Iets te hard gereden...

Dweezy

MF veteraan
28 mrt 2003
2.688
0
Vandaag in de bus...

125km/h na meetcorrectie binnen de bebouwdekom, toegestane snelheid terplaatse is 50km/h. Overschrijding van dus 75km/h.

Nu zit ik hier te zenuwen wat me te wachten staat. Belangrijkste vind ik wel om te weten of mijn rijbewijs gevaar loopt...

Wie weet er meer over? Ik lees zoveel verschillende berichten op internet dat het me niet duidelijker wordt.


Niet aankomen met hoe stom ik wel niet ben en welke gek doet dat nou.....I know I know..... |( |( |(
 
Oei, dit wordt weer een lang topic. Maar goed, ja je rijbewijs loopt bijzonder veel gevaar. Succes

Eerst!
 
ja waarschijnlijk ben je je rijbewijs kwijt.
of je moet wel een hele goeie reden hebben waarom jij niet
zonder rijbewijs kan...
maar vaak lukt dat niet...
en een flinke boete zit er ook wel in....

shit......
 
Zie je onderschrift...

It WAS all in your hand....

Nu ligt 't in handen van justitie...
 
RBW ben je in dit geval niet kwijt. Invorderen kan alleen bij een staandehouding. Wel een dikke boete.


Als ie een oproep in de bus heeft gekregen om ff met de Oficier van justitie te komen praten hoeft dit dus niet zo te zijn.

@TS. Stom en je bent gek als je zoiets doet. (schot voor open doel :P )

Succes met de afhandeling
 
Wat kreeg je dan in de bus?
Moet je voorkomen of vroegen ze of jij de bestuurder was?
Sowieso veel succes ermee.
Ze vragen of ik de bestuurder was. Zit soort verklaring in waarmee ik dat verklaar, of niet.
 
Die dus lekker thuis laten liggen en niet op reageren.
Het is de zaak van de OvJ om te bewijzen dat jij het was.
Dikke boete kun je wel vast voor gaan sparen.
 
Ze vragen of ik de bestuurder was. Zit soort verklaring in waarmee ik dat verklaar, of niet.


vergeet niet dat je niet verplicht bent mee te werken aan je eigen veroordeling of die van een familielid (ik weet niet precies tot hoever dit gaat). die verklaring is dus vragen om een schuldbekentenis. Je hoeft niet te bekennen, de bewijslast ligt bij justitie.

zonder die bekentenis zullen ze je wel als kentekenhouder kunnen veroordelen maar niet als bestuurder. kost wel centen, maar niet je rijbewijs.
 
Boekje wat ik gister heb gekregen van meneer agent toen die mijn rbw invorderde:

-70 kilometer of meer te hard?
-Politie vordert uw rbw in
-u mag geen meter meer rijden
-politie stuurt rbw naar het Openbaar Minesterie (OM)
-OM registreerd uw overtreding
-het OM bericht u binnen 10 werkdagen over de gevolgprocedure
u moet voorkomen bij OM. Zitting vindt binnen 4 maanden plaats.
In principe krijgt u uw rbw niet meer terug voor de zitting. Wanneer
u iw rbw bij het OM mag ophalen hoort u tijdens of na de zitting of u krijgt
schriftelijk bericht.
-u krijgt een forse boete.

suc6 :Y
 
Boekje wat ik gister heb gekregen van meneer agent toen die mijn rbw invorderde:

-70 kilometer of meer te hard?
-Politie vordert uw rbw in
-u mag geen meter meer rijden
-politie stuurt rbw naar het Openbaar Minesterie (OM)
-OM registreerd uw overtreding
-het OM bericht u binnen 10 werkdagen over de gevolgprocedure
u moet voorkomen bij OM. Zitting vindt binnen 4 maanden plaats.
In principe krijgt u uw rbw niet meer terug voor de zitting. Wanneer
u iw rbw bij het OM mag ophalen hoort u tijdens of na de zitting of u krijgt
schriftelijk bericht.
-u krijgt een forse boete.

suc6 :Y
Dat is allemaal wanneer ze je staande houden. Ik ben door een flitspaal vastgelegd.
 
weer 1 voor baksteen :)
Ja misschien wel ja.

Zoals ik het nu lees, hier en via google, kan het alle kanten op en hangt het af van de beslissing van de Officier v Justitie. Er is niet echt een bepaalde straf voor zoiets lijkt het.
 
RBW ben je in dit geval niet kwijt. Invorderen kan alleen bij een staandehouding. Wel een dikke boete.


Rijbewijs kunnen ze wel vorderen via de post!
Je krijgt doodleuk een brief thuis , waarin ze graag willen of je vermeld wie er heeft gereden.
Niks invullen of terugsturen = eigenaar voertuig verantwoordelijk.

In vriendenkring ondervonden.
 
Ze vragen of ik de bestuurder was. Zit soort verklaring in waarmee ik dat verklaar, of niet.
Verklaar maar dat ene Gosé uit spanje hem zonder toestemming had meegenomen of zoiets. jij was 't in ieder geval niet.

Suc6
 
vergeet niet dat je niet verplicht bent mee te werken aan je eigen veroordeling of die van een familielid (ik weet niet precies tot hoever dit gaat). die verklaring is dus vragen om een schuldbekentenis. Je hoeft niet te bekennen, de bewijslast ligt bij justitie.

zonder die bekentenis zullen ze je wel als kentekenhouder kunnen veroordelen maar niet als bestuurder. kost wel centen, maar niet je rijbewijs.
:^
 
Terug
Bovenaan Onderaan