Iets te hard gereden...

125 km/uur in de bebouwde kom.
Dit stond pas ook op het OmroepBrabant Forum..Mischien wel ditzelfde geval.
En volgens de forum bezoekers daar zouw de betreffende persoon zijn rijbewijs en zijn motor in moeten leveren en NOOIT meer terug moeten krijgen.
Nu vind ik dat ook wel overdreven ,maar je moet toch wel erg dom zijn om zo hard in de bebouwde kom te gaan rijden ,en een tijdje geen rijbewijs zouw naast een flinke geldboete wel zeer op zijn plaats zijn.
Ook alle mogelijke smoesjes gaan verzinnen om er onder uit te komen getuigt ook van erg kinderlijk gedrag. Als je dan zo flink en zo stoer bent dat je zo hard rijd ,onderga dan ook gewoon de gevolgen.
Met zulke streken krijgen de niet motorrijders een steeds grotere hekel aan ons. Er zijn ook motor rijders die zich wel weten te gedragen.
 
Is het een goed idee om vlak nadat je met zo'n snelheid bent geflitst je motor als gestolen op te geven? Waarna je hem na een weekje toevallig weer hebt gevonden?
 
Is het een goed idee om vlak nadat je met zo'n snelheid bent geflitst je motor als gestolen op te geven? Waarna je hem na een weekje toevallig weer hebt gevonden?


het doen van een valse aangifte is ook strafbaar.


kun je beter een junk een tientje bieden om een of ander proefrit contract te tekenen
 
Ik heb bijna hetzelfde gehad, 73 km te hard

4 maanden fietsen en 500 euries plus een leuke kruis achter je naam.

dus bereid je maar voor -O-
 
ah kom op
wat is nou 125?
een keer goed gas geven in z'n 1

kan ons allemaal gebeuren hoor
succes iig

*PowerRanger, die zich een beetje indekt* :)
 
Ik hoorde van de week dat je nog harder had gereden, dus die 125 valt me wel mee eigenlijk :P

Geen idee of je je rijbewijs kwijt bent, moet je dan niet aangehouden worden? Iig een flinke boete.

ik kijk wel ff uit in Roosendaal de aankomende tijd :+
Jij hoorde dat van de week? Hoe hard zou mijn motor gereden hebben dan? ;)
 
stationsstraat(weg kan ook) in Roosendaal hoorde ik.

Niet echt een weg om met die snelheid te rijden :X
Die straat staat idd vermeld op het briefje van de CJIB. Vast in de buurt van het station, maar weet zelf niet precies waar. Maargoed, kijk er maar uit dus, of rij normaal ;)
 
Voor zover alvast de mensen bedankt voor de nuttige reacties. Hier en daar een losse flodder reactie was te verwachten natuurlijk ;)

In ieder geval alvast bedankt!

Wat betreft de afwikkeling houd ik jullie op de hoogte. Komt goed.
 
Vandaag in de bus...

125km/h na meetcorrectie binnen de bebouwdekom, toegestane snelheid terplaatse is 50km/h. Overschrijding van dus 75km/h.

Nu zit ik hier te zenuwen wat me te wachten staat. Belangrijkste vind ik wel om te weten of mijn rijbewijs gevaar loopt...

Wie weet er meer over? Ik lees zoveel verschillende berichten op internet dat het me niet duidelijker wordt.


Niet aankomen met hoe stom ik wel niet ben en welke gek doet dat nou.....I know I know..... |( |( |(

Yep Dweezy, it`s all in your right hand of het was the wrong hand. Vrees maar voor je rbw en je torretje misschien ook wel.Maar even zonder dollen. Binnen bebouwde kom met zo`n snelheidsovertreding kun je volgens mij voorlopig een aantal dagen fietsen. Als het de eerste keer is, heb je misschien nog geluk, maar omdat dit binnen bebouwde kom is?...
Klote voor je, maar leer ervan. Make your right hand also a controle hand.
 
RBW ben je in dit geval niet kwijt. Invorderen kan alleen bij een staandehouding. Wel een dikke boete.

Invorderen idd, maar wat te denken van een ontzegging rijbevoegdheid..??


Komt voor de TS op hetzelfde neer, hou het er dus maar op dat je wel degelijk problemen kunt krijgen met het wel of niet mogen rijden !!
 
Hard rijden is zeker leuk, doe ik ook, maar ik vind het echt niet stoer dat je dat in de bebouwde kom moet doen.
....er zou maar een kind de weg op komen lopen/rennen/fietsen.
Buiten de bebouwde kom mogen ze van mij alle snelheidlimieten verwijderen, maar binnen de bebouwde kom en vooral in woonwijken, vind ik dat je het fatsoen moet hebben om een beetje normale snelheid te rijden.
wat betreft je strafmaat: eigen schuld!!!!!!!!!!!!!!!
 
Hard rijden is zeker leuk, doe ik ook, maar ik vind het echt niet stoer dat je dat in de bebouwde kom moet doen.
....er zou maar een kind de weg op komen lopen/rennen/fietsen.
Buiten de bebouwde kom mogen ze van mij alle snelheidlimieten verwijderen, maar binnen de bebouwde kom en vooral in woonwijken, vind ik dat je het fatsoen moet hebben om een beetje normale snelheid te rijden.
wat betreft je strafmaat: eigen schuld!!!!!!!!!!!!!!!

Waarom lopen mensen altijd zo af te geven op hardrijden binnen de bebouwde kom?
Gelukkig is het in Nederland nog niet zo dicht gebouwd dat binnen de bebouwde kom ook altijd letterlijk binnen de bebouwde kom is.

Ik ken legio wegen binnen de bebouwde kom waar echt geen kinderen spelen, geen zijwegen zijn, en waar ze net zo goed de maximum snelheid op 80 hadden kunnen zetten.
Ik vind het een beetje voorbarig door maar gelijk aan te nemen dat binnen de bebouwde kom ook altijd direct een gevaar oplevert voor de medemens.

Toegegeven, 70+ te hard is hard, maar ik kan genoeg wegen opnoemen in alleen al Breda waar je dit zonder gevaar kunt rijden. Ik geloof niet dat Breda de enige stad is waar je deze wegen hebt.

Als je dan toch moraalridder wilt spelen en iemand op zijn fouten wijzen, doe het dan ook met kennis van alle omstandigheden, of hou anders gewoon lekker je mond en ga lekker :] of zo.

Niets persoonlijks tegen jou hoor, suzuki-girl, maar ik heb je gequote als voorbeeld. ;)
 
Vandaag in de bus...

125km/h na meetcorrectie binnen de bebouwdekom, toegestane snelheid terplaatse is 50km/h. Overschrijding van dus 75km/h.

Nu zit ik hier te zenuwen wat me te wachten staat. Belangrijkste vind ik wel om te weten of mijn rijbewijs gevaar loopt...

Wie weet er meer over? Ik lees zoveel verschillende berichten op internet dat het me niet duidelijker wordt.


Niet aankomen met hoe stom ik wel niet ben en welke gek doet dat nou.....I know I know..... |( |( |(

Dit is het enige juiste antwoord. In ieder geval is dit het beleid, maar uiteraard kan daar altijd van afgeweken worden! :)

full
 
Ik kreeg afgelopen dinsdag ook een leuke boete binnen.

Ik had blijkbaar 60-65 km te hard gereden, en de arme jongen mag 540 euries betalen. Komt net niet lekker uit.

Maar ja de aso in mij zegt me dat het uiteraard mijn eigen stomme schuld is!
en dat is het ook!

Het was alleen wel op een weggentje waar ik niet gad verwacht. Net buiten Goede Reede.
 
Waarom lopen mensen altijd zo af te geven op hardrijden binnen de bebouwde kom?
Gelukkig is het in Nederland nog niet zo dicht gebouwd dat binnen de bebouwde kom ook altijd letterlijk binnen de bebouwde kom is.

Ik ken legio wegen binnen de bebouwde kom waar echt geen kinderen spelen, geen zijwegen zijn, en waar ze net zo goed de maximum snelheid op 80 hadden kunnen zetten.
Ik vind het een beetje voorbarig door maar gelijk aan te nemen dat binnen de bebouwde kom ook altijd direct een gevaar oplevert voor de medemens.

Toegegeven, 70+ te hard is hard, maar ik kan genoeg wegen opnoemen in alleen al Breda waar je dit zonder gevaar kunt rijden. Ik geloof niet dat Breda de enige stad is waar je deze wegen hebt.

Als je dan toch moraalridder wilt spelen en iemand op zijn fouten wijzen, doe het dan ook met kennis van alle omstandigheden, of hou anders gewoon lekker je mond en ga lekker :] of zo.

Niets persoonlijks tegen jou hoor, suzuki-girl, maar ik heb je gequote als voorbeeld. ;)

De snelheidsbeperkingen die gelden op wegen waarvan jij denkt zonder gevaar te kunnen rijden, zijn er om mensen zoals jij die denken er zonder gevaar te kunnen rijden, te beschermen tegen hun eigen :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan