iemand van hier??

<Heilig boontje alert>

Ik vind (vrijwel) iedereen hier wel weer heel eenzijdig reageren in de trant van "ach, de weg zal zich er wel voor geleend hebben" en "ach, valt toch wel mee?". Kom op jongens, 170 buiten de bebouwde kom en dan nog op een weg waar je 60 mag, ben ik dan echt de enige tot dusver die dat echt belachelijk snel vindt? En de enige die vindt dat ze z'n rijbewijs mogen afpakken?

Zelfs als de weg kaarsrecht is en er geen zijwegen zijn, dan nog verwacht niemand zo'n idioot op de weg. Stel dat je als tegenligger besluit een of andere langzaam voertuig in te halen en je schat in dat dat nog prima kan, maar ineens is je tegenligger 3x zo snel bij je dan verwacht, daar kun je toch niet op anticiperen?

Of gaan jullie me nu vertellen dat de bewuste hardrijder met al dat soort factoren rekening heeft gehouden? (En dan nog)
 
Ik vind het maar discriminatie, ze hebben het altijd over bestuurder en niet over bestuurster .. :/






:+


En nee, ik was het niet :+
 
Zelfs als de weg kaarsrecht is en er geen zijwegen zijn, dan nog verwacht niemand zo'n idioot op de weg. Stel dat je als tegenligger besluit een of andere langzaam voertuig in te halen en je schat in dat dat nog prima kan, maar ineens is je tegenligger 3x zo snel bij je dan verwacht, daar kun je toch niet op anticiperen?

Als de weg kaarsrecht is zonder zijwegen kun je ook overzien of er andere weggebruikers zijn. Zijn die er niet vind ik het een gecontroleerde actie. Niet waarschijnlijk in dit geval, anders was de flitsauto niet over het hoofd gezien.
 
Als de weg kaarsrecht is zonder zijwegen kun je ook overzien of er andere weggebruikers zijn. Zijn die er niet vind ik het een gecontroleerde actie. Niet waarschijnlijk in dit geval, anders was de flitsauto niet over het hoofd gezien.
Ja, maar stel dat er nou ineens een gieter oversteekt?

Maar zonder gekheid, als het echt zo compleet overzichtelijk is, ok, dan kun je het een 'gecontroleerde' actie noemen. Dan durf ik niet meer met 100% zekerheid te beweren dat het compleet onverantwoord is, maar tegelijkertijd durf ik ook niet te beweren dat 170 km/h dan 'best moet kunnen'. Het is gewoon zo allejezus hard op zo'n weg.

Iemand daar nog ideeën over? Wat de risico's zouden kunnen zijn op een dergelijke weg? Of is dat iets teveel 'advocaat van de duivel' spelen?
 
weet zelf de pcieze situatie niet maar er zijn echt stukjes weg waar het gewoon onzin is om een max snelheid van 60km/h aan te hangen.

Uiteraard is het een behoorlijke snelheid en dan zijn er altijd risico's.
Maar dan maakt het geen bal uit waar je rijdt.
Je kunt ook op het circuit op je bek gaan met 170 toch??
 
weet zelf de pcieze situatie niet maar er zijn echt stukjes weg waar het gewoon onzin is om een max snelheid van 60km/h aan te hangen.

Uiteraard is het een behoorlijke snelheid en dan zijn er altijd risico's.
Maar dan maakt het geen bal uit waar je rijdt.
Je kunt ook op het circuit op je bek gaan met 170 toch??

Hoeft nog niet eens met 170 :X
 
Lafjes wordt steeds langzamer, ik wil eens een bericht in de trand van 200 te hard ofzo zien. Begint zo saai te worden. Ik bedoel 30 a 40 te hard dat is al standaard op de A2, welke idioot heeft bedacht dat je daar 100 mag. Zelfde als bepaalde N wegen zonder vangrail en met kruisingen..........
 
Lafjes wordt steeds langzamer, ik wil eens een bericht in de trand van 200 te hard ofzo zien. Begint zo saai te worden. Ik bedoel 30 a 40 te hard dat is al standaard op de A2, welke idioot heeft bedacht dat je daar 100 mag. Zelfde als bepaalde N wegen zonder vangrail en met kruisingen..........

Hier kun je stemmen over de snelheid op de A2

http://www.omroepwnl.nl/
 
hebben die agenten boa's niks beters te doen?
ik ken nog een paar motorrijders die motorloos zijn en die weten wie de dief is....
 
Laatst bewerkt:
In dit bericht staat dat de man uit Tiel 51 km/uur te hard reed en hiervoor zijn rijbewijs en motor moest inleveren. Wist niet dat ze ook je voertuig in beslag namen?

Dat is inderdaad apart, normaal gesproken zou dat zijn bij een overschrijding van meer dan 100% en dat is 51 te snel bij 60 niet. Wellicht was er een andere grote gevaarzetting
 
De desbetreffende persoon reed 110km te hard (dit was niet de totale snelheid maar de overschreiding)
 
Terug
Bovenaan Onderaan