Iemand tips voor mij?

Ik heb het over "mijn" dealer. De eigenaar vertelde me dat, en ik zie daar ook vaak busjes van handelaren waar motoren in geladen worden.

Ik weet hoe het werkt.

90% word er uit gefilterd, maar het is echt niet zo dat een net bedrijf alleen maar goede fietsen heeft staan.

Net zoals een handelaar alleen maar troep zou hebben.

Waar of bij wie je ook wat koopt, je hebt nergens de zekerheid dat het een goede fiets is.
 
Bij gerenommeerde dealers heb je geen koopjeshoek meer....al jaren zo.

Mochten ze niet voldoen, oa bj en/of kilometers dan gaan ze de tussenhandel in.... :]

Hoeven per definitie geen slechte motoren te zijn, maar niet genoeg voor glazen paleizen waar mensen gevoelig voor zijn...
 
Bij gerenommeerde dealers heb je geen koopjeshoek meer....al jaren zo.

Mochten ze niet voldoen, oa bj en/of kilometers dan gaan ze de tussenhandel in.... :]

Ook een dealer kan niet binnenin een motor kijken, en kan niet altijd alles achterhalen qua onderhoud en schade historie.

Er is meer dan alleen bouwjaar, km stand en een net uiterlijk.

Ik heb het ook niet over koopjes.

Ik wil alleen maar zeggen dat het echt niet zo is dat een gerenommeerde dealer alleen maar top occasions heeft staan, je moet waakzaam blijven.
 
Ik weet hoe het werkt.

90% word er uit gefilterd, maar het is echt niet zo dat een net bedrijf alleen maar goede fietsen heeft staan.

Net zoals een handelaar alleen maar troep zou hebben.

Waar of bij wie je ook wat koopt, je hebt nergens de zekerheid dat het een goede fiets is.
Nee, maar in elk geval bij bij mijn dealer wel de zekerheid dat problemen worden opgelost.
 
Dat heb ik je al vaker zien roepen, maar ze zitten er nog gewoon.
Ik ben daar een half jaar geleden aan het zoeken geweest maar niet te vinden iedereen in de buurt gevraagd en niemand weet waar ze zitten
En ik heb echt goed gezocht,dus vertel mij maar hoe het zit
 
Jahoor we zijn op pagina 2, en we zijn op het moment beland dat mensen hun eigen motor aan beginnen te prijzen .... Nog even en de hyabusa komt weer voorbij :')

Laten we nou mensen proberen te voorzien van advies hoe ze voor zichzelf de juiste keuze kunnen maken. Zonder allemaal te gaan roepen hoe geweldig onze eigen motor is.
Nee man ik rij zelf op een nakend Busa, de B-king, was een oprecht advies op eens wat verder te kijken dan haar 1e keuze, en opdat ik dit in de familie als ervaringsdeskundige heb mee gemaakt hier gepost. En nee een Busa op B-king zou ik ze niet adviseren om mee te beginnen.
 
Je moet op de Bramenweg zoeken, daar zitten ze nog steeds ZGAN!! VAN OUD VROWTJE!!! KOOPJE!!!
Ik heb daar gezocht,maar zelfs de buren weten het niet,het moet vlak bij het tankstation zijn,ik heb het aan heel veel mensen gevraagd niemand weet het zelfs de buren en een motor rijschool uit de buurt weet het niet.
K zie graag een foto van waar het zit,want ik vind het niet.
 
1615198008254.png
Rood= tankstation. Blauw = de welbekende negeer motorzaak.

Verder on topic maar weer?
 
Volgens mij ben je voorzien van zo'n beetje alle tips ik mij kan bedenken, én heb je al een vrijwilliger gevonden die samen met jou motoren gaat kijken, helemaal super! Wat een fijne gemeenschap is dit toch.
Ik woon in omgeving Adam en kan in het weekend altijd tijd vrijmaken voor een ritje naar een motorzaak, dus mocht je behoefte hebben hoor ik het wel!
Verder uitstekende keuze om voor de 'f' variant te gaan, zeker als eerste motor!
Heeeeel veel succes donderdag met afrijden, ik hou het draadje in de gaten voor een update, ik zal voor je duimen!
 
@Soesaful er zijn wat opties om risico's af te dekken:
Er zijn bedrijven die in opdracht keuringen doen. Zo weet je een stuk beter waar je aan toe bent.
Een andere optie is garantie bij te kopen, voor een half jaar of een jaar.

Of dat het waard is, dat is uiteindelijk een afweging.
 
Terug
Bovenaan Onderaan