Iemand tips voor als je een Guzzi koopt?

orka

MF'er
28 jun 2002
214
0
la belgique
Ik ben aan het rondkijken voor een lekkere vette naked guzzi... :9~
ofwel word het een V65 ofwel een le mans (I of II) :}
dus vooral guzzie van rond 1980
.
heeft er iemand tips waar je moet op letten (gekende pijn punten?)
/ goede adressen voor aankoop/onderdelen
(belgie /grens met NL .. ik woon in brussel
maar koeblik van de firma dus afstand niet zo belangrijk)
.
voor zover ik zie op t'internet zijn die guzzies zo solied als de pest
kwa moterblok en moet je vooral rekening houden met wa gezever met
alle "niet essentiele"        O-) zaken zoals toerentellerkabels enz...
.
iemand?
.
cheers,
Orka

ps beetje reklame voor guzzie: check out http://www.dameijer.demon.nl/
(MOTO GUZZI database)
 
Op donderdag 16 oktober 2003 15:06 schreef guyspot het volgende:guzzi
en deze nog,

full


overigens staat hier Tusentijdse update, Guzzi Dirttracker "The Judge" een verhaal over hij er uit komt te zien......
 
Hee joi,

Kleine Guzzi's kunnen best goed zijn, maar ik sluit me bij Br@l aan als het om V65's gaat. Meestal afgetrapte dingen die net te licht zijn uitgevoerd. Guzzi budgetbike dus. Absolute afrader.

Echt, als je een Guzzi wil, dan kan ik je echt van harte aanraden om door te gaan voor een "dikkere" 850. De 750's heb ikzelf geen ervaring mee, maar je ziet ze weinig, dus misschien is dat een goede hint ( misschien ook niet ).

Wat je zeker ook kan doen is voor een 350 gaan, wel erg licht inderdaad, maar gaan amper kapot, hetzelfde onderblok wordt voor 500 en 650's gebruikt namelijk.
Alleen van dit model is de kruiskoppeling wat gevoelig, en als deze gaat, neemt hij 9 van de 10 keer de hele achterbrugophangeing mee, einde verhaal dus, en meestal kansloos om er nog mee de berm in te geraken gezien je achterwiel ineens in je achterspatbord klem zit.

Als je niet het geld aan een Guzzi uit wil geven, kan je misschien beter voor een Jap gaan.....

Toch veel succes gewenst.
 
okidoki
gesnapt :+
het is voor zo'n reacties da'k hier een post gedaan heb zie ;)
Allemaal bedankt voor de input !!!!!! :}
.
ik zal nog eens met mijn financieel genie babbelen en wie weet
:] ik toch nog eens met zo'n dikke guzzi 8-)
 
Hee joi,

Kleine Guzzi's kunnen best goed zijn, maar ik sluit me bij Br@l aan als het om V65's gaat. Meestal afgetrapte dingen die net te licht zijn uitgevoerd. Guzzi budgetbike dus. Absolute afrader.

Echt, als je een Guzzi wil, dan kan ik je echt van harte aanraden om door te gaan voor een "dikkere" 850. De 750's heb ikzelf geen ervaring mee, maar je ziet ze weinig, dus misschien is dat een goede hint ( misschien ook niet ).

Wat je zeker ook kan doen is voor een 350 gaan, wel erg licht inderdaad, maar gaan amper kapot, hetzelfde onderblok wordt voor 500 en 650's gebruikt namelijk.
Alleen van dit model is de kruiskoppeling wat gevoelig, en als deze gaat, neemt hij 9 van de 10 keer de hele achterbrugophangeing mee, einde verhaal dus, en meestal kansloos om er nog mee de berm in te geraken gezien je achterwiel ineens in je achterspatbord klem zit.

Als je niet het geld aan een Guzzi uit wil geven, kan je misschien beter voor een Jap gaan.....

Toch veel succes gewenst.
dank, scheelt me weer een hoop typewerk ;)
 
In de motormarkt van deze week/maand......

Eeen le mans-achtig 350-ding voor 900 Euro's. Op de street of track stond buiten een V 50 Police te koop in redelijke staat, 1200 Euro's.

Dus ze zijn er wel degelijk, ik blijf overigens bij mijn mening dat je beter door kunt sparen voor een 850 modelletje.

Succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan