Iemand weleens een motor besteld via ...

hmm oke, maar ik snap de werking dan niet helemaal, waarom leveren ze deze motoren dan zo goedkoop?

nieuw prijs ligt zo rond de 13600 euro, via die website ongeveer 12500 euro.
Ze leveren hem af bij een dealer bij mij in de buurt, ik kom uit friesland maar dat gaf mijn naam ook al weg dacht ik zo :+

Ik vraag me dan af hoe zo'n dealer er dan tegenover staat, de honda dealer dicht bij mij in de buurt is volgens mij Motoport in leeuwarden, dus dan zou die daar worden afgeleverd. Maar deze zou de motor natuurlijk veel liever zelf aan mij hebben geleverd.... :?

Ze leveren de motor zo goedkoop omdat ze minder overhead kosten hebben, bijvoorbeeld een showroom. Volgens mij hebben ze ook niet echt motoren op voorraad, geen werkplaats, dus geen leegloop in de winter enz.

Het verschil wat jij noemt is dus 1100 euro, ongeveer 8%. Dat lul je er bij een dealer niet af maar als je geen inruil hebt (bij Motor goedkoop kun je niets inruilen) en je neemt er nog wat accesoires/kleding bij dan lukt het makkelijk. Op kleding krijg je altijd 15% zonder moeite, op een motor krijg je zonder inruil minimaal 5% korting. In jouw geval heb je op de motor zo 700 euri korting, onerhandel je wat strakker dan wordt dat meer.

Ik zou gaan onderhandelen met Motoport, lukt je vast wel om een goeie deal te sluiten.

suk6!!!
 
Garantie is wettelijk wel geregeld (krijgen is een andere zaak), maar je hoeft bij zo een dealer niet binnen te komen voor service natuurlijk. De dealer die de garantiewerkzaamheden aan jou motor uitvoerd ontvangt echt niet zijn normale werkplaats uurloon en ook niet de volle prijs voor de onderdelen die hij gebruikt. Dus als ze kunnen kiezen voor iemand die een servicebeurt laat uitvoeren tegen de normale tarieven en iemand die claimt garantie voor een motor die niet bij hem is gekocht............. conclusie zal duidelijk zijn.

Uiteraard zijn er dealers die het allemaal een worst zal wezen en die gewoon iedere motorrijder hetzelfde behandelen. Maar ik kan me het heel goed voorstellen als je bij de lokale dealer gaat proefrijden, alle informatie krijgt die je hebben wil en vervolgens koop je de motor 200 km verderop omdat het 200 euro scheelt. de lokale dealer vervolgens zegt "lazer maar op met je garantie en service" rij daar maar die 200 km voor. Wat heb je dan verdient :?
 
Laatst bewerkt:
Onderhandelen is altijd een kwestie van uitvinden of de andere kant "honger" heeft. Natuurlijk, een dealer zit er ook voor de centen en zal zeker niet zonder slag of stoot cadeautjes geven.
Doe een bod en kijk wat de reactie is. Zit je niet zo ver uit elkaar, dan kom je vrijwel zeker dicht bij je bod uit. Inruil maakt het natuurlijk moeilijker. Een dealer zal geneigd zijn meer "reserve" in z'n bod in te bouwen voor het geval hij meer kosten aan de ingeruilde motor krijgt, hij moet tenslotte garantie geven.

Ik kwam bij een Motoport binnen en wilde een Fazer 1000, zonder inruil. De eerste vraag: "wat ga je me aan korting geven" werd beantwoord met : "niets". Ik heb nog gezegd dat ik het overjarige model wilde en wat daar mee gedaan kon worden. Het antwoord was: "ook niets". Ik gaf aan dat ik op m'n Fazer 600 destijds al 500 Euro korting kreeg, bij dezelfde dealer. Antwoord: "toen heb ik je ook te veel gegeven". Dan wordt het tijd om héél snel te vertrekken..... Vrijwel zeker heeft die dealer z'n "quotum" voor het jaar al verkocht en wil dan alleen nog maar verdienen.

Ik kreeg bij Bleeker motoren 3 dagen later 1350 Euro korting op de overjarige Fazer 1000 (2002 model, eind 2002)....... Jammer alleen dat Bleeker daarna wat minder goed was in het nakomen van andere afspraken.....

Ga er maar van uit dat, zonder inruil, de dealer een marge kan geven van tussen de 5 en de 8 %. Kom je daar niet op uit en je wilt wat andere zaken, zoals kleding etc., dan kun je ook daar nog wat korting op pakken. Maar laat het nooit bij één dealer. Heb je een bod, dan weet je wat er minimaal mogelijk is. De volgende dealer moet dus minimaal wat meer korting geven.....
 
ik heb mn TDM al opgehaald. via motorgoedkoop,nl besteld en Bleeker motoren hefet het afgehandeld; gewoon cash betaald bij aflevering.. complimenten voor Bleeker; legde me ook min of meer uit hoe het in zn werk gaat tussen hem en motorgoedkoop.nl; verder normaal afgehandeld..
wat mij betreft: goede deal..
 
Terug
Bovenaan Onderaan