Iemand tips voor mij?

Mijn schoonzus heeft ook proefgereden op een GSX750f en daarna op een Honda CBF1000 het is vorig jaar de Honda geworden, vond ze veel gemakkelijker (en daardoor leuker) te rijden.
 
Oja haar vriendje had een GSX600 en ook die is een paar weken later gezwicht voor een CBF1000.

Jahoor we zijn op pagina 2, en we zijn op het moment beland dat mensen hun eigen motor aan beginnen te prijzen .... Nog even en de hyabusa komt weer voorbij :')

Laten we nou mensen proberen te voorzien van advies hoe ze voor zichzelf de juiste keuze kunnen maken. Zonder allemaal te gaan roepen hoe geweldig onze eigen motor is.
 
Wellicht dat als je vanuit Hilversum richting de kant van Amsterdam naar een motor gaat kijken, dat je nog een aankoopkeuring kunt laten doen bij @Super Blackbird

Die heeft een motorzaak ergens in die buurt (geen idee of hij aankoopkeuringen doet)

Maar er zitten wellicht nog wel meer motorfietsmonteurs in jouw buurt. Als je zelf geen technische kennis hebt, en ook persoonlijk niemand kent die dit heeft is het altijd verstandig om een onafhankelijke aankoopkeuring te laten doen. Kost je misschien een paar tientjes, maar kan wel voorkomen dat je een kat in de zak koopt.

Een aankoopkeuring zou ik alleen doen bij aankoop bij een particulier of schimmige handelaar. Wanneer je koopt bij een gerenommeerde motorzaak lijkt me dat echt niet nodig.
 
Een aankoopkeuring zou ik alleen doen bij aankoop bij een particulier of schimmige handelaar. Wanneer je koopt bij een gerenommeerde motorzaak lijkt me dat echt niet nodig.
Een aankoop keuring is een noodzaak als je in Eemnes koopt. Ondanks dat het een “gerenommeerde” motorzaak is.
 
Jahoor we zijn op pagina 2, en we zijn op het moment beland dat mensen hun eigen motor aan beginnen te prijzen .... Nog even en de hyabusa komt weer voorbij :')

Laten we nou mensen proberen te voorzien van advies hoe ze voor zichzelf de juiste keuze kunnen maken. Zonder allemaal te gaan roepen hoe geweldig onze eigen motor is.
Hier wil ik tegenin gaan.

Ik vond de keuze van TS eigenlijk best wel een redelijke. En ik zou haar GEEN K100 of XT600 aanraden. Veel te lomp en niet wat ze zoekt.
 
Een aankoopkeuring zou ik alleen doen bij aankoop bij een particulier of schimmige handelaar. Wanneer je koopt bij een gerenommeerde motorzaak lijkt me dat echt niet nodig.

Ook een gerenommeerde motorzaak heeft motorfietsen staan die je liever laat staan.
 
en neem je tijd,
ik ben drie jaar bezig geweest met het zoeken naar "mijn" motor..

vorig jaar uit Frankrijk gehaald..
en beter dan wat ik allemaal eerder links en rechts gezien of gevonden had...
 
Eemnes is natuurlijk wel dichtbij. Heeft vaak veel motoren staan, maar heeft hier op het forum niet de beste naam. Motoren slijten is de policy, onderhouds-history en service is niet lang niet altijd aanwezig. Ik heb daar zelf geen ervaring mee.
Doornekamp Hoevelaken wel eens wezen kijken voor mijn zoon. Veel import, weinig gegevens bekend van de motoren en degene die wij hebben bekeken aardig aan de prijs en niet echt netjes, veel kleine beschadigingen. Maar wel heel veel motoren in alle kleuren en uitvoeringen. Best wel een bezoek waard, denk ik.
 
Ik heb volgende week hopelijk mijn rijbewijs na veel uitstel van het avd examen.
Heel veel succes bij 't afrijden en vergeet je banaantje niet :] !

28132832-klavertje-vier-geïsoleerd-.jpg


gr. Leo
 
en neem je tijd,
ik ben drie jaar bezig geweest met het zoeken naar "mijn" motor..

vorig jaar uit Frankrijk gehaald..
en beter dan wat ik allemaal eerder links en rechts gezien of gevonden had...
Ts is niet bepaald op zoek naar een exotische fiets he. Gewoon een standaard japanner waar je je geen buil aan kunt vallrn
 
mijn motor was ook niet te echt exotisch...
slecht te krijgen in een recent bouwjaar...
en netjes of erg weinig kms..
 
Terug
Bovenaan Onderaan