Iets te rijk

archy

MF'er
23 okt 2002
101
0
zaandijk
Haai,

Heb vandaag een ritje gemaakt. Was errug lekker maar....
Als ik rustig rijdt is er niets aan de hand, maar als ik gas ga geven dan houdt hij even in, sputtert wat en gaat dan ervandoor. Als ik dan de choke iets uittrek reageert hij goed op het gas. Het nadeel daarvan is dat hij niet meer sttionair blijft lopen. Hij slaat af.
Nu heb ik na het ritje de bougies eruit gehaald. Deze hadden de kleur van een beetje sterke koffie. Dus net niet koffie met melk maar ietsiepietse donkerder.
Dit betekent dat ie iets te rijk staat. Maar ik vroeg mezelf af waar je dit mee kunt afstellen. Het zijn cv carbs en ik heb alleen een stationair knop onder de carbs en schroeven bovenop maar die zijn volgends mij voor het syncen.

Iemand suggesties?

Thnx,
Archy
 
Hij staat te arm als hij met de choke er op beter loopt.
Bougies bekijken heeft weinig zin als je vlak daarvoor je motor rijdend hebt laten "verzuipen" door de choke er op te trekken.
De synchroonschroeven zijn de drie schroeven tussen de carburateurs in.
Maar op elke carburateur zit een co schroef waarmee je het mengsel kunt afstellen.
 
Aha, dat is waar natuurlijk van die choke. Ik heb even gekeken naar mn carbs maar ik heb op iedere carb bovenop, vlak voor de aansluiting met het rubber inlaatstuk een schroef zitten. Ik dacht echt dat die voor het syncen zijn, en ik heb uiteraard ook tussen de carbs gekeken maar ik zie daar geen schroeven zitten hoor. Aan de andere kant lijkt het me sterk dat je niets aan het mengsel kunt afstellen...toch
 
Die schroef per carburateur is wel je mengselafstelling, draai ze allemaal eerst een keer helemaal in, en even tellen hoeveel slagen dat zijn, voor je er aan gaat schroeven.
Dan weet je hoe de afstelling nu is, en kun je daar naar terug mocht het niet helpen. (in is meestal rijker/uit armer)
Synchronistaie doe je op de gasaanslagen tussen de carburateurs in.
 
Haai,

Heb vandaag een ritje gemaakt. Was errug lekker maar....
Als ik rustig rijdt is er niets aan de hand, maar als ik gas ga geven dan houdt hij even in, sputtert wat en gaat dan ervandoor. Als ik dan de choke iets uittrek reageert hij goed op het gas. Het nadeel daarvan is dat hij niet meer sttionair blijft lopen. Hij slaat af.
Nu heb ik na het ritje de bougies eruit gehaald. Deze hadden de kleur van een beetje sterke koffie. Dus net niet koffie met melk maar ietsiepietse donkerder.
Dit betekent dat ie iets te rijk staat. Maar ik vroeg mezelf af waar je dit mee kunt afstellen. Het zijn cv carbs en ik heb alleen een stationair knop onder de carbs en schroeven bovenop maar die zijn volgends mij voor het syncen.

Iemand suggesties?

Thnx,
Archy
Is je vorige ritje alweer een tijd geleden?
Het kan zijn dat er vuil in de carburateurs zit als hij lang stil gestaan heeft.
Of is dit verschijnsel plotseling op getreden terwijl het altijd goed was.
Dat kan ik me moeilijk voorsttellen.
Denk daar dus ook even over na voor je gaat expirimenteren met de afstelling. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan