Iemand wel eens staande gehouden op een te zware motor? >35kW

Polijstmachine

Ik heb geen spiegel meer nodig
24 jan 2024
4
0
Hallo ik ben nieuwsgierig of er mensen zijn met soortgelijke ervaringen als ik of dat het voor hun anders is uitgepakt.

Ik ben een aantal jaar geleden eens staande gehouden omdat ik te hard reed op mijn destijds Yamaha FZS600. Ik had een A code 80 rijbewijs en had mijn motor laten begrenzen op 35kW middels een TUV-certificaat. De politie hield mij aan en bekeek mijn kentekenbewijs en zei dat de motor waarop ik reed te zwaar was omdat deze op het kentekenbewijs 70 kW was.

Ik liet toen mijn TUV-certificaat zien en legde uit dat het veranderen van het kentekenbewijs erg duur was om door het RDW te laten doen en dat ik het na 2 jaar begrenzing weer opnieuw mocht laten doen omdat ik dan wel volledig mag rijden.

De agent zei dat een TUV-certificaat niet in Nederland geldig is en dat ik in principe zonder geldig rijbewijs reed. Echter zag deze agent het door de vingers en kreeg ik alleen een proces-verbaal voor de snelheidsovertreding.

Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? En zo ja, ben ik heel benieuwd naar jullie ervaring en hoe het toen is uitgepakt.
 
Hallo ik ben nieuwsgierig of er mensen zijn met soortgelijke ervaringen als ik of dat het voor hun anders is uitgepakt.

Ik ben een aantal jaar geleden eens staande gehouden omdat ik te hard reed op mijn destijds Yamaha FZS600. Ik had een A code 80 rijbewijs en had mijn motor laten begrenzen op 35kW middels een TUV-certificaat. De politie hield mij aan en bekeek mijn kentekenbewijs en zei dat de motor waarop ik reed te zwaar was omdat deze op het kentekenbewijs 70 kW was.

Ik liet toen mijn TUV-certificaat zien en legde uit dat het veranderen van het kentekenbewijs erg duur was om door het RDW te laten doen en dat ik het na 2 jaar begrenzing weer opnieuw mocht laten doen omdat ik dan wel volledig mag rijden.

De agent zei dat een TUV-certificaat niet in Nederland geldig is en dat ik in principe zonder geldig rijbewijs reed. Echter zag deze agent het door de vingers en kreeg ik alleen een proces-verbaal voor de snelheidsovertreding.

Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? En zo ja, ben ik heel benieuwd naar jullie ervaring en hoe het toen is uitgepakt.
Geluk gehad Zelfs je kenteken had ingenomen kunnen worden. Als de politie wil kan ze vrij eenvoudig controleren of degene die houder is een beperking heeft op zijn rijbewijs. Ik zou er elke dag wel een paar kunnen pakken als ik me erop toe zou leggen. Als je normaal rijdt dan zul je er niet zo snel mee gepakt worden. Blijft wel zo dat je bij een ongeluk wel erg de pineut bent. Zowel bij justitie als bij verzekeraars. De politieman wist waarschijnlijk dat verzekeraars accoord gaan met een tuv uitdraai en vond dat belangrijker. En je had al een pv te pakken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
"en legde uit dat het veranderen van het kentekenbewijs erg duur was om door het RDW te laten doen"

Dit (of het nou goed of fout is) is zooooooooooooo Hollands...... _O-
Je weet (dan wel hoort het te weten) de wet maar komt met argumenten waarom die niet van toepassing zou zijn....

Je hebt -al die jaren geleden- niet meteen een staatslot gekocht zeker? 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan