijk hun best om je van service te voorzien. Om te voorkomen dat daar misbruik van gemaakt wordt zullen ze je inderdaad wat gegevens vragen. Wil je dat allemaal niet, en gewoon snel zonder zeuren geholpen worden, dan zul je wat meer moeten betalen en bij een Nederlandse zaak wat moeten kopen...
 
Laatst bewerkt:
Ik kocht een headset. Prima snel ontvangen, alleen de speakers doen het niet. Klacht geprobeerd via de site www.dx.com. Maar, daar willen ze foto's, allerlei nummers en als je die niet geeft werkt er niets meer.
Ordernummer is blijkbaar niet genoeg.
Allerlei discussies via hun operator, maar geen enkele oplossing.
U bent gewaarschuwd .
Een site die zo schreeuwerig overkomt en er uit ziet als een plak verlanglijstje van een kind van 5 die mijd ik al bij voorbaat.

Wel een bult wat je door moet geven.
Maar als ik zie hoe die site er uit ziet.
Zal de administratie ook wel een bende zijn :X
 
1 keer zo'n kleine drone besteld van 3 tientjes die het niet lekker deed... moest ik ook foto's etc. opsturen (terwijl er niks aan te zien was). Uiteindelijk wel gewoon een nieuwe gekregen die wel in orde was... ze vragen best veel maar mijn ervaring was verder OK
 
Ok, goed verhaal.
If you pay peanuts, you get monkeys.

Blijft gokken met de China spul. Ik heb alleen maar goede ervaringen ermee (maar je moet wel weten wat je koopt, en je even inlezen)
 
Yup, same same ervaring hierzo.
Is alweer 2-3 jaar terug.
Intercom besteld. Was een duo pack.
Bleek er maar 1 in te zitten.
Foto's, nog meer foto's, nog veel meer foto's.
En tussen elk verzoek gaan dan steeds 1-3 dagen overeen.
(van de doos, van de inhoud van de doos, van de inhoud naast de doos, van inhoud in de doos, alle kanten van de doos, overbelicht, onderbelicht, sepia, zwart wit, verzin het maar)

Na wat speurwerk kwam ik erachter dat de fout bij de leverancier van hun lag. (verkeerde codes op de doos en website)
Dat uitgekauwd en aan ze verteld.
Screenshot's en foto's.
Ineens begrijpen ze niet wat het probleem was. (2 betalen 1 krijgen)
Paypal erbij gehaald. Dan moet je weer aangifte bij de politie doen. Gaat nergens over.
In NL wordt je dan van het kastje naar de muur gestuurd.
Eind van het liedje was dat ik de rommel aangetekend op kon sturen.
Behalve 2-3 maanden touwtrekken met verschillende bedrijven/instanties nog 20-25 Euro kwijt aan verzendkosten.
 
Tsja, bij dit soort sites is het spelen en gokken, en ja dan kun je ook verliezen.
Daarom houden mijn bestellingen dan ook op bij een radiootje.. serieuze spul zou'k niet aandurven..
Maar vb, soldeerspul, contactjes, schakelaars, lampjes voor de motor etc gaat prima.
 
Ik bestel er regelmatig wat. Nog nooit problemen gehad. 1 keer een verkeerd iets geleverd gekregen, idd fotootje sturen en daarna kreeg ik het juiste toegestuurd. Het foute deel mocht ik houden want de transport kosten waren meer dan de waarde.
Het ging bij mij om eenvoudige usb kabeltjes in dit geval.
 
Stom, stom stom! |(
Kijken terwijl je me min of meer gewaarschuwd hebt.

Akgvjyfcjcyfdkulgcjydcyrtdjkfiyfuhgcdkhchzykgfxyfcjdxkghxtgfchfvcsdfgihjchsdh.

10 min later......
Sorry kom net bij van mijn epi aanval.

Jeetje wat een bagger site.
:r
 
Aziatisch bedrijf, je hebt WHOIS daar niet voor nodig als je überhaupt al kijkt hoe die website er uit ziet:
Street:

c/o 9A Jasmine Road
City: Singapore
Postal Code: 576582

Maar bovenal mensen;

Ik snap niet dat mensen hun zuur verdiende centjes besteden aan chineese meuk. Ja, het is stukken goedkoper, maar waarom zou dat zijn? Zou ik van de TS mogen weten wat deze headset gekost heeft? Ik gok niet meer dan een paar tientjes. Hoe kan het zijn dat deze headset een paar tientjes kost en Nolan zijn spullen aanbied voor honderden euro's?

Voor prullaria als een lampje, een schakelaartje of kabeltje prima, maar een headset of ander elektronisch spul?
 
De headset kostte inderdaad maar een paar tientjes. Dus verlies is te overzien, maar het gaat meer om het principe.
Zo kocht ik ook een action cam, eentje die je ook bij Telefunken voor ca. 200 euro kunt kopen , en ik betaalde er 34 euro voor. Precies hetzelfde ding dus, inclusief alle installatierimram.
Dus, kopen bij een Europese leverancier is soms bijna niet meer aan te bevelen.
Als je naar Specsavers gaat, kost een bril met glazen inclusief van alles en nog wat je zomaar rond de 250 euro ( montuurtje 100, glazen 150) Kijk in China en je ziet hetzelfde voor 30 euro. Specsavers geeft dit ook toe , vandaar dat je twee weken moet wachten op je brilletje.

Aziatisch spul is meestal helemaal niet verkeerd, het gaat om de leverancier die er een puinhoop an maakt. Vandaar mijn opmerkingen over DX, echt heel veel minder dan Aliexpress bijvoorbeeld.
En waar denk je dat Nolan zijn spul laat maken ?? Italië ? Nou , niet dus. Maar wel in Azië.





Aziatisch bedrijf, je hebt WHOIS daar niet voor nodig als je überhaupt al kijkt hoe die website er uit ziet:
Street:

c/o 9A Jasmine Road
City: Singapore
Postal Code: 576582

Maar bovenal mensen;

Ik snap niet dat mensen hun zuur verdiende centjes besteden aan chineese meuk. Ja, het is stukken goedkoper, maar waarom zou dat zijn? Zou ik van de TS mogen weten wat deze headset gekost heeft? Ik gok niet meer dan een paar tientjes. Hoe kan het zijn dat deze headset een paar tientjes kost en Nolan zijn spullen aanbied voor honderden euro's?

Voor prullaria als een lampje, een schakelaartje of kabeltje prima, maar een headset of ander elektronisch spul?
 
Niet in discussie gaan, zoals gemeld is de service nihil...en begrijpelijk met dit soort prijzen. Betaald met paypal of creditcard? daar gewoon een claim neerleggen dat het niet in orde is, krijg je gewoon je geld terug obv kopersbescherming. Dat is althans mijn ervaring.
 
Nog even : als je ze een mailtje stuurt, krijg je het bericht dat hun server het niet doet.
Opzet ???? Nou, ik denk het wel
 
Aziatisch spul is meestal helemaal niet verkeerd, het gaat om de leverancier die er een puinhoop an maakt. Vandaar mijn opmerkingen over DX, echt heel veel minder dan Aliexpress bijvoorbeeld.
En waar denk je dat Nolan zijn spul laat maken ?? Italië ? Nou , niet dus. Maar wel in Azië.

Tja,

Ik heb een keer een telefoon bij zo'n site gekocht. Was stukken goedkoper dan hier in NL. Na twee weken was hij naar de knoppen. Toen hij eenmaal naar de knoppen was heb ik hem open getrokken en bleek dat de batterij geen 2400mah was maar 1300mah. En zo zijn er waarschijnlijk nog tal van zaken waarmee gekloot is.

En de prijs van een artikel bepaald men niet alleen aan de hand van materiaal. Zaken zoals support, onderhoud en service zitten daar ook bij inbegrepen. Voor die paar tientjes moet men het product maken, online zetten, versturen en in geval van calamiteiten ook nog support geven. Ik denk niet dat je daar teveel van kan verwachten.
 
Ik bestel geen dingen meer met een batterij erin in China, meestal is dit meuk.
Zo heb ik een speakertje van 5 euro gekocht en is de accu na 2 minuten al leeg.
Achja, heb er dan nog 2 minuten plezier aan beleefd :')
 
Als ze dit verkopen: Sexy Seductive Wrapped Chest Side Strap Dress Skirt Sexy Underwear, moet je er geen headset kopen.
 
Heb je die fotos en nummers doorgegeven of niet?
:^

Ze zitten niet om de hoek, dus je moet er wel wat moeite voor doen.
Er zijn er ook teveel afnemers die uit onkunde maar wat doen, verkeerd gebruiken, verkeerd installeren..

Maar als je de tijd gaat bijhouden van een reclamatie dan kan goedkoop inderdaad duurkoop zijn. _O-
Niet opgeven.. de aanhouder krijg altijd gelijk. :Y

Ik heb ene keer een retour gehad, en die kosten kreeg ik nog terug ook.
Verder een pagina of vijf aan orders. (Onder meer vier tablets, zes telefoons..)
 
DX.com heeft slechte klantenservice en kritische maar niet eens negatieve recensies accepteren ze niet. Ik ben er na een paar keer problemen te hebben gehad, vertrokken. Aan mij verdient die specifieke toko geen geld meer. Geven een belachelijk laag bedrag terug of willen een klein bedrag geven om iets te laten repareren in NL. Ze vergeten zeker dat de kosten om iets na te kijken al torenhoog zijn hier.
 
Even een kleine opsomming.

Product werkt niet naar behoren.
Verkoper vraagt slechts om een aantal nummers en foto's, je hoeft niet eens iets terug te sturen.
Je wil daar geen gehoor aan geven.
Nu ben je boos dat je niet verder geholpen kan worden.

Nou nou wat zijn ze toch slecht daar in het grote boze China he? :Z
 
Nummers doorgegeven, voor de foto's verwezen naar hun eigen plaatje. Ik zit niet verlegen op allerlei gedoe, heb geen smartphone en ook geen tablet. Ik wil de wereld zo simpel mogelijk houden, internet via een laptop is al mooi genoeg. De rest is franje in mijn beleving, een telefoon is om te bellen!
Als ze al hun eigen plaatje niet kunnen vinden, nou ja, ........!

Ik ben , of liever gezegd was, klant en ik wil als zodanig behandeld worden. Ik ben niet je en jou voor leveranciers, maar "meneer "en "U". Vandaar dat dit gedoe, van "je moet " die foto , enzovoorts, mij niet bevalt. Noem het maar eigenwijs en arrogant, maar ze vergeten het idee van "klant" zijn.
Het gaat niet om het bedrag, het gaat om de houding. natuurlijk kan ik prima een setje in Nederland kopen.



Heb je die fotos en nummers doorgegeven of niet?
 
Nummers doorgegeven, voor de foto's verwezen naar hun eigen plaatje. Ik zit niet verlegen op allerlei gedoe, heb geen smartphone en ook geen tablet. Ik wil de wereld zo simpel mogelijk houden, internet via een laptop is al mooi genoeg. De rest is franje in mijn beleving, een telefoon is om te bellen!
Als ze al hun eigen plaatje niet kunnen vinden, nou ja, ........!

Ik ben , of liever gezegd was, klant en ik wil als zodanig behandeld worden. Ik ben niet je en jou voor leveranciers, maar "meneer "en "U". Vandaar dat dit gedoe, van "je moet " die foto , enzovoorts, mij niet bevalt. Noem het maar eigenwijs en arrogant, maar ze vergeten het idee van "klant" zijn.
Het gaat niet om het bedrag, het gaat om de houding. natuurlijk kan ik prima een setje in Nederland kopen.
Als je dat allemaal belangrijk vindt, waarom verwacht je dan voor een dubbeltje op de eerste rij te kunnen zitten qua service? :?
Zo werkt de wereld niet. Of je nou een smartphone/tablet hebt of niet (geen idee wat die opmerking er toe doet).
 
Ik ben , of liever gezegd was, klant en ik wil als zodanig behandeld worden. Ik ben niet je en jou voor leveranciers, maar "meneer "en "U". Vandaar dat dit gedoe, van "je moet " die foto , enzovoorts, mij niet bevalt. Noem het maar eigenwijs en arrogant, maar ze vergeten het idee van "klant" zijn.
Het gaat niet om het bedrag, het gaat om de houding. natuurlijk kan ik prima een setje in Nederland kopen.

Je weet dat je met een Chinees aan het praten bent die alles door Google vertalen gooit en geen flauw idee heeft of hij taalkundig correcte en beschaafde berichten stuurt? :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan