Iets te hard gereden...

Ik kreeg afgelopen dinsdag ook een leuke boete binnen.

Ik had blijkbaar 60-65 km te hard gereden, en de arme jongen mag 540 euries betalen. Komt net niet lekker uit.

Maar ja de aso in mij zegt me dat het uiteraard mijn eigen stomme schuld is!
en dat is het ook!

Het was alleen wel op een weggentje waar ik niet gad verwacht. Net buiten Goede Reede.
Ik snap dat niet... Al die "hardrijders" zeggen allemaal dat ze allemaal zo goed en zo ver vooruit kunnen kijken maar zo'n flitspaal/auto zien ze niet staan... Hoe kan dat nou :? :? :? Ik snap er niets van... :? :? :?
 
@ koffiejunk
of zet je kenteken op naam van een junk
geen bekeuring en geen r.bewijs kwijt ;)
 
Gisteren was ik dan ook aan de beurt en heb mijn rijbewijs in kunnen leveren. 66 km te hard tijdens een inhaalactie op een 80 km weg. Ik ben na een korte 'achtervolging' staande gehouden door de oplettende diender. Helaas heb ik de agent, die zichzelf (eerlijk toegegeven) vakkundig had verstopt achter wat struiken absoluut niet gezien en reed na het inhalen ongeveer 90 km/h... achteraf gezien had ik het hem het achtervolgen best wat moeilijker mogen maken...

Zou vandaag met wat maatjes de motor op de autoslaaptrein zetten, ons af laten zetten in avignon en dan heerlijk 2 weken alpenpassen rijden. Het is mijn eerste 'echte' bekeuring, ben nog nooit eerder gepakt met 30+ of een andere zware overtreding. Erg zuur, maar mijn eigen schuld...

Toch zit het laseren me niet lekker...ik vind het allemaal maar schimmig. je krijgt een score te zien en dat moet je maar accepteren. Hij zou pas 'afgaan' bij 116 enz enz. Er gaat een zekere willekeur vanuit.

Binnen een jaar tijd mezelf 2 keer van mijn motor laten rijden door blinde koekblikkers. Nu dit weer...
 
Ik kreeg afgelopen dinsdag ook een leuke boete binnen.

Ik had blijkbaar 60-65 km te hard gereden, en de arme jongen mag 540 euries betalen. Komt net niet lekker uit.

Maar ja de aso in mij zegt me dat het uiteraard mijn eigen stomme schuld is!
en dat is het ook!

Het was alleen wel op een weggentje waar ik niet gad verwacht. Net buiten Goede Reede.
ik heb dezelfde gehad op de snelweg door een bermflitser...na 65 km/te hard. 570 euro.
 
Gisteren was ik dan ook aan de beurt en heb mijn rijbewijs in kunnen leveren. 66 km te hard tijdens een inhaalactie op een 80 km weg. Ik ben na een korte 'achtervolging' staande gehouden door de oplettende diender. Helaas heb ik de agent, die zichzelf (eerlijk toegegeven) vakkundig had verstopt achter wat struiken absoluut niet gezien en reed na het inhalen ongeveer 90 km/h... achteraf gezien had ik het hem het achtervolgen best wat moeilijker mogen maken...

Zou vandaag met wat maatjes de motor op de autoslaaptrein zetten, ons af laten zetten in avignon en dan heerlijk 2 weken alpenpassen rijden. Het is mijn eerste 'echte' bekeuring, ben nog nooit eerder gepakt met 30+ of een andere zware overtreding. Erg zuur, maar mijn eigen schuld...

Toch zit het laseren me niet lekker...ik vind het allemaal maar schimmig. je krijgt een score te zien en dat moet je maar accepteren. Hij zou pas 'afgaan' bij 116 enz enz. Er gaat een zekere willekeur vanuit.

Binnen een jaar tijd mezelf 2 keer van mijn motor laten rijden door blinde koekblikkers. Nu dit weer...



Koop een U boot en duik de tranenzee in...jij reed toch? Tis gewoon het spel zoals dat hier in Nederland gespeeld wordt. Gebruik het spel in je voordeel.
 
Hard rijden is zeker leuk, doe ik ook, maar ik vind het echt niet stoer dat je dat in de bebouwde kom moet doen.
....er zou maar een kind de weg op komen lopen/rennen/fietsen.
Buiten de bebouwde kom mogen ze van mij alle snelheidlimieten verwijderen, maar binnen de bebouwde kom en vooral in woonwijken, vind ik dat je het fatsoen moet hebben om een beetje normale snelheid te rijden.
wat betreft je strafmaat: eigen schuld!!!!!!!!!!!!!!!


Dat krijg je met die propaganda... _O- _O- _O- _O-


bebouwde kom is de bebouwde kom niet....

En daarbij zo reed ik jaren op een weg waar je 80 mocht en binnen 2 weken was die weg max 60.

Verschil dus 20 km dus daar waar je eerst je rbw kwijt was bij 130 ben je het nu bij 110...

Bedoel maar....en wat doen die gasten zaten ze gelijk te laseren daar.

ff kotsen als je het nou ff fatsoenlijk aankondigt dat de situatie is veranderd...




O nee je hoort niet te hard te rijden....als dooddoener...


Heel sneu voor die lui dat ze hun rbw kwijt waren...het was niet bepaald in een woonwijk maar een overzichtelijke weg aan de rand vd stad

Maar het hoort bij het spel.

 
Laatst bewerkt:
Ik snap dat niet... Al die "hardrijders" zeggen allemaal dat ze allemaal zo goed en zo ver vooruit kunnen kijken maar zo'n flitspaal/auto zien ze niet staan... Hoe kan dat nou :? :? :? Ik snap er niets van... :? :? :?
Helaas zetten ze die dingen vaak niet echt mooi in het zicht. Die auto in de berm die zie je nog wel staan. Maar die driepoot die achter een bosje staat of die knakker met dat laserpistool achter die boom wordt een stuk lastiger, hè. :z
 
Ik snap dat niet... Al die "hardrijders" zeggen allemaal dat ze allemaal zo goed en zo ver vooruit kunnen kijken maar zo'n flitspaal/auto zien ze niet staan... Hoe kan dat nou :? :? :? Ik snap er niets van... :? :? :?
Heeft met bewegende en stilstaande objecten te maken, alsook met verwachtingspatronen.
Wij (mensen als soort en mannen specifiek) zijn redelijk goed in het zien van bewegende objecten (auto's, fietsers, voetgangers), maar minder goed in het vatten van stilstaande objecten op grote afstand. Een hardrijder heeft géén boodschap aan een voertuig dat stilstaat (als het voertuig in beweging komt, maakt het een manoeuvre en moet het totale voorrang verlenen aan aankomend verkeer).
Als we in de verte een auto zien rijden dan verwachten we niet dat die auto plots links zal afslaan (links afslaan is een manoeuvre dat ten eerste op tijd moet aangekondigd worden (knipperlicht) en ten tweede moet uitgevoerd worden zonder hinder te veroorzaken voor het overige verkeer)

De radar-controleurs zijn er op uit om bestuurders in de val te lokken. Het komt er voor hen op neer om zoveel mogelijk geld op te brengen, dat geld opbrengen lukt beter als je goed gecamoufleerd opgesteld staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan