Iets doen tegen dijkafsluiting, oproep SMW

MofkaP

Banned User
13 nov 2002
5.393
3
zondag 19 sept is Europese autoloze zondag

Nijmegen wil die dag de dijk afsluiten en dan tevens kijken hoe de verkeersstroom zich zal gaan gedragen, dit vooruitlopend op een evt definitieve afsluiting zoals ze nog steeds willen.

moeten wij hier nog iets tegen doen?

eind aug verkeersbesluit voor deze tijdelijke afsluiting, bezwaar maken heeft weinig zin om het tegen te houden want ze zullen het bezwaar pas veel later (na de bezwaartermijn van 6 weken) behandelen

zullen we motorrijders (automobilisten) oproepen om die dag massaal naar Nijmegen te trekken om zo het verkeer op de omleidingsroutes vast te laten lopen?

gaarne jullie reactie,


ps. ja, ik zit in het bestuur van SMW.
 
wat is het nut van een dijkafsluiting om het verkeer te bestuderen als er geen verkeer is op de autoloze zondag :?
 
wat is het nut van een dijkafsluiting om het verkeer te bestuderen als er geen verkeer is op de autoloze zondag :?
De autoloze zondag geldt alleen voor bepaalde gebieden. Daarbuiten niet. Men wil zien wat het resulaat is van de verkeersstroom als de dijk wordt afgesloten. Of de omliggende wegen de afsluiting kunnen opvangen qua verkeerscapaciteit.
 
De autoloze zondag geldt alleen voor bepaalde gebieden. Daarbuiten niet. Men wil zien wat het resulaat is van de verkeersstroom als de dijk wordt afgesloten. Of de omliggende wegen de afsluiting kunnen opvangen qua verkeerscapaciteit.


ah dus de autoloze zondag geldt eigenlijk alleen voor de dijk :?
Kan wel een heel epistel schrijven over hoe ik over de politiek denk maar ik denk niet dat we daar iets mee opschieten :X
 
wat is het nut van een dijkafsluiting om het verkeer te bestuderen als er geen verkeer is op de autoloze zondag :?
dan kunnen ze roepen: kijk er is geen probleem voor de doorstoming van het overige verkeer, dus kunnen we het lekker afsluiten.

zo werkt het toch in die :r politiek, een onderzoek zo manipuleren dat er uitkomt wat hun willen en volstrekt niet reëel is
105405
 
ow ja, om nog even een antwoord te geven op je vraag: JA, daar moet wat aan gedaan worden. Het is in nederland blijkbaar een sport geworden om elkaar zoveel mogelijk te irriteren door dingen te verbieden die de een leuk vind maar een ander niet. Als we zo doorgaan leven we over 10 jaar in een grijs land waar niks. Alles is verboden omdat er altijd wel iemand is die zich ergens aan stoort :Z

En dat noemen ze dan een tolerant land. Ik denk dat het juist een intolerant land aan het worden is waar we voor het minste of geringste wat ons niet aanstaat maar gaan klagen.
 
ow ja, om nog even een antwoord te geven op je vraag: JA, daar moet wat aan gedaan worden. Het is in nederland blijkbaar een sport geworden om elkaar zoveel mogelijk te irriteren door dingen te verbieden die de een leuk vind maar een ander niet. Als we zo doorgaan leven we over 10 jaar in een grijs land waar niks. Alles is verboden omdat er altijd wel iemand is die zich ergens aan stoort :Z

En dat noemen ze dan een tolerant land. Ik denk dat het juist een intolerant land aan het worden is waar we voor het minste of geringste wat ons niet aanstaat maar gaan klagen.
:^
 
Wellicht kunnen we met z'n allen (MF) iets op de dan afgesloten dijk organiseren dat zo irritant en hinderlijk is, dat de gemeete denkt "dan maar liever verkeer op de dijk".
 
[me]Sjoske vind het wel een keer tijd om iets rebels te doen :P [/me]
 
Op een autoloze zondag gaan ze dat proberen? Ja ja, en dan straks de conclusie trekken dat de doorstroming véél beter is met een afgesloten dijk... terwijl er gewoon minder auto's dan normaal onderweg waren. :? B|
 
ow ja, om nog even een antwoord te geven op je vraag: JA, daar moet wat aan gedaan worden. Het is in nederland blijkbaar een sport geworden om elkaar zoveel mogelijk te irriteren door dingen te verbieden die de een leuk vind maar een ander niet. Als we zo doorgaan leven we over 10 jaar in een grijs land waar niks. Alles is verboden omdat er altijd wel iemand is die zich ergens aan stoort :Z

En dat noemen ze dan een tolerant land. Ik denk dat het juist een intolerant land aan het worden is waar we voor het minste of geringste wat ons niet aanstaat maar gaan klagen.
Volgende project word Belgie :P
 
wat dacht je van dat iedereen familie EN vrienden met alle auto's (dus NIET gaan carpoolen) Nijmegen gaan bezoeken. En als je geen file tegen komt dan zorg je ervoor dat je zo langzaam gaat rijden zodat er 1 komt. En dat alles natuurlijk onder de motto "een dagje uit".
 
Ik denk dat als je daar met die omlegging met een hele hoop motors gaat rijden dat je ze dan juist geeft wat ze willen. Dan gaan ze roepen : " anders hadden die over de dijken heengereden etc. Zie je wel dat dat overlast geeft"

Maar als je misschien met de auto alles vastzet en het in het honderd laat lopen, dan blijft de motorrijder buiten schot en heb je misschien toch een kleine chaos.

In dit land lijkt het wel alsof het een sport is om iets waar een ander van kan genieten, lekker te kunnen verzieken. Tolerant land ?? Alleen voor misdadigers, overtreders in het verkeer worden harder aangepakt ( is waarschijnlijk ook makkelijker, eikels).

gr
Kami
 
en de dijkjes zijn nog wel zo mooi ;(

maar euh het is een autoloze zondag dus dan mogen er wel motoren op de dijkjes???
want dan kunnen we met zijn allen ff over de dijkjes daar gaan gummen
en als je dat met genoeg man doet nou geloof mij dan hebben ze er liever autoos ;)

nou ik hoor wel wat de ideen gaan worden

greetz het menneke
 
zondag 19 sept is Europese autoloze zondag

Nijmegen wil die dag de dijk afsluiten en dan tevens kijken hoe de verkeersstroom zich zal gaan gedragen, dit vooruitlopend op een evt definitieve afsluiting zoals ze nog steeds willen.

moeten wij hier nog iets tegen doen?

eind aug verkeersbesluit voor deze tijdelijke afsluiting, bezwaar maken heeft weinig zin om het tegen te houden want ze zullen het bezwaar pas veel later (na de bezwaartermijn van 6 weken) behandelen

zullen we motorrijders (automobilisten) oproepen om die dag massaal naar Nijmegen te trekken om zo het verkeer op de omleidingsroutes vast te laten lopen?

gaarne jullie reactie,


ps. ja, ik zit in het bestuur van SMW.



Ja, ik denk dat we hier idd iets moeten doen... 't moet wel een beetje een zinnig en ordelijk blijven lijkt me, anders werkt het juist in ons nadeel...
Heeft de MAG hier al op gereageerd? Dan kan er misschien iets gezamelijks georganidingest worden?


ps. niet dat ik veel op dijkjes kom, daar heb ik geen geschikte brommer voor... en met die open uitlaten doe ik op zondagmiddag ook niemand een plezier :-)
 
Hé Mensuhh!! ;)


Ik vind het ook een goed plan om iets te organiseren als actie tegen een eventuele dijkafsluiting in Nijmegen!!

Want het zou toch te idioot voor woorden zijn als ze de dijk voor het gemotoriseerd verkeer zouden afsluiten?? :r Dit kunnen ze toch écht niet maken vind ik!! Het is gewoon belachelijk, die plannen wat ze hier hebben!! :r

Het is nét mooi om met de motor/auto over de dijk te rijden!! Ik vind dijken ook net iets voor motoren!!

Ze willen de voetgangers/fietsers beschermen, stond erin. Als je soms ook die skaters ziet, die nemen soms echt de hele weg in beslag. :r Als je dan toetert, denk je dat ze dan aan de kant gaan meteen?? Ho maar...!! Niet dus!!
Dan moeten ze het maar afsluiten voor niet-gemotoriseerd verkeer!! :P
Wat vinden jullie hiervan?? Maar dít zal helaas écht niet gebeuren!!

Nou, maar in elk geval vind ik dat we actie MOETEN voeren daartegen, alleen HOE én WANNEER, dat zou ik ff niet weten!! Maar er moet wat tegen gedaan worden!!
Ik zal dan ook echt meedoen!!

Heeft iemand nog goede ideeen?? Alles is welkom!!
Ik lees het dan wel!!


GREETZ!!! :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan