iemand van hier?

Jacobsieger

MF'er
13 apr 2013
124
55
Joure
Hoi,
vanmiddag haal ik een "classic streetfighter"op deze is in 2002 verkocht bij een bedrijf in Drachten EDIT, kobo motoren.
Wat ik graag wil weten is of iemand van hier de motor heeft gebouwd.
Het gaat om een 1980 gsx 11/7 ofwel een 1100 motorfiets met gsxr750 motorblok.
Vermoedelijk eind jaren 90 gebouwd.
Hoor het graag
full
 
Laatst bewerkt:
Heeft mijn broertje een tijd te koop gehad en was van een maat van hem.wie hem gebouwd heeft weet ik niet maar kan ik wel achterkomen😇

Waarom wil je dat weten trouwens? :?
 
Laatst bewerkt:
De foto is ook bij mijn broer zijn voormalig loods genomen .
 
Laatst bewerkt:
Ben ik met jullie eens, van de andere kant, dit is ook wel weer bijzonder, `k bedoel..wie heeft er nu een 11/7 :P

Weten jullie of een 1100 RW blok uitwisselbaar is met een 750RW? maw kan de electronica 1 op 1 overgezet worden, het doel op termijn is om er een 11/11 van te maken :)

Een 7/11 snap ik, maar een 11/7... :?
 
Weten jullie of een 1100 RW blok uitwisselbaar is met een 750RW? maw kan de electronica 1 op 1 overgezet worden, het doel op termijn is om er een 11/11 van te maken :)

Ja deze zijn uitwisselbaar maar let op het 1100 blok is wat hoger dus misschien heb je daar geen ruimte voor. Verder zijn de uitlaatbochten anders en ook de oliepan en oliekoeling. Ook ga je van een kabelbediende koppeling naar hydraulische koppeling.

Elektronisch is 1 op 1 over te zetten maar let op de CDI van de 750 heeft de toerenbegrenzer hoger zitten dan de 1100 dus in theorie zou je met ver doortrekken de boel wat kunnen overbelasten.
 
Laatst bewerkt:
Help, de accu terug gemonteerd, benzine i de tank, hij doet t niet, benzine kraan losgehaald, eerste wat opvalt is dat het filter weg is en wat ooit filter was volgelopen is met smurrie, schoongemaakt, opnieuw proberen. doet t niet. Nu de vacuum aangesloten en benzine kraan, er komt minimaal benzine uit de tank. Vraag me af waarom er geen kraan opzit, is dit standaard bij een 1100 tank? Bij mn gsxr zat er een PRI stand op en als je hem daar op zetten dan was het vacuum van de tank met als gevolg dat de vlotterkamers meteen vol liepen.
Iemand goeie tips om de carbs vol te krijgen?
 
Help, de accu terug gemonteerd, benzine i de tank, hij doet t niet, benzine kraan losgehaald, eerste wat opvalt is dat het filter weg is en wat ooit filter was volgelopen is met smurrie, schoongemaakt, opnieuw proberen. doet t niet. Nu de vacuum aangesloten en benzine kraan, er komt minimaal benzine uit de tank. Vraag me af waarom er geen kraan opzit, is dit standaard bij een 1100 tank? Bij mn gsxr zat er een PRI stand op en als je hem daar op zetten dan was het vacuum van de tank met als gevolg dat de vlotterkamers meteen vol liepen.
Iemand goeie tips om de carbs vol te krijgen?


Edit,
probleem opgelost, de motor doet t. Hij trok te weining vacuum op het membraam/plunjer van de benzine kraan, dus deze er even tussen uitgehaald.

Wat nu wel duidelijk is geworden is dat de carbs aan alle kanten lekken en gereviseerd moeten worden en daarna synchroon gesteld.
mvg Jaap
 
hoi kleine update er tzt komt er een 1100R blok in, water of olie gekoeld, de laatste heeft mijn voorkeur. Mocht iemand nog een goed 1100 R blok hebben liggen graag reactie een pb.
Inmiddels wat vorderingen gemaakt met aanpassen voorvork, 17" velg en remmerij, voorkant van een 1993 gsxr750 W gekocht, overigens ook een nieuw gebruikte carburateur gemonteerd
Benzine kraan is kapot, daar is een nieuwe voor besteld, ik had de tank gevuld en nadat ik de motor gestart had kwam de benzine uit de luchtfilters lopen..... het meest logische leek mij de benzinekraan dus die kan ik hoop ik morgen vervangen.


Plaatje van hoe die er nu bij staat
full


Enige wat niet fijn is, is dat de kroonplaat custommade gemaakt moet worden
Wat ook niet fijn is, is dat het blok vol benzine gelopen is...
 
Laatst bewerkt:
Het meest logische is, dat je vlotternaalden niet meer goed of vervuild zijn. Daarom sluit ie de benzinetoevoer niet af en loopt de benzine eruit/je blok in.
En waarom moet er 'n plaat gemaakt worden? Die kan je toch óf zo kopen (ABM, LSL, Spiegler, CnC etc) óf je eigen plaat ff aanpassen.

Staat er wel goed bij zo. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan