Iemand zin om eens een groot stuk te rijden op z'n brik?

Jurrien

Die hard MF'er
20 apr 2005
879
6
Ha,

ik heb zin om eens een klereneind te rijden op mijn brik (cb550f uit 76).
Ik heb inmiddels zomervakanties gepland staan met de bromfiets (Kroatië) en de auto (Italië) en ondertussen ook nog een bromfietsweekendje Luxemburg, maar wil eigenlijk ook nog erg graag eens weg op de motor!
Ik ben 22 jaar en net afgestudeerd maar wil nog even niet gaan werken. De enorme hoeveelheden vrije tijd die ik daarom over heb ik wil ik graag invullen met dit soort mooie ondernemingen.

Ik zoek dus iemand van ongeveer mijn leeftijd die ook zin heeft om van het voorjaar (omstreeks mei/juni?) ver weg te rijden. Waar heen? Geen idee. Graag ook iemand met een niet-zeiken-maar-rijden brikkeninstelling. Daarom plaats ik dit natuurlijk ook hier ipv bij het reizensubforumpje.
Low budget vind ik trouwens ook belangrijk, lekker kamperen.

Ter indicatie, twee fototjes van vorige brikkenvakanties van mij:

Met twee vrienden een rondje Frankrijk (ik nog op een cb350f):

0003.jpg


En vorig jaar op de cb550 met z'n tweetjes naar Parijs heen en weer:

cbparijs.jpg


Dat was dus 2 personen + tent + 2 slaapzakken + 2 matjes + kleren + kookspullen + gereedschap op 1 motor.. Erg leuk.

Ik hoor het wel! Contact kan via jurrien_morsink@hotmail.com
 
Ik zit niet in jouw leeftijdsklasse, ik heb geen geschikt brik voor een dergelijke tocht, en ik heb er ook de tijd niet voor. Maar man......wat zou ik graag willen.

Die foto's roepen zo een heerlijk onbezorgd gevoel op. Veel plezier!
 
*O*

-O- aaim with Deputy!
wil wel kan niet.....zou ik het kunnen....dan nog niet..... :/
Helaas nog een poossie lappenmand zowel voor mij als het brik,....en ivm gezinsleven/werk/verplichtingen......zijn zulke momenten als jij nu wil gaan doen,... heel vaak dagdromen.

Ik wens je een fijne lange rit........ :')
 
Als je nu tijd & gelegenheid hebt voor een lange reis, dan zou ik het zeker doen. Hoe verder weg, hoe beter. Desnoods neem je onderweg een tijdelijk baantje (op een camping o.i.d.) om wat centjes te verdienen. Over 10/15/20 jaar heb je verplichtingen (werk), een hypotheek, een gezin of een vriendin die niet mee wil. En dan komt het er niet meer van.

Dus: gaan met die banaan!!
 
10/15/20jaar?

doe maar meteen over een jaar of twee...

je zult het op 1 of andere manier moeten bekostigen en je ouders kun je niet altijd op rekenen ;) :+
 
Ha, leuke reacties. Maarre, ik heb geen ambitie om een wereldreis te maken hoor, tenminste: nu nog niet. Naar Barcelona op en neer rijden zou ik al spannend genoeg vinden...
 
Hee, dat is wel een supergaaf idee, met een Belg en een Engelsman op pad.. :D Maarre, jullie zijn van plan om nogal een afstand te rijden zeg, zitten jullie dan wel op mijn brik te wachten?! Het komt er bij zo'n lange reis vast van dat ik eventjes onderweg het blok moet splitsen om wat tandwielen terug te duwen. Nu is dat nooit zo'n probleem als je met meerdere brikkenpersonen bent, maarja, jij hebt zelfs een gloedjenieuwe motor?! Ben ik dan niet een beperkende factor? Ook met het oog op snelheid enzo, mijn cb kan wel constant 120 rijden maar echt leuk vind ie (en ik) dat niet..

Willen jullie voornamelijk snelwegrijden?! Gezien de afstand en de tijd die je noemt moet dat eigenlijk wel. Ik ben voornamelijk van het binnendoorwegen rijden eigenlijk, snelweg is geen fluit aan.

Toch lijkt het me supertjevet!
 
Jurrien, je hebt wat losgemaakt!
Hoop dat je een of meerdere leuke reisgenoten vindt. Enne....we willen bij thuiskomst een verslag. Met plaatjes!
 
Leuk man! Het kriebelt mij ook al een tijdje om de spulletjes op de motor te knopen, op te stappen en dan maar kijken waar je uitkomt. Een beetje het avontuur opzoeken :Y

Misschien dat het er van de zomer maar es van moet komen, heb ook zoiets van ben nu nog jong, moet het nu doen.
 
Hé mensen, voor iedereen die wegdroomt bij bovenstaande oproep, zou eens moeten kijken naar "de bende van Wim" op België1, zondag 22:25. Een drietal belgen die op hun drie motoren door Europa rijden op zoek naar mooie bestemmingen. Helaas niet op brikken, maar toch erg leuk om te zien!

Groet, jeroen
 
ja was achteraf ook aan het denken of het wel haalbaar is, want het is inderdaad een lange afstand en we zijn wel van plan om af en toe een groot stuk snelweg te pakken (tegen dan wel een deftige snelheid) om zo wat tijd in te halen, we zijn ook wel meer voor binnenwegen natuurlijk maar we hebben wel wat kilomters voor de boeg...

En als je dan over blok splitsen begint kan ik helemaal niet meer volgen :) misschien heb ik de omstandigheden wel een beetje onderschat
 
deze zomer tijdens het bouwverlof (in België van 13juli t.e.m. 3augustus) ga ik richting Gibraltar en terug (hopelijk). Hiervoor heb ik me een Transalp XL600 aangeschaft uit '91. Niet echt een brik maar ook geen nagelnieuwe motor. Momenteel rij ik rond met een honda four 500f maar die vertrouw ik toch niet om zulke afstanden te overbruggen. Voorlopig ga ik ook nog alleen maar zie net dat jij in mei/juni de baan op wil. Anders konden we nog wat afspreken.
Wens je in ieder geval een mooie reis toe.
 
Laatst bewerkt:
Koen: mijn reactie over bloksplitsen was wel licht overdreven, uiteraard ga ik er niet vanuit dat ik op vakantie m'n blok moet splitsen. Maar feit is dat je met zo'n oude fiets wat vaker stilstaat dan met een nieuwe fiets.

Omer: jammer dat we niet dezelfde periode in gedachten hebben, want Gibraltar vind ik een prachtig doel voor zo'n reis.
 
Hee wat superleuk dat je dat gaat doen, helaas ben ik nog wat te jong,
maar gaaf idee, dat zou ik ook wel willen over een tijdje.
Doet me denken aan de film The Motorcycle Diaries *D
 
Hoop campings lijken natuurlijk op elkaar, maar ook deze zomervakantie gaan we richting Frankrijk. Deze keer gaat mijn dochtertje mee, in het zijspan..
En misschien gaan we zelfs verder..Spanje erbij net voorbij Barcelona ff vrienden opzoeken :]
 
Die camping was in Belgie meen ik. En dat we geloof ik Frans probeerden te spreken tegen de eigenaar, die een Nederlander bleek te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan